Toon posts:

Videokaart te weinig stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc:

Coolermaster centurion 5 + 400W zallman
Asus p5ad2 premium + P4 550 3,4
1024 DDR2 corsair geheugen
Geforce XFX 6600GT videokaart
Een dvd speler
Dvd brander

Sinds 3/4 weken geeft hij iedere keer bij het opstarten: de videokaart krijgt te weinig stroom en zal naar een mindere kwaliteit worden terug gedraait. (ik merk hier echter niks van).
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is de videokaart voorzien van een externe stroomaansluiting? Zo ja, heb je daar een stroomstekker erin geprikt?

Anders moet je maar even een voeding-upgrade proberen of een minder stroomslurpend videokaart uittesten.

Verder: Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
licht zo te zien niet aan je voeding want die hoort het volgens mij te trekken! zit je molex wel goed in de vid kaart?
probeer t is anders ff hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Verwijderd

Alhoewel het krap is, denk ik dat die voeding het nét moet trekken. Probeer eerst maar eens de kabels te controleren, en daarna andere drivers.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DaannO schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:03:
ligt zo te zien niet aan je voeding want die hoort het volgens mij te trekken!
Maandagochtendexemplaren zijn niet uitgesloten ;)
Ik neem aandat hij de foutmelding tijdens de POST krijgt en dan worden de drivers nog lang niet geladen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 22-12-2004 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 ook inderdaad ook al aan een voeding aansluiting op mijn videokaart, maar d8 dat die er niet op zat.
En een andere videokaart kan ik wel proberen, maar het is pci-express en niemand heeft dat nog in de buurt..
Ik neem ook aan dat het niet aan mijn voeding ligt, ik merk er ook niks van hoor dat de prestaties minder zijn..:S
Thnx voor de link ik zal eens kijken.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:05:
Alhoewel het krap is, denk ik dat die voeding het nét ruim moet trekken. Probeer eerst maar eens de kabels te controleren, en daarna andere drivers.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
BalusC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:05:
[...]
Maandagochtendexemplaren zijn niet uitgesloten ;)
daar heb je gelijk in! en misschien is het dan ook wel de voeding maar dan zou ik die eerst welk even door meten voordat je hem weggooit!! :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:06:
Ik d8 ook inderdaad ook al aan een voeding aansluiting op mijn videokaart, maar d8 dat die er niet op zat.
Die zit er normaliter wel op. Kijk aan het uiteinde van de videokaart, raadpleeg eventueel de handleiding van de videokaart.

edit:
Laat maar, de PCIe versie heeft die niet.

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 22-12-2004 15:13 ]

Pagina: 1