Toon posts:

Speakers kapot gespeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 stereoboxen van Kenwood op men stereo, nog maar een week oud, maar paar dagen geleden wou ik eens testen tot hoe luid ze konden, dat ging allemaal goed, stereo uitgezet enzo, vandaag steek ik hem aan en de boxen geven bijna nix meer.

Heb kabels eruit gehaald en weer mooi in stereo gestoken enzo, de boxen geven alleen heeeel zacht wat muziek en geruis. Als ik er andere boxen op aansluit geven die wel alles zoals het moet.

Is hier nog iets aan te doen?? ;( :'(

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

Dentheman

Zie signature

vandaag steek ik hem aan
Ik denk dat dat het probleem is, je moet je stereo niet in de fik steken :+

Zie ondertitel

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:50
Ja kunt nieuwe kopen :p, wel zonde trouwens.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Ik denk dat je je speakers opgeblazen hebt als ik het zo hoor. als die set inderdaad nog maar een paar dagen oud is zou ik er mee terug gaan naar de leverancier, en vragen wat de mogelijkheden zijn. Al denk ik dat je in dit geval pech hebt, bozen opblazen valt niet onder een vorm van garantie...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoor je het ook kraken en schuren? Wat mis je in het geluid precies?

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 22-12-2004 13:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik dacht dat je dat normaal wel hoorde als de boxen kapot springen :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Dat hoeft niet, als er simpelweg teveel stroom op staat dan smelten je spreekspoelen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
T'ja het is niet het vel wat springt van een box als je hem opblaast, maar de electronica die in een speaker zit, dit zijn meestal enkele spoelen en condensators.
Doet me weer aan vroeger denken waar dit met de school geluidsinstalatie ook vaak gebeurde..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

*kuch* ferme kwaliteit *kuch*

Je kan idd alles naar kl*ten krijgen, maar aangezien je zegt da bij de hoe-luid-kunnen-ze-test alles goed ging zou ik toch proberen garantie te claimen.

Moest je ze langere tijd, vollebak hebben laten spelen met vervorming dat het niet meer aan te horen is zou ik het niet meer dan normaal vinden dat ze kapot gaan. Proberen garantie te krijgen en je van de domme gebaren ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:12:
Moest je ze langere tijd, vollebak hebben laten spelen met vervorming dat het niet meer aan te horen is zou ik het niet meer dan normaal vinden dat ze kapot gaan.
Ik vermoed dat ook precies dat gedaan is ;)

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:18:
[...]

Ik vermoed dat ook precies dat gedaan is ;)
Nee niet echt, was maar 10sec. En het vervormde ook niet, het is te zeggen, op dat moment stonden er 13 speakers op, dus ik kon niet horen of als die 2 stereo speakers aan het vervormen waren, de andere zijn wat beter materiaal

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

13 speakers op een amp :? Hoe heb je die aangesloten als ik vragen mag?

Als ze allemaal parallel stonden dan moet je amp serieus veel stroom leveren, en dan gaat is zeker wel vet clippen, waardoor je speakers een flinke optater krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door voodooless op 22-12-2004 15:09 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:58:
[...]

Nee niet echt, was maar 10sec. En het vervormde ook niet, het is te zeggen, op dat moment stonden er 13 speakers op, dus ik kon niet horen of als die 2 stereo speakers aan het vervormen waren, de andere zijn wat beter materiaal
Na het lezen van deze reply kan je me opvegen, echtwaar ik lig nu onder me bureau :D

Verwijderd

Denk dat eerder dat je je amp opgeblazen hebt.. (Hoeveel watt was ie en hoeveel wat waren de speakers?)

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 15:06 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Bwahahaha :D :D 13 speakers op een amp ?? :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Denman89 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat dat het probleem is, je moet je stereo niet in de fik steken :+
Moet je deze 's proberen. De koffie zit overal :( :/ :D

qua lacherig gedrag om een reactie, ik stikte zowat ;)

13 speakers op 1 amp... tja... Heeft ie 13 aansluitingen, of heb je ze gewoon allemaal in je 2 aansluitingen geplugd.

