Toon posts:

Hoe precies een foto uit te knippen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello ;)

Ik heb hele mooie model foto's van mn vriendin van een resolutie van 2048 X 3078
Je zou zeggen dat je dan ook makkelijk de foto's kan uitknippen.. dus niet
ze heeft van die super lastige krullen die alle kanten uit gaan hoe kan ik dit ooit goed uitknippen zodat ik er een andere achtergrond in kan zetten het moet toch mogelijk zijn?
Iemand tips of hints ?

Grtz :)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

De foto op een witte achtergrond maken. En dan vervolgens met de magic wand tool het haar selecteren. Al is dat misschien geen optie omdat je ms geen witte studio hebt oid.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoek maar eens op masking, extract etc (als je photoshop gebruikt). Lees anders eens een tutorial. Dit is wel heel basic.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:43:
Zoek maar eens op masking, extract etc (als je photoshop gebruikt). Lees anders eens een tutorial. Dit is wel heel basic.
Ik gebruik photoshop en photoimpact het knippen geen probleem ook niet met magic want tool alleen dat haar :X krijg het maar niet gedaan.. mischien speciale instellingen ? bestaat er geen tool dat je al het lichte kan weg gummen of al het donkere?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Post eens een foto. :)

Alors.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Zet eens een foto online, desnoods alleen van het haar als je vriendin liever niet haar foto op internet ziet. Kunnen we zien hoe lastig het is.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 14:35
wat ik meestal doe (is wel met Paint Shop Pro, maar Photoshop moet hetzelfde kunnen) is niet het object dat ik wil hebben selecteren, maar het omliggende.

Gewoon met de magic wand een groot vlak er omheen selecteren,
dan verder Add To Selection doen met alle andere vlakken die niet goed geselecteerd zijn
met de tollerantie spelen, zodat ie soms kleuren niet "meeneemt" in de selectie
en dan als AL het omliggende geselecteerd is, de selectie inverteren en dan heb je een mooie selectie van je vriendin ;)

Reden waarom ik niet het object zelf selecteer is omdat die vaak in meer kleuren zijn dan de achtergrond en dus lastiger te selecteren zijn :D

[ Voor 2% gewijzigd door F-Tim op 22-12-2004 13:31 . Reden: taalvoutje ;) ]

Wanna play?

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Dit is met adobe photoshop vrij makkelijk te doen met de "extract" tool.. (filters » extract) hiermee kan je grof aangeven waar de lijnen zijn die moeten worden uitgesneden, het programma knipt het dan mooi uit en plakt het op een doorzichtige achtergrond.. piece of keek (min of meer.. :) )

tutorial (van verschillende manieren van uitknippen, deze methode staat onderaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Labman op 22-12-2004 14:47 ]

...

Pagina: 1