[HDD LED] Led brandt continu

Pagina: 1
Acties:

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Onlangs heb ik een pc in elkaar geknutseld. Alles werkt perfect, behalve het hdd ledje, dat blijft continu branden. Op zich niet zo heel erg, maar wel vreselijk irritant :( Ik heb er even mee zitten prutsen en weet inmiddels de volgende dingen:
  • De kabeltjes zitten goed.
  • Het ledje gaat pas continu branden als XP begint met opstarten. Daarvoor knippert ie wel zoals het hoort.
  • Als ik de IDE 2 kabel (DVD speler + DVD brander) eruit trek, dan werkt het ledje perfect, ook als XP draait.
In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de kabel van de DVD apparaten lag, maar dat is niet zo, die heb ik geprobeerd te vervangen.

Het gaat hier om een Gigabyte 7VM400M-RZ mobo met slechts een enkele HDD op IDE1. Gigabyte zelf heeft er niets over op de website staan.

In de search blijkt dat er meer mensen met dit probleem voorbij te komen, maar het lijkt erop alsof het euvel niet echt wordt verholpen. Dus de vraag is eigenlijk of het wel een oplosbaar probleem is?

Leave the gun, get the canoli

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-01 10:07
Heb je de DVD speler + DVD brander heb je wel goed op slave en master ?

Wat gebeurt er als je IDE1 en IDE2 kabels omdraait ? Of als je de DVD speler (even) aan IDE1 knupt...??

Jan-Willem

Verwijderd

is dit een 2 pin aan sluiting of 3 pin?
soms moet je van de 3 pin een 2 pin maken of anders om.

ik heb het thuis zo. als mijn computer uit staat brand het lampje wel en als ie aan gaat gaat het ledje uit :9 maf he 8)7

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb even snel gekeken :9

- Als ik IDE1 en 2 om draai houd ik hetzelfde probleem
- Master en Slave staan goed ingesteld
- Als ik de DVD speler niet aansluit houd ik het probleem
- Als ik de DVD brander niet aansluit....dan werkt het wel.

Het probleem ligt dus bij de DVD brander (Samsung TS-H55B - dual layer)...

oh ja, @laurensxeon: het is een 2 pins aansluiting. Of eigenlijk een batterij met pinnetjes waarvan er twee bedoeld zijn voor de harde schijf led.

Leave the gun, get the canoli

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een ander ledje misschien :?
Ik heb ook eens de vaagste problemen gehad (m.b.t. IDE apparaten) door een stom ledje. Na het vervangen van het ledje werkte het prima ;)

@Laurensxeon : Jij hebt een ECS ? :P, K7VTA3 Rev2 en K7S6A kennen dat probleem nl. ook ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.