Toon posts:

Computer start niet meer op...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een probleem want mijn computer start niet meer op. Ik heb hem vannacht aan laten staan, want hij was bezig met een download. Nu werd ik vanochtend wakker om te kijken hoe het met mijn download ging, stond mijn pc uit. Ik wil hem weer aanzetten, gaat niet, hij reageert niet. Als ik op het power-knopje druk, gebeurt er niets. Wat kan er mis zijn? Alle bedrading zit goed vast..

alvast bedankt,
mvg Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je maar is moet kijken naar je voeding, is meestal het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 08:12
ik heb hetzelfde probleem gehad, dus ik ermee naar de winkel zeiden ze dat mijn processor kapot was en dat ik maar een nieuwe moest kopen. Ik ben geneeskunde student dus wilde ik eerste een "second opinion" B) en ben toen naar een ander gegaan en die zei dat enkel mijn voeding kapot was. Voor paar tientjes nieuwe voeding in laten zetten en liep weer prima. dus dat is mogelijk ook jou probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Zucht, het zoveelste mijn computer is stuk - ik geef nauwelijks informatie - ik heb zelf nog niks onderzocht - geef mij de oplossing, oh helderzienende Tweakers-topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeilDude schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:48:
Zucht, het zoveelste mijn computer is stuk - ik geef nauwelijks informatie - ik heb zelf nog niks onderzocht - geef mij de oplossing, oh helderzienende Tweakers-topic....
Aan dit antwoord heeft gelukkig ook wel lekker veel ja, goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeildude, wat voor informatie moet ik geven? mijn system specs? daar heb je denk ik niets aan.. iig bedankt, ik dacht ook al aan mijn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:50:
Zeildude, wat voor informatie moet ik geven? mijn system specs? daar heb je denk ik niets aan.. iig bedankt, ik dacht ook al aan mijn voeding.
Als je denkt dat het de voeding is, dan pak je ergens een voeding vandaan (uit een andere pc, van een vriendje, kopen) en test je of het daarmee werkt. Is dat het probleem niet, dan zal je onderdeel voor onderdeel. Dat is de aanpak van soortgelijke topics. En als je de search gebruikt, zie je dat het echt barst van dit soort topics.

Dit zijn nu eenmaal problemen die je niet zomaar via dit forum oplost. Het is echt een kwestie van trial&error. Daar komt weinig kennis bij kijken, gewoon een beetje logica.

Pas als jezelf een boel hebt geprobeerd en alle voor de hand liggende oplossingen niet werken, kun je hier met vragen terecht. Met de info die je nu geeft kan het echt vanalles zijn. Misschien is je verlengsnoer wel kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor brand wel, hij geeft een oranje lichtje. Mijn monitor gaat met geen kabel naar een verlengsnoer of stopcontact. De 2 stekkers lopen allebij in mijn pc, waarvan eentje naar mijn voeding. Maar toch brand mijn lichtje...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Dat je monitor het doet, wil niet zeggen dat de transformator van je voeding nog werkt. Maar pak het nou eens even gestructureerd aan. Wat weet je van hardware en wat niet? Heb je meetapparatuur? Wat voor hardware heb je voorhanden om mee te testen? Heb je vriendjes (met hardware) die je kunnen helpen?

Het ligt idd voor de hand dat het de voeding is, dat zijn dingen die relatief gemakkelijk stuk gaan. Wat je zou kunnen doen, is een voeding kopen en die nieuwe proberen. Werkt het niet, breng je de voeding terug en zoek je verder. Werkt het wel, dan is je probleem opgelost.
Hou er dan rekening mee, dat de voeding misschien niet de oorzaak van je probeelm is, maar het gevolg en dat de problemen terug kunnen komen.

Beetje proberen is de moeite best waard, vaak ben je voor een eerste blik bij een computerzaak al meer dan 100 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ik had een soortgelijk probleem. Bij mij was de CPU doorgebrand. Probeer het zoals hierboven beschreven stap voor stap te proberen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft. Oke, mijn computer start weer op. Ik heb de stekkertjes aangesloten zoals ze bij mijn vorige voeding zaten. Hij doet het, ,maar bij het opstarten vraagt hij om een opstart diskette, en wilt hij windows opnieuw installeren. Hij herkent mijn C: schijf niet meer, alleen maar mijn D:. Wat moet ik nu doen?
bedankt

mvg
mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 13:38
Weet je zeker dat je (als het fysiek 2 andere disken zijn) ook je C-schijf aangesloten hebt op de voeding? Alles goed ingesteld in je BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niets ingesteld op mijn voeding, omdat hij zo aangesloten staat, zoals hij er voor ook stond. Er zit nu wel een extra kabeltje bij die loshangt. Normaal heb je 2 van die brede stekkertjes, die in je C schijf gaat, in je D schijf en een kleinere voor in je Diskette drive. Nu wil ik mn DVD en brander aansluiten, ibj mijn vorige voeding zaten daar 2 brede stekkertjes aan. Nu heb ik 2 brede stekkertjes en nog een kleine zoals bij mn diskette drive, die stop ik er niet in. Dat is (volgens mij) het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel mn voeding los gemaakt, en alles opnieuw er in gedaan. Nu pakt ie wel mn C schijf, maar mn D: niet meer. Maakt het nog uit hoe die stekkertjes zitten oid.? Er staat nu ook, Pri Master "not Detected". Nog steeds vraagt hij of ik systeemdiskette er in wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus, dat hij niet meer allebij de schijven oppakt. Hij pakt alleen nog maar mijn schijf van 40 GB (voormalig D: ). De andere schijf herkent ie niet (voormalig C: 10 gb) . Pri Master staat nu ook op "not detected". De schijf van 40 GB is eigenlijk de Pri Slave. Die herkent hij wel. Dus het kan zo zijn dat mijn andere schijf stuk is, of is er nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Zit de IDE kabel goed in je HDDD. Da is die brede grijze kabel

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:54
Bij dit soort problemen probeer ik eerst (als ik geen extra voeding heb) alleen de voeding met moederbord (belasting) aangesloten; dan met een voltmeter de spanningen op de draden meten.
Als dit werkt, dan het overige spul 1 voor 1 aansluiten, kijken wat dat voor effect heeft.

Als bij eerstgenoemde alles dood blijft even andere voeding proberen, en bij oude voeding even kijken of er geen zekering enzo eruitgeblazen is.

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verwisselen van de voedingskabeltjes naar de harde schijven, is een van de IDE kabels een klein stukje uit de schijf geschoven. Het was bijna niet te zien, dus heb ik het over het hoofd gezien. Nu doet hij het weer. Bedankt
Pagina: 1