Toon posts:

Monitor blijft in standby stand... (oranje ledje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Elke keer wanneer ik mijn pc aanzet, blijft mijn monitor in standby hangen. ( het oranje ledje blijft aan). elke keer weer. Behalve wanneer ik de stroom stekker uit het stopcontact haal, en daarna er weer in doe. dan werkt hij wel...

Het is alleen heel irritant om elke keer de stekker er uit te halen. Er moet hier een oplossing voor zijn. ik weet alleen niet welke, wie kan me helpen??? waarschijnlijk zal het een biosinstelling zijn.

Spec:

AMD ATHLON 1800
GEFORCE 3 tI200
iIYAMA 17'' VISON MASTER 404
ASUS MAINBORD RAID kg7

Groetjes Rutger

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Stroom van monitor eraf halen of de stroom van de computer?? Probeer anders eens een bios-update.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 15:23

mickjuh

Good news everyone!

De keren dat het beeldscherm bij mij op standby bleef staan lag het aan de videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
ik haal de stroom van de computer af,

eerst zet ik de pc aan, dan heb ik geen beeld,
daarna trek ik de stekker eruit van de computer.
daarna stekker er in, en dan heb ik wel beeld.

groet Rutger

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

toch lijkt het me te liggen aan de

- videokaart

of

- monitor

heb je al eens een andere geprobeerd? probeer eens een andere videokaart. als je dat hebt gedaan probeer als je AGP gebruikt bijv eens een PCI kaartje. Als je PCI gebruikt, gebruik eens een AGP.

probeer ook een andere monitor erop aan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het lijkt me sterk dat me videokaart of Monitor defect is.

Voor de duidelijkheid, wanneer ik de stroom van mijn computer afhaal en vervolgens erin doe dan werkt alles wel naar behoren, dan heb ik wel beeld,

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:45:
Maar het lijkt me sterk dat me videokaart of Monitor defect is.

Voor de duidelijkheid, wanneer ik de stroom van mijn computer afhaal en vervolgens erin doe dan werkt alles wel naar behoren, dan heb ik wel beeld,
Vreemd probleem... maargoed, heb je al eens een andere monitor/videokaart geprobeerd? Of kun je daar niet zo 1...2...3 aan komen? Je zou toch van alles moeten proberen en dit lijkt me het meest voor de hand liggend. Dit zou ik iig als eerste proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga vanavond een andere monitor aansluiten, kijken of het probleem dan is opgelost.

ik vertel jully vanavond of het daadwerkelijk ook aan de monitor ligt.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Is het niet zo dat je in je bios kunt aanduiden wat de primary videokaart is (PCI of AGP)? Misschien dat het daarmee verholpen is...

• TommyGun
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Bios ff resetten. Misschien heb je in de bios je AGP uitgeschakeld of op PCI gezet. (Of andersom)

En de mogelijkheid om een andere VGA / monitor te testen?

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 17:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1