[ Voor 32% gewijzigd door J2pc op 22-12-2004 15:23 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Leg nu eens uit wat je exact gedaan hebt, want het wordt steeds hilarischer..
Zo kunnen we natuurlijk niet helpen..

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als we ook even serieus blijven, dan heeft de TS ook nog reden om nog te reageren. Ik zou nu in ieder geval geen zin meer hebben...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mee eens wat hier boven staat.. :)
Maar tot hoever heb je je volumeknop open gedraait?? 80 % ofzo?
en wat voor een stereo is het? marantz of gewoon een cheap sony stereo setje.

[ Voor 142% gewijzigd door Satch op 22-12-2004 16:13 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heel zacht geluid? versterker gaar *kuch* 13 speakers *kuch* of je filters van je luidsprekers hebben de klap opgevangen. wacht een dag of 2 en je weet het - de condensatoren moeten leeglopen.

als er dan nog niks is, harde pech.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn allemaal beetje fout. 4 speakers op men amp en de rest was aangesloten via pc maar de amp was ook aangesloten op de pc.

En als ik andere speakers aansluit op de amp werken ze perfect, alleen die 2 dus niet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 16:28 ]

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06 14:41
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik neem aan dat je PC-speakers ingebouwde versterking hebben, en als je dus je amp gesloopt hebt waardoor deze nog maar dat ene beetje kan leveren wat je op je Kenwood speakers hoort, kunnen je PC-speakers die het naar jouw zeggen nog wel goed doen op de amp mischien het beetje signaal wat de amp nog wel afgeeft zelf weer versterken waardoor je normaal geluid krijgt.

M.A.W.: probeer eens gewone (onversterkte) luidsprekers op je amp aan te sluiten en verzeker je ervan dat deze nog naar behoren werkt.
Het kan natuurlijk ook geen kwaad om je Kenwood's nog even op een andere versterker te testen.

(Disclaimer: Indien de verstrekte informatie niet van toepassing is kunt u deze als ongelezen beschouwen :P)

Verwijderd

Topicstarter
J!M!B schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:40:
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik neem aan dat je PC-speakers ingebouwde versterking hebben, en als je dus je amp gesloopt hebt waardoor deze nog maar dat ene beetje kan leveren wat je op je Kenwood speakers hoort, kunnen je PC-speakers die het naar jouw zeggen nog wel goed doen op de amp mischien het beetje signaal wat de amp nog wel afgeeft zelf weer versterken waardoor je normaal geluid krijgt.

M.A.W.: probeer eens gewone (onversterkte) luidsprekers op je amp aan te sluiten en verzeker je ervan dat deze nog naar behoren werkt.
Het kan natuurlijk ook geen kwaad om je Kenwood's nog even op een andere versterker te testen.

(Disclaimer: Indien de verstrekte informatie niet van toepassing is kunt u deze als ongelezen beschouwen :P)
Dat heb ik in de beginpost al gezegd en in de post hier vlak boven ook al ;)

Andere speakers op de amp werken wel perfect

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je wel gekeken naar het aantal Ohm dat de speakers aankonden, kan zijn dat je versterker een te krachtig aantal Ohm heeft, dan maak je al gauw boxen kapot.

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:20:
Heb je wel gekeken naar het aantal Ohm dat de speakers aankonden, kan zijn dat je versterker een te krachtig aantal Ohm heeft, dan maak je al gauw boxen kapot.
Versterkers hebben geen Ohm rating. Een versterker kan bij een belasting van verschillende impedanties een bepaalde hoeveelheid vermogen leveren. Is de impedantie te laag, dan moet een versterker te veel stroom leveren en vaak kunnen ze dat niet en branden door / of gaan clippen. Dit clippen sloopt vaak je luidsprekers.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn maar 2 stereoboxen van "maximum input power" 10W en weerstand 4Ohm.

Hoeveel zou het kosten voor zo'n 2 nieuwe speakers?

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.es/images/HM-337-S_E.jpg

Die speakers zijn het, die stereo zelf daar in het midden heeft iemand anders, maar die boxen had ik op men amp aangesloten

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:09 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:06:
Het zijn maar 2 stereoboxen van "maximum input power" 10W en weerstand 4Ohm.

