Onlangs heb ik een pc in elkaar geknutseld. Alles werkt perfect, behalve het hdd ledje, dat blijft continu branden. Op zich niet zo heel erg, maar wel vreselijk irritant
Ik heb er even mee zitten prutsen en weet inmiddels de volgende dingen:
Het gaat hier om een Gigabyte 7VM400M-RZ mobo met slechts een enkele HDD op IDE1. Gigabyte zelf heeft er niets over op de website staan.
In de search blijkt dat er meer mensen met dit probleem voorbij te komen, maar het lijkt erop alsof het euvel niet echt wordt verholpen. Dus de vraag is eigenlijk of het wel een oplosbaar probleem is?
- De kabeltjes zitten goed.
- Het ledje gaat pas continu branden als XP begint met opstarten. Daarvoor knippert ie wel zoals het hoort.
- Als ik de IDE 2 kabel (DVD speler + DVD brander) eruit trek, dan werkt het ledje perfect, ook als XP draait.
Het gaat hier om een Gigabyte 7VM400M-RZ mobo met slechts een enkele HDD op IDE1. Gigabyte zelf heeft er niets over op de website staan.
In de search blijkt dat er meer mensen met dit probleem voorbij te komen, maar het lijkt erop alsof het euvel niet echt wordt verholpen. Dus de vraag is eigenlijk of het wel een oplosbaar probleem is?
Leave the gun, get the canoli