[gratis 25 .info domeinen] Combell geeft gratis 25 .info's

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
In de Metro van vandaag las ik dat de Belgische hostingprovider Combell, één van de grootste van België, de Nederlandse markt wil veroveren door iedere aanmelding te belonen met maximaal 25 .info domeinen. De actie lijk op de actie van Lycos, eerder deze maand, alleen betreft het hier dus enkel de .info domeinen.

Volgens directeur Jonas Dhaenes zitten er geen addertjes onder het gras: "Elke domeinnaamregistratie ter waarde van 34 euro geldt voor een heel jaar. Mocht men beslissen deze namen uiteindelijk niet te verlengen, dan wissen we de registratie automatisch."

Wat het uitschrijven betreft staat er dit op de site:
Een aantal weken voor de vervaldag van uw domeinnaam zal u door COMBELL uitgenodigd worden tot verlenging van uw eigen .info domeinnaam. Indien u deze naam wenst te verlengen kan dit aan de normale prijzen (bv. 1 jaar registratie => 34 EUR of voor langere periode).

U bent totaal niet verplicht om die domeinnaam te verlengen en hiervoor 34 EUR per jaar te betalen. Indien u deze niet meer wenst te gebruiken kan u deze naam laten vervallen. U hoeft dan enkel via deze uitnodiging tot verlenging laten weten er niet meer van gebruik te willen maken.
Aanmelden en meer informatie:
http://www.combell.nl/actie

Edit:
Er wordt overigens geen hostingpakket bij geleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door JaFFoG op 22-12-2004 12:06 ]

Bla

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Pfff, voor elke Nederland 25 gratis .info domeinen dus. :o
Niet dat ik er iets mee moet, maargoed....

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Nou zal ik eens wat vertellen:
Deze actie geld voor ieder bedrijf die een .Net wil registreren, het bedrijf die .net beheerd die wil op deze manier meer .net domeinen laten registreren.

Zoek even op google en je ziet dat ook een hoop nederlandse hostingbedrijven deze korting doorberekenen aan de klant ;)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• JaFFoG
Polderdijk schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:54:
Nou zal ik eens wat vertellen:
Deze actie geld voor ieder bedrijf die een .Net wil registreren, het bedrijf die .net beheerd die wil op deze manier meer .net domeinen laten registreren.

Zoek even op google en je ziet dat ook een hoop nederlandse hostingbedrijven deze korting doorberekenen aan de klant ;)
Hoe bedoel je? Het gaat hier om .info domeinen, niet om .net? :?

Bla

• Polderdijk
Ohw mijn excus, ik bedoelde .info ipv .net!

• JaFFoG
In dat geval heeft de Metro dus verkeerde informatie... Maar is het echt zo dat elke provider 25 domeinen een jaar lang gratis weggeeft?

Bla

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb al een goede 2 weken zo'n .info bij combell. Kon gewoon bij mn betaalde .be.
Domeinnaam staat gewoon op mijn naam. Je krijgt een brief of een mail een maand ofzo voor je .info domeinnaam terug vervalt.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vreemd... dacht ook even mijn info domeintje te registreren, blijk ik dit al gedaan te hebben :?

Volgens de WHOIS gedaan op 29 september 2004 maar kan geen extra info vinden. En ook niks herinneren...
Registrant, Admin, Billing en Tech staat op mijn naam en adres.

Nu zou ik dit natuurlijk graag willen gaan gebruiken en in ieder geval proberen op een of andere manier een verwijzing naar mijn eigen pagina te doen (dit is misschien niet mogelijk omdat het alleen de domeinnaam is).
Maar waar kan ik dit dan aanpassen en eventueel contactgegevens wijzigen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad, de beheerder van de .info domain namen rekent het eerste jaar geen kosten indien er voor het eind van dit jaar een .info domein wordt aangevraagd. Dit heeft echt helemaal niks met Combell te maken.

