Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

Topicstarter
Ik ben een beetje in de weer geweest met verschillende biossen voor mijn ECS K7S5A pro. Dat ging op zich wel goed, alleen wilde Windows XP niet meer opstarten. Pas nadat bij het opstarten koos voor de laatst bekende stabiele configuratie (oid) wilde XP weer starten. Toen werden alle apparaten op het moederbord (USB, netwerk, etc.) opnieuw geinstalleerd.

Wijs geworden door deze ervaring kopieerde ik mijn gebruikersprofiel in het systeembeheer en flashte het bios nog maar eens een keer. Nu deed het probleem zich weer voor. Helaas werkt het selecteren van de laatste stabiele configuratie nu niet meer. Als ik XP wil starten krijg ik nog even snel het rijtje iiiiiitjes te zien maar daarna is er alleen nog een knipperend streepje.

Voor de duidelijkheid: de BIOS-flash is niet mislukt, alleen Windows wil niet meer starten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Ik kan bijvoorbeeld wel de data benaderen op de C-schijf en mijn pc doet het ook gewoon (typ dit nu in Knoppix). Weet iemand of ik iets kan aanpassen waardoor XP weer start?

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Werkt veilige modus?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07

samo

yo/wassup

werkt de recovery console? probeer dat eens

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Topicstarter
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Topicstarter
samo-arne schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:41:
werkt de recovery console? probeer dat eens
Dat werkt toch met een XP-CD? Die wil alleen maar opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heeft het BIOS voor jouw moederbord ook een optie om 'Plug and Play OS' aan of uit te zetten? Speel daar dan es mee, het kan namelijk zijn dat alle IRQ's zijn verwisseld door die BIOS-flash en Windows daar nogal de kluts door is kwijtgeraakt. 'Reset ESCD / NVRAM' wil ook nog wel eens helpen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je probeert de active directory terug te zetten als je op F8 gedrukt hebt.
Verder accepteerd windows XP weinig tot geen grote hardware veranderingen.
Zoals je al aangaf moest er na de vorige biosflash veel hardware opnieuw door windows XP geinstalleerd worden.
Je zou nog kunnen proberen om via de windows XP cdrom de pc op te starten en dan een bestaande windows XP installatie repareren.
Je zou de optie fixboot in de recoveryconsole kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:48:
Heeft het BIOS voor jouw moederbord ook een optie om 'Plug and Play OS' aan of uit te zetten? Speel daar dan es mee, het kan namelijk zijn dat alle IRQ's zijn verwisseld door die BIOS-flash en Windows daar nogal de kluts door is kwijtgeraakt. 'Reset ESCD / NVRAM' wil ook nog wel eens helpen. :)
Bedankt voor de tips. Ik heb plug and play uitgezet maar het helpt niet. Al het andere heb ik uitgezet maar ook zonder succes. En reset ESCD / NVRAM is geen optie in mijn BIOS.
Nou ja, jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny

Arny

Heerst!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:48:
Je zou nog kunnen proberen om via de windows XP cdrom de pc op te starten en dan een bestaande windows XP installatie repareren.
De enige optie die ik krijg met de XP cdrom is opnieuw installeren. En ik ben dan ook bang dat dit het enige is wat er voor mij op zit..... ;(

Iedereen bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:48:
Of je probeert de active directory terug te zetten als je op F8 gedrukt hebt.
Verder accepteerd windows XP weinig tot geen grote hardware veranderingen.
Zoals je al aangaf moest er na de vorige biosflash veel hardware opnieuw door windows XP geinstalleerd worden.
Euh sinds wanneer heeft WindowsXP een active directory :/
dat heeft alleen een server :S of jij hebt een hele rare versie van XP.

Maareuh... Zoals al gezegt is.. de optie Plug N Play OS.. in je bios ff verzetten...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:31:
[...]

dat heeft alleen een server :S of jij hebt een hele rare versie van XP.

Maareuh... Zoals al gezegt is.. de optie Plug N Play OS.. in je bios ff verzetten...
Die heb ik als optie er tussen staan als ik op F8 druk.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47576/full.jpg

Ik weet ook niet echt wat het inhoud
Maar deze optie heeft mij 1 keer geholpen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 17:00 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RammY schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:31:
[...]
Die opties staan in dat menu van 2000 Pro en XP ook vermeld. Ik vermoed dat deze zut is verwerkt in ntdetect.com/ntldr, waardoor deze in elke installatie naar voren komen. Aangezien een dualboot Windows 2000/XP/2003 een vrij veel voorkomend verschijnsel is.
ts:
Met f7 tijdens boot al eens geprobeerd een andere HAL (bijvoorbeeld standard pc) te selecteren, als de PnP niet werkte? Lijkt me niet noodzakelijk om een reinstall te doen. Vrijwel altijd is het zaakje nog wel op te lappen. Wellicht al eens in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1