Toon posts:

Trust router in combinatie met een Com 21 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Com 21 modem (Wanadoo Cable Basic) en een Trust router en heb daar behoorlijk wat problemen mee. Heel vaak valt de internet verbinding weg terwijl ik in de router zie staan dat deze connected is met het internet. Ik maak gebruik van een PPPoE verbinding en de modem staat gewoon actief. ik weet dat de COM 21 niet de beste modem op de markt is maar weet niet of dit probleem nu een typische Com21 modem probleem is of dat ik wat moet aanpassen in de router.

Ligt dit aan de Com 21 of moet ik iets aanpassen in de router :O

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:49:

Heel vaak valt de internet verbinding weg terwijl ik in de router zie staan dat deze connected is met het internet.
Hoe zit het met de verkregen ipadressen ??

Je kunt dus schijnbaar wel op de router wanneer je geen internet hebt, maar ondanks dat de router "connected" is heb je geen verbinding !?

Heb dezelfde config gehad (@home) COM21 --> sweex router --> LAN.
Heb gelukkig nieuwe motorolla !!

Was één en al ellende, resetten van de router en stekker uit com21 bood uitkomst.

Jan-Willem

Verwijderd

PPPoE? Ik heb welliswaar geen wannadoo, maar @home, en ik krijg een IP aan de hand van m'n hostname (CC123456-X).

Dynamic IP aangezet in de router (linksys WRT54G), hostname ingevuld, en het werkt.

Bij chello is het net zoiets, dynamic IP, maar dan dient er een MAC-adres ingevuld te worden.

• jee-weetje
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:01:
Bij chello is het net zoiets, dynamic IP, maar dan dient er een MAC-adres ingevuld te worden.
Is niet geheel waar. Dat ligt aan de installatie.
Wanneer monteurs dit voor je hebben kan het zelfs op mac-adres gebeuren.

Bij wannadoo hebben ze verschillende manieren om te kijken of je toegang hebt !

Jan-Willem

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 09:13
En omdat jij geen Wanadoo hebt, maar @home voeg je dus helemaal niets toe aan de oplossing voor het probleem. COM21 met Wanadoo is nu eenmaal PPPOE.

@TS: Je kan inderdaad beginnen met testen of je weer verbinding krijgt als je het modem reset (door de stekker er even uit te trekken). Kan je vanuit je router de verbinding wel verbreken en dan weer opnieuw openen? Je kan ook testen of de verbinding weer tot stand komt als je je router reset.

Persoonlijk zou ik proberen om dit probleem bij de helpdesk neer te leggen en proberen een Motorolamodem los te peuteren. Dan ben je van dat pppoe af en gaat je snelheid er ook nog op vooruit. (PPPOE heeft veel meer overhead dan dhcp)

• jee-weetje
@jeroen:

Ondersteund de helpdesk van wannadoo routers ??

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg gewoon mijn IP Adressen toegewezen dus dat zit allemaal goed dus volgens mij is het echt de COM 21 modem die het probleem opleverd. ik ben druk bezig om een Motorola modem te krijgen van Wanadoo.....

Verwijderd

Topicstarter
Ze ondersteunen geen routers maar laten ze wel toe....

• jee-weetje
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:28:
Ik krijg gewoon mijn IP Adressen toegewezen dus .....
Dus de router krijgt wel een (correct) ip van de COM21 ?? Dan is je conclusie juist !! BELLUH !

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer is het een correct IP. Ik krijg de IP adressen van de router toegewezen (192.168.2.1).

• jee-weetje
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:28:
Ik krijg gewoon mijn IP Adressen toegewezen dus dat zit allemaal goed dus volgens mij is het echt de COM 21 modem die het probleem opleverd. ik ben druk bezig om een Motorola modem te krijgen van Wanadoo.....
Je geeft aan de je "gewoon"je ipadressen krijgt... bedoel je daarmee ook dat je een ip krijgt van de router?(was connected, dus zou een ip moeten hebben)

Of bedoelde je alleen binnen je LAN?

Als je router geen ip krijgt van de COM21 ligt het aan de COM21 mijns inziens.. Je kunt dit checken door even de router te resetten(stekker eruit en er weer in). Wat is dan je status ?

Jan-Willem

Pagina: 1