🌞🍃

• Polderdijk
JaFFoG schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:43:
In dat geval heeft de Metro dus verkeerde informatie... Maar is het echt zo dat elke provider 25 domeinen een jaar lang gratis weggeeft?
Het is gewoon een promotie van het .info domein. Je heb het eerste jaar volledig gratis. Aan het eind van het jaar krijg je bericht of je het domein wilt laten vervallen of dat je het wil behouden. Bji de laatste optie dien je dan wel het normale tarief te betalen.

Uiteraard is dit puur alleen registreren en voor de rest niks!

• hemiparo
  • Niet online
Polderdijk schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:55:
[...]
Uiteraard is dit puur alleen registreren en voor de rest niks!
beantwoord al een gedeelte van mijn vraag (zie een paar postings terug) alleen nog de vraag: waar kan ik mijn (adres) gegevens laten aanpassen?

• JaFFoG
DataBeest schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:52:
Inderdaad, de beheerder van de .info domain namen rekent het eerste jaar geen kosten indien er voor het eind van dit jaar een .info domein wordt aangevraagd. Dit heeft echt helemaal niks met Combell te maken.
Dat heb ik nu door. Ik zal even een deel van het bericht in de Metro quoten:
Belgische provider strooit met domeinnamen
Alle particulieren en bedrijven in Nederland kunnen de laatste twee weken van dit jaar maximaal vijfentwintig .info-domeinnamen gratis en zonder verplichtingen op hun eigen naam laten registreren.
Met deze promotiestunt wil Combell, een van de grootste hostingproviders in België, zijn dienstverlening uitbreiden naar Nederland.
(...)
Dat is dus aardig misleidend als het echt niet vanuit Combell zelf komt, of ze maken gewoon handig gebruik van de actie.

Bla

• Polderdijk
hemiparo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:01:
[...]

beantwoord al een gedeelte van mijn vraag (zie een paar postings terug) alleen nog de vraag: waar kan ik mijn (adres) gegevens laten aanpassen?
Ik weet niet via welk bedrijf je de domeinnamen hebt gekocht, maar waarschijnlijk zal je wel een mail hebben gehad met info hoe je dit kan wijzigen.
Als dat niet zo is neem dan even contact op met het bedrijf om te vragen dit te laten wijzigen!
Dat is dus aardig misleidend als het echt niet vanuit Combell zelf komt, of ze maken gewoon handig gebruik van de actie.
Nou om het meteen misleidend te noemen vind ik wel ver gaan, maar Combell is wel slim om op deze manier gratis promotie te krijgen door een persbericht :)

Ik had het nog niet verzonnen om het te doen, maar ik kan ze ook niet gratis aanbieden, ik koop mijn domeinen allemaal op 1 punt in en dat wil ik zo houden ook, helaas berekenen hun nog steeds kosten tijdens de actieperiode :/

[ Voor 34% gewijzigd door Polderdijk op 22-12-2004 13:19 ]

• JaFFoG
Polderdijk schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:15:
(...)
Ik had het nog niet verzonnen om het te doen, maar ik kan ze ook niet gratis aanbieden, ik koop mijn domeinen allemaal op 1 punt in en dat wil ik zo houden ook, helaas berekenen hun nog steeds kosten tijdens de actieperiode :/
Wie is er dan slim? :9
Wel minder voor jou dan, want het punt waar jij ze inkoopt zal er dan rond deze tijd wel aardig aan verdienen! :o

Bla

Verwijderd

Dit is toch gewoon hetzelfde als een .tk adres alleen deze vervalt na een jaar?
Of begrijp ik het verkeerd?
Is toch verder een leuke actie, met een gratis pop3 email adres.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dit is gewoon een algemenen promo voor .info en heeft heel weinig met Combell te maken imho.
Ik snap ook niet dat mensen er zo bijzonder op reageren, na een jaar moet je gaan betalen (en .info is imho een tld waar je weinig mee kunt).
Nope, ik hou het wel bij mijn .nl'tjes :P

• markvt
  • Laatst online: 20-02 15:29

markvt

Peppi Cola

.info is niet eens ver geaccepteerd. een hoop scripts zeggen dat .info een niet bestaande tld is :(

Maarja ze waren wel cheap overigens was deze aktie er al sinds oktober ....

