Ik ben inmiddels de nodige uurtjes zoet met het volgende:
Ik heb op een redhat linux pc een mysql database draaien. Nu wil ik vanaf een andere computer met windows xp professional vanuit een java applicatie gegevens ophalen uit de database. Om dit te doen, heb ik de docs gevolgd die door mysql beschikbaar waren en de "mysql-connector-java-3.0.16-ga-bin.jar" en zelfse de 'com' directory hiervan in mijn classpath (environment variables) staan. Je zou dus verwachten dat hij kan worden meegeladen.
In mijn source code doe ik het volgende:
ik compileer op de volgende manier vanuit een batch bestandje:
c:\j2sdk1.4.2_05\bin\javac -classpath ".;mail.jar;activation.jar;" -d . *.java
pause
en run het programma vervolgens vanuit een batch bestandje als volgt:
C:\j2sdk1.4.2_05\bin\java -classpath ".;mail.jar;activation.jar;mysql-connector-java-3.0.16-ga-bin.jar" IndependantController
pause
Ik heb de mysql connector hier dus voor de zekerheid nogmaals meegeladen.
Echter, telkens wanneer de database query moet worden gedaan, dan krijg ik de melding:
"No suitable driver"
Zoeken op GoT en google heeft mij niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er wordt telkens naar dingen als het classpath verwezen, maar dat moet volgens mij nu goed staan.
Zijn er mensen die tips hebben waar het aan kan liggen?
Ik heb op een redhat linux pc een mysql database draaien. Nu wil ik vanaf een andere computer met windows xp professional vanuit een java applicatie gegevens ophalen uit de database. Om dit te doen, heb ik de docs gevolgd die door mysql beschikbaar waren en de "mysql-connector-java-3.0.16-ga-bin.jar" en zelfse de 'com' directory hiervan in mijn classpath (environment variables) staan. Je zou dus verwachten dat hij kan worden meegeladen.
In mijn source code doe ik het volgende:
| try { Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance(); System.out.println ("Jdbc driver loaded successfully!"); } catch (ClassNotFoundException e){ e.printStackTrace(); } catch (Exception me){ System.out.println ("Could not load jdbc driver..."); System.err.println(me.getMessage()); } try { Connection conn = DriverManager.getConnection("jdbc:msql://ipremotepc/database:3306","user","pwd"); } catch (SQLException ex) { // handle any errors System.out.println("SQLException: " + ex.getMessage()); System.out.println("SQLState: " + ex.getSQLState()); System.out.println("VendorError: " + ex.getErrorCode()); } /* try { stmt = conn.createStatement(); rs = stmt.executeQuery("SELECT user_firstname, location_id FROM users WHERE user_available=1"); String firstName = rs.getString("user_firstname"); if (firstName != null){ while ( rs.next() ) { System.out.println("The database returned availability of: " + firstName); String location = rs.getString("location_id"); System.out.println("The database returned location_id: " + location); }//while }//if else if (firstName == null){ System.out.println("Nobody is at home..."); }//else if conn.close(); } catch (Exception e) { System.err.println("Got an exception on the database query! "); System.err.println(e.getMessage()); } |
ik compileer op de volgende manier vanuit een batch bestandje:
c:\j2sdk1.4.2_05\bin\javac -classpath ".;mail.jar;activation.jar;" -d . *.java
pause
en run het programma vervolgens vanuit een batch bestandje als volgt:
C:\j2sdk1.4.2_05\bin\java -classpath ".;mail.jar;activation.jar;mysql-connector-java-3.0.16-ga-bin.jar" IndependantController
pause
Ik heb de mysql connector hier dus voor de zekerheid nogmaals meegeladen.
Echter, telkens wanneer de database query moet worden gedaan, dan krijg ik de melding:
"No suitable driver"
Zoeken op GoT en google heeft mij niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er wordt telkens naar dingen als het classpath verwezen, maar dat moet volgens mij nu goed staan.
Zijn er mensen die tips hebben waar het aan kan liggen?