[Thunderbird] Hoe expired certificate te negeren

Pagina: 1
Acties:

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021
Een van de servers waar ik m'n mail van ophaal is notoir langzaam met het updaten van z'n certificate. En als hij dan eindelijk een nieuwe certificate heeft, dan duurt het maar een maandje of twee en die is ook weer expired.

Het resultaat is dat als ik met Thunderbird m'n mail ophaal, ik een dialoogje krijg dat me verteld dat de Server certificate expired is. Die kan ik dan alsnog wel accepteren, maar dat moet elke keer weer met de hand gebeuren. Nogal irritant want zo kan ik niet instellen dat hij m'n mail om de 5 minuten checkt. Of ik moet elke 5 minuten 2x op OK klikken.

Als ik in Thunderbird m'n certificates manage, dan kan ik niet zo bijzonder veel instellen. Ja, ik kan de trust instellingen van de certificate toestemming aanpassen, maar dan springt het <expired> vlaggetje van de certificate meteen weer aan en moet ie m toch weer ophalen.

Iemand enig idee hoe ik Thunderbird zo gek kan krijgen om deze certificate zonder melding te slikken, expired of niet.

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Volgens mij staat in deze draad op het Mozillazine forum jou antwoord.

Zo ik het even snel kon lezen was het niet mogelijk....

• Haploid
Ja, ik heb het ook net zitten doorlezen. Flinke lap tekst. Het beschrijft niet echt mijn probleem, maar zijdelings wordt er wel opgemerkt dat de oplossing die ik zoek niet mogelijk is. Ik heb zelf ook al een uurtje op mozillazine zitten speuren, maar tot nu toe weinig succes. Denk dat er niets anders opzit dan veel mailtjes te sturen naar de beheerder van de mailserver. :O

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of zelf tb aanpaasen. je hebt tenslotte de source.

op zijn minst een bug in bugzilla aanmaken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze bug lijkt jouw probleem op te lossen? https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=92410

Produkt is PSM (personal security manager(?)) en zou dus ook door Thunderbird gebruikt worden. Het lijkt me niet een bug waar ze veel aandacht voor hebben. Het is, aan een opmerking in een afhankelijke bug te zien, redelijk lastig. (Stuk C++ code vervangen door javascript.) Blijkbaar heeft niemand daar zin in ;)

edit:

Ik ben zelf namelijk ook een beetje traag met m'n certificaten; en ik vind het ook vervelend dat ik dan iedere keer accept moet klikken. (Al gebruik ik Thunderbird niet zo vaak)

[ Voor 21% gewijzigd door Sendy op 23-12-2004 18:48 ]

• Haploid
Nee, helaas, die bug gaat over het verschijnen van de verkeerde (oude) versie van de certificate expired dialoog. Ik krijg wel degelijk de nieuwe dialoog te zien, en ik kan ook aanvinken dat hij de certificate permanently moeten accepteren. Maar de volgende keer dat ie m'n mail ophaalt vraagt ie er toch nog om.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maak dan even een bug aan op bugzilla, hier kunnen we er niet veel aan veranderen voor je. Zoals je weet kan je de source zo downloaden en het zelf oplossen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik vraag mij af of men bij Mozilla dit wel als bug zou willen zien. Ik niet in elk geval. Als je naar een "veiliger" internet toe wil, is het goed dat niet-geldige certificaten altijd een melding geven. Wellicht dat ze de optie "accept this certificate permanently" voor niet-geldige certificaten onklikbaar moeten maken, dat is wel een bugje in dit geval :)

Hoewel er ook wel wat voor te zeggen is om bijvoorbeeld de niet-geldige certificate voor een bepaalde tijdsduur te accepteren (bijv. max 7 dagen o.i.d.)

[ Voor 21% gewijzigd door jurjen_g op 24-12-2004 08:50 ]

• Haploid
OK, dat had ik misschien nadrukkelijk moeten vermelden: dit is geen bug-melding. Er is niks mis met mijn Thunderbird. Ik kan me goed voorstellen dat dit in de ogen van de makers gewenst gedrag is, dat je een verlopen certificate niet kunt behouden. Maar het zit mij een beetje in de weg.

jurjen_g, dat zijn allebei goede voorstellen. Ik zal kijken of ik die aflever bij de makers.

Pagina: 1