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Vanmiddag geregged, nu een mail met de gegevens, werkt perfect :7

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:20
Deze actie geldt niet alleen maar voor Nederlanders, maar ook voor ons, de Belgen. Voor de geïnteresseerden...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kan je hier ook de dns aanpassen?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Lijkt me wel een slimme actie: als je domeinnaam wat bekend is dan is het moeilijk om eraf te geraken. En info domeinnamen in het algemeen worden meer bekend.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Was een tijdje geleden ook bij dotster...

• JaFFoG
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:36:
Lijkt me wel een slimme actie: als je domeinnaam wat bekend is dan is het moeilijk om eraf te geraken. En info domeinnamen in het algemeen worden meer bekend.
De bekende "win-win situatie"! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif

Maargoed, ik heb 'r inmiddels 25 op mijn naam staan, ik ben benieuwd of het wat is.
spone schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:56:
Yep, via een gebruiksvriendelijk menu. Ik heb er net even naar gekeken en het ziet er allemaal heel overzichtelijk uit.

Bla

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is dit nou echt gratis, als je 25 .info domeinnamen neemt? Of krijg je er stiekem hosting bij ofzo waar je veel voor moet betalen dan?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jack
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

zo ik heb net 3 .info domeinnamen geregistreerd.
Ben benieuwd hoe dat afgaat lopen.

Hopelijk beter dan die Lycos actie waar niets gebeurt en je ook geen contact krijgt met die lui

[Specs]

Verwijderd

Ik had er gisteren 3 geregistreerd, vandaag kwam er een mail aan dat die geactiveerd is. Ik log in, alles werkt goed, maar druk ik op WEB FORWARDING komt er dit:

[quote]The supplied details do not match those found in our database. (1)
Please try again or click here to have you password emailed to you.
[/quote]

:?

Na een mailte te hebben gestuurd, werkte alles weer !!! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 00:31 ]

• Jack
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

snelle service man!
gister middag 3 domeinnamen geregd en een paar uurtjes later deden ze het al :D
Hulde!

en de drukte in deze thread valt me heel erg mee,
zeker als je ziet hoe groot die gratis domeinnamen van Lycos thread al is.

***Toen ik begon met typen van dit bericht had ik nog ff een domein geregistreerd
en nu al een mailtje gehad dat ie geactiveerd is! _/-\o_

[Specs]

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:26:
Na een mailte te hebben gestuurd, werkte alles weer !!! _/-\o_
wat was er dan? ik heb hetzelfde probleem nu...

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07-2025
ikke krijg deze melding:

De pagina kon niet worden opgevraagd. Mogelijke oorzaak is dat de toegang tot uw instellingen tijdelijk werd geblokkeerd voor technisch onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door msG-Gsm op 26-12-2004 19:47 ]

Verwijderd

Grapig heb ik zometeen ook redmetal.info, hosting heb ik al (o.a. lycos..).
Makkelijk om plaatjes ed voor forums op te zetten.
8)

Verwijderd

mail ze, vertel je verhaal en daarna werkt die weer :)

Verwijderd

edit:
blahblahblah

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 00:43 ]

Verwijderd

Begrijpelijk, als er een paar met een gratis domein ook gelijk de hosting bij hun nemen maken ze winst...
Misschien niet gelijk maar later als ze er wat mee willen doen.

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb er ook 25 geregt.

Van 3 domeinen nameservers gewijzigd naar die van zoneedit, en het werkt nog ook!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
spone schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:56:
ja :)

EDIT: Wat moet je nu in hemelsnaam met 25 domeinnamen ??
Die kan je toch niet eens allemaal onthouden? Is dat per pagina 1 ofzo?

[ Voor 31% gewijzigd door Tofu op 07-01-2005 23:20 ]

Verwijderd

Ik heb ook 25 werkende domeinnaampjes ;) en dr zit een bugje in dat cp van hun daardoor krijgen jullie die error...als er een hoofdletter in die domeinnaam zit werkt het niet...
Pagina: 1