Hoeveel zou het kosten voor zo'n 2 nieuwe speakers?

EDIT:

[afbeelding]

Die speakers zijn het, die stereo zelf daar in het midden heeft iemand anders, maar die boxen had ik op men amp aangesloten
ik weet niet wat voor amp je hebt maar het lijkt me niet vreemd dat je die opblaast :X :D

/edit
reactie op verhaal hier onder:
hoe kom wou je dan aan die 13 boxen komen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Sv3n op 22-12-2004 19:17 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is eigenlijk zo:

Ik heb 5.1 settje op men pc, en dan nog een zelfgemaakte boombox met 2subs in en 2tweeters --> kwaliteit ;) Maar heb geen versterker meer, vroeger wel maar die is weg.

Nu hebben we beneden een redelijk zware stereo die vroeger 2.000€ ofzo kostte, en aan de muur hangen 2 gewone speakers, maar de cd-speler van de stereo was kapot, dus men pa koopt die kenwood stereo, maar gebruikt die boxen dat er nog hangen, ik gebruik dus die oude stereo als amp en hang die aan men pc en hang daar die boombox aan + die 2 stereo boxen.

Heeft dus een week goed gegaan >:) :P

Dus daarom vroeg ik hoeveel zo'n boxjes zouden kosten, ga ik er gouw zo'n 2 gaan kopen, stel nu dat die 2 van beneden het eens begeven ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 00:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als het 10 W boxen zijn dan is het logisch dat je de bole opblaast. 10 W boxen hebben amper een amp nodig, dus als jij er 1 aansluit dan doet de boel BOOOOOM !!!!!1 :P

Die boxen zijn trouwens gewoon te koop bij de eerste de beste electro boer

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Een zwaardere versterker aansluiten op lichtere speakers kan geen kwaad. Bijvoorbeeld een versterker die 2 x 100 watt kan leveren aan 4 ohm aansluiten op speakers die 10 watt kunnen hebben. De voorwaarde is dan wel dat je je versterker niet te ver mag opendraaien want dan sloop je zo de luidsprekers.

Omgekeerd is ook waar: luidsprekers die 200 watt zijn (ok technisch gesproken hebben speakers geen wattages, het gaat om de context) op een versterker die 2 x 30 watt kan leveren. Als je dit opendraait totdat er vervorming optreedt is de kans groot dat je en de luidsprekers verbrandt EN de versterker er door blaast.

In beide gevallen: gebruik je gezond verstand.

Het is ook zo dat de meeste versterkers slechts 1 paar speakers mogen hebben met 4 ohm weerstand OF 2 paar met 8 ohm weerstand. Je moet ook geen 4 ohms met 8 ohms gaan mengen want dan krijgt je versterker een weerstand te zien van 2,6 ohm en dat komt ook niet goed.

Het lijkt mij in uw geval vrij simpel: je hebt gewoon je speakers opgeblazen..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:25:Omgekeerd is ook waar: luidsprekers die 200 watt zijn (ok technisch gesproken hebben speakers geen wattages, het gaat om de context) op een versterker die 2 x 30 watt kan leveren. Als je dit opendraait totdat er vervorming optreedt is de kans groot dat je en de luidsprekers verbrandt EN de versterker er door blaast.
Ja, dat wordt heel vaak gezegd, maar lijkt me echt onzin. Een luidspreker gaat kapot van een te hoge spanning die erop staat (te hoog vermogen) of door mechanische schade van het overschrijden van de max excursie. Voor dat laatste is versterkervermogen minder van belang, voor dat eerste wel. Door vervorming op zich gaan speakers niet zozeer kapot, wel is het een teken dat een amp veel en dus evt voor de speaker teveel vermogen levert.
Van een maximaal clippende amp die normaal gesproken 10 Watt per kanaal kan leveren (en dan dus 20 Watt per kanaal) gaat een luidspreker die 50 Watt continu kan hebben niet kapot (tenzij je max excursie overschrijfdt natuurlijk).
Pagina: 1