Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:09
Hi

Ik ben nu al een maand aan het "kloten" met een probleem dat ik maar niet krijg opgelost.
Zoeken op internet heeft ook nog geen resultaat opgeleverd. Het gaat om het volgende.

Sinds dat ik mijn Com21 heb laten vervangen door een Motorola modem heb ik bij het booten van Windows vaak het probleem dat mijn pc geen IP krijgt toegewezen. Ik zit met mijn pc rechtstreeks op het modem en er zijn verder geen trucjes. Dit probleem heb ik in zowel SP1 als SP2 van Windows XP en in Linux ook.

Soms gaat het goed, maar vaak ook niet.
Wat er gebeurd is, dat je zo'n 169 adres krijgt toegewezen.
Ik los dit op door dan het modem uit te trekken en opnieuw in te steken, de computer krijgt dan automatisch het IP van @Home toegewezen en dan werkt de verbinding ook weer.

DHCP server heb ik uit gezet op het modem in de instellingen (http://192.168.100.1) maar ook dit hielp niks. De instellingen van mijn lan verbinding kloppen, daar is niks mis mee.

Ik kan het IP misschien static instellen maar het zou ook zonder die optie moeten kunnen werken.

Is er iemand die hier meer over weet of het probleem zelfs herkent?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Netwerkkaart op 10Mbps half-duplex zetten ipv automatische detectie.

/dev/null

• ericafterdark
Ok heb ik gedaan nu.

Heb je dit probleem ook gehad toevallig?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

lol, is een algemeen bekend feit dat als 2 apparaten met een verschillende snelheid communiceren dit misgaat, Windows heeft er altijd een handje van dat het rapper instelt dan mogelijk is...

• ericafterdark
Hehe ok, komende dagen eens op letten. Dit zal dan waarschijnlijk idd. het probleem zijn geweest.

Ik ga ervanuit dat het werkt dussuh... _/-\o_

En anders laat ik hier van me horen haha,

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
motorola's zijn 100 mbit ;)

enne kijk eens als je het probleem hebt of je netwerkledje op het modem brandt, kan misschien aan liggen dat je modem geen verbinding meer maakt

De wijzen komen uit het Oosten!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 22:12
Ik heb mijn motorola gewoon met 100mbit geconnect met mijn router en die heeft altijd automatisch gelijk zijn IP adres. Hang er es een andere kabel tussen of probeer eens een andere pc of laptop ofzo, dan kan je zien of het aan jouw pc ligt of niet. (ander netwerk kaartje ?)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

NoepZor schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:33:
motorola's zijn 100 mbit ;)

enne kijk eens als je het probleem hebt of je netwerkledje op het modem brandt, kan misschien aan liggen dat je modem geen verbinding meer maakt
Klopt, maar toch communiceren ze beter op 10Mbit, om de hier al genoemde reden.

/dev/null

Pagina: 1