[SAMBA] PDC met Windows en Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09
Ik zit hier met het volgende probleem.

De gegevens van Outlook staan in de Local Settings maar die staan niet op de server. Deze map saved hij volgens mij niet. Waarschijnlijk daarom ook de naam Local Settings.

Maar hoe kan ik er nu dus voor zorgen dat die Outlook 2003 adressen die ik toevoeg bij een profiel. Ook mee gesaved worden want nu krijg ik een melding dat hij een bestand niet kan vinden als ik outlook open en dan moet ik twee keer op oke klikken.

En dan zijn de e-mail adressen ook.

Alleen wil ik dus dat hij die ook gewoon van de PDC haalt.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je .pst file op de server zetten
dus bij bestand en dan bestandsbeheer of hoe dat heet, ik vermijd persoonlijk outlook dus een expert ben ik niet. Vervolgens maak je een nieuw bestand ergens in een map op de server (ik doe dat in de mijn documenten en noem de map waar het in komt . zien ze hem toch niet
Vervolgens ga je naar extra-e-mail accounts en zet je bezorgadres op de tweede "persoonlijke map"
Outlook afsluiten, outlook opstarten en klaar is klara.
Of, wat natuurlijk mooier is (er is een reden dat ms pst files niet op een server wil, die zijn namelijk snel corrupt, maar gelukkig heeft samba daar minder last van dan de locate ntfs opgeslagen pst files, maar je kunt je voorstellen in een windows omgeving dat dat wel logisch is) je zet ze in een ldapdirectory en laat outlook daarin zoeken

Dat os heet Windows

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 22-12-2004 22:17 ]

• Jeroennl
Hmm. Om de een of andere reden werkt dit alleen voor één e-mail adres bij mij. Nu heb ik er zelf meerdere.

Met meerdere persoonlijke mappen werkt het al helemaal niet. LDAP? hoe moet ik dat dan daarmee gaan toepassen?

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Dan zal je waarschijnlijk per e-mail adres die tweede "persoonlijke map" moeten kiezen (Ik geef mijn gebruikers nooit meerdere e-mailadressen, hooguit aliases). Je kunt het zien bij gegevensbestandbeheer welke .pst bestanden in gebruik zijn.
Anders kijk je of je het bestand anders dan persoonlijke map kan noemen, dan wordt het misschien wat duidelijker welk bestand een e-mail adres gebruikt. In principe moet alle locale mail en gegevens in een enkel bestand bewaard kunnen worden.

LDAP is een heel ander verhaal, dat noem ik kort omdat dat heel veel meer werk voor je is, maar wel netjes om centraal persoonsgegevens te beheren. Een simpele query in google op LDAP en outlook zal je wel tons of hits geven schat ik zo in.

• Jeroennl
Het probleem is eigenlijk dat hij alleen mijn hotmail accounts 2 stuks niet mee saved. Mijn pop3 accounts 5 stuks zet hij in de eerste persoonlijke map maar voor de hotmails maakt hij apparte aan.

Als ik die dan als persoonlijke map maak dan synchroniseert hij daar geen mail meer op.
Hij slaat het nu hier op C:\Documents and Settings\jeroen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

En ik wil het eigenlijk hier C:\Documents and Settings\jeroen\.outlook

Maar als ik dat handmatig doe zoals jij zegt dan zie hij die hotmail accounts niet meer als mail accounts maar als persoonlijke map waar hij dus niet op synchroniseert.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jeroennl schreef op zondag 26 december 2004 @ 09:30:
En ik wil het eigenlijk hier C:\Documents and Settings\jeroen\.outlook

Maar als ik dat handmatig doe zoals jij zegt dan zie hij die hotmail accounts niet meer als mail accounts maar als persoonlijke map waar hij dus niet op synchroniseert.
Dan moet je in je registry de padnamen bewerken waar Outlook die .pst files neerzet.
Outlook laat je standaard alleen van pop3 accounts de .pst files verplaatsen, ook bij IMAP .psts heb je hetzelfde gesodemieter.

Indien je gebruik maakt van XP Pro heb je nog een andere mogelijkheid tot je beschikking :)
Dan kun je door middel van Local Policies (gpedit) ook de Office ADM templates gebruiken waarmee je voor Outlook de standaard .pst locatie mee kan opgeven.
Dat zorgt ervoor dat na het toepassen van de policy in het vervolg alle aan te maken .pst files op de nieuwe locatie komen, huidige .pst files blijven dus staan waar ze zijn.
Dan zou je dus je accounts moeten verwijderen en na het applyen opnieuw aan moeten maken.

[edit]
De Office Administrative Templates kan je bij MS halen, zitten in de Office Resource Kit (orktools)

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/officeadm.jpg

Wat jij wil kan dus ook: de %userprofile% variable gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/officeadm2.jpg

Als je géén XP Pro gebruikt moet je het met de registry keys doen, je kan proberen of
code:
1
2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\10.0\Outlook
"ForcePSTPath"="jouwpadnaardelocatie"

doet wat jij wilt. Dat is de regkey die wordt weggezet door de policy.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 26-12-2004 13:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1