mpeg 1 file van 928 MB naar vcd?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een file in mpeg 1 formaat (951.977.796 bytes)
volens avicoded:
Video : 748 Mb, 1150 Kbps, 25.0 fps, res. 352*288 (4:3), MPG1 = MPEG 1 (VCD), Ondersteund //Audio : 145 Mb, 224 Kbps, 44100 Hz, 2 kan., 0x51 = Mpeg-1 audio Layer 2 [0xc0], Ondersteund)

als ik deze met nro reloaded op een 80 miuten cd wil zeggen geeft nero waarschuwing dat het niet past ( er past maar 800 MB vcd mode 2 data op?)

Moet ik hem recoden/ of een dvd gebruiken, of zie ik een optie over het hoofd?

vcdhelp.com hielp niet, daar kon ik dit niet vinden. (die heeft het over splitsen of recoden).

Krijg ik die file toch op 1 80 minuten cd? :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je kan geen mpeg bestand van ruim 700mb op 1 VCD zetten.

VCD ken op DVD CD dat gaat beter.

Maar op een gewone 80min cd ken je het vergeten

Het omzetten naar VCD vereist veel meer ruimte.
Het is niet te doen en geloof mij maar hehehe ben al een tijd in dat soort werk ;)

Je ken het alleen in 2en splitsen nadat je vcd gemaakt hebt maar dan via losse programma's en niet via nero.

700mb is gewoon weg te groot.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 15:13 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
800 MB op een CD in vcd mode past goed(zonder overbranden) op een 80 minuten cd. dus je opmerking klopt helaas niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom je geen vcd of whatever van 700 MB op een cd-tje kunt zetten (er moet naar mijn weten toch niets meer geëncodeerd worden?? Het is al in vcd formaat, niet?),
maar uw filetje is iets groter dan 700Mb.

951.977.796 bytes ~ 900Mb

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:12:

[...]

Het is niet te doen en geloof mij maar hehehe ben al een tijd in dat soort werk ;)

[...]

Ik wil niet weten in welk werk jij al een tijd zit, maar een vcd kan gewoon 800mb zijn hoor. :X

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-02 09:37
Met een 100 minuten cd past er meer op :)

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:17:
[...]

Ik wil niet weten in welk werk jij al een tijd zit, maar een vcd kan gewoon 800mb zijn hoor. :X
Zucht probeer jij maar 700mb avi of mpeg bestand om te zetten naar VCD bestand. Zullen zien hoeveel mb het wordt ;)

Verwijderd

leuk_he schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:15:
800 MB op een CD in vcd mode past goed(zonder overbranden) op een 80 minuten cd. dus je opmerking klopt helaas niet.
Niet als VCD kerel.

Maak he teens maar aan met TMPGenh. zal je zien hoeveel mb als vcd het wordt van een ruim 700Mb mpeg bestand

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:12:

VCD ken op DVD CD dat gaat beter.

Maar op een gewone 80min cd ken je het vergeten

Het omzetten naar VCD vereist veel meer ruimte.

Je ken het alleen in 2en splitsen nadat je vcd gemaakt hebt maar dan via losse programma's en niet via nero.

een mpeg1 file is al vcd en hoeft het dus niet gereencode worden waardoor er dus 700 mb op een schijf zou moeten passen. Mpeg2 naar vcd ja dan gaat het niet lukken nee.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
volgens mij kan er gewoon 800meg op. In VCD-mode. Ik zeg niet dat je een avi van 800meg naar vcd kan schrijven.
Hij schrijft 800meg op je cd, omdat de error-correctie gedeeltelijk weggelaten word of zoiets.

http://www.videohelp.com/faq#740 ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

kijk gewoon hoeveel minuten het mpeg-bestand is, op een 700mb cd past 80 minuten cd-muziek of 80 minuten vcd (jaja zelfde bitrate)

op een 100min cd past dus 100min vcd

als je vcd langer is kun je misschien overburnen of anders in stukken hakken

reencoderen kan niet omdat vcd een vaste bepaalde bitrate heeft, svcd ervan maken heeft ook geen zin omdat je dan zoiezo moet hakken

wat je wel kan doen is een dvd'tje maken of encoderen naar een ander formaat (divx ofzo) maar dat kan een dvd-speler dan niet lezen

www.nintendocasemods.com

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:23:
[...]

Maak he teens maar aan met TMPGenh. zal je zien hoeveel mb als vcd het wordt van een ruim 700Mb mpeg bestand
Beste kerel 8)

Zoals ik in mijn topic start specificeer zeg ik reeds dat het mpeg-1 is. Dan snappen wij elkaar wel.

Ik probeer het nu om te zetten naar svcd ("incompatible") met tmpgenc en kijk wel of er genoeg kwaliteit over blijft op 1060 bps(VBR) .

Verwijderd

maar dat kan een dvd-speler dan niet lezen.

onzin mijn dvd player kan gewoon divx afspeelen, alle nieuwe players kunnen dat.
ik zet 13 afl van stargate op een dvd als divx of als xvid, mijn player speeld dat gewoon af.

Verwijderd

Ik probeer het nu om te zetten naar svcd ("incompatible") met tmpgenc en kijk wel of er genoeg kwaliteit over blijft op 1060 bps(VBR)
Je komt dan nog te kort : (1060/1150 * 748) + 145 = 834. Da's dus nog net iets teveel. Als je het geluid echter nog mono kunt maken, zit je weer onder de 800.
Pagina: 1