HDD na plaatsing kapot

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit met een voor mijn doen vaag probleempje

pas geleden begon mijn maxtor 40gb allemaal te tikken, na ongeveer 1 1/2 jaar van dienst te zijn.
dus ik snel mijn documenten gebackupped. nu gaf de harde schijf er de brui aan en stopte er dus mee.
ik een andere harde schijf gekocht: nl de seagate 200gb.
hier alles netjes op geinstalleerd zonder moeite.
deed het perfect maar na een reboot begon de schijf hetzelfde geluidje te maken als mijn
40gb maxtor.

mijn vermoede was dat het aan mijn pinnacle kaartje(weet niet precies welke maar iig 1tje met 2 ieee1394 ingangen en nog zon uitgang op het midde van het kaartje) lag. omdat sins die kaart er ook inzit mijn HD begon te tikken. de installatie van de nieuwe HD was zonder dat kaartje.
pc uitgezet--> kaartje ingestopt--> pc aangezet, en toen begon ook de nieuwe schijf te tikken.

ook had ik ff een oude schijf(4gb western) erin gedaan om de komende tijd toch nog even te kunnen computeren. toen deze schijf erin zat had ik dat pinnacle kaartje niet gebruikt.
en deze schijf heeft ruim 2 maanden gewerkt, en nog steeds.

ik hier de search gebruikt maar kan niks over dit verband vinden natuurlijk maar wel iets over de voltage's, dus ik de multimeter erbij gepakt.
de stroomaansluitingen voor harde schijven geven een voltage aan van 4,78 op beide aansluitingen.
nu weet ik dat 5 % speling toegestaan is maar is dit voltage schadelijk geweest voor mijn schijven? of lag het togh aan dat kaartje? of misschien aan iets anders ik weet het nameloijk eventjes niet meer 8)7 ! haha

dit zijn de specs:
amd athlon xp 1400@ 1100mhz
200gb seagate 4gb western digital en een 40gb maxtor -->waarvan alleen de western heel is gebleven.
256mb geheugen
asus a7v266 -ex motherboard
300 watt Aopen voeding

www.degroot-it.nl

Verwijderd

idd vervelend. ik weet wel dat alleen een te hoge piek spanning wel schadelijk kan zijn.
is de computer ook geaard ??

• degroot
  • Niet online
jah de pc staat nu hier op het bedrijf omdat ik hem moest nakijken
maar thuis en hier op het bedrijf zijn alle stopcontacten ge'aard.
thuis begon de 1e schijf kapot te gaan en op het bedrijf begon de 2e schijf te tikken

www.degroot-it.nl

• degroot
  • Niet online
up

www.degroot-it.nl

• degroot
  • Niet online
up!

www.degroot-it.nl

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 11:38
k`denk toch echt dat het dan aan dat kaartje licht, Want zonder kaartje deed alles het goed, maar zodra je die kaart erin propte kreeg je die kuuren... Dus dan lijkt het mij wel logisch dat dat kaartje brak is..

heb je daar nog Garantie op? Zo ja dan ruil je die gewoon ff om en kijk je of je weer het zelfde probleem hebt..

Zoniet dan...tja..kaartje in een ander slot proberen :?
Pagina: 1