Toon posts:

Streaming video over FTP

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk weer eens blij met chello, de snelheden zijn goed omhoog gegaan...... _/-\o_ _/-\o_

Mijn geluk is dat een vriend van me een FTP-server draait waar ik weleens een video fragmentje vandaan haal. En ik zat te denken als de snelheden nu toch zo hoog zijn en ik haal stabiele snelheden van rond de 480 kB/s. Is er dan geen mogelijk om die bestanden direct te kijken.
Soort van streaming video zeg maar. Het downen duurt immers 3 keer zo kort als kijken van het fragment.

Ik heb wel de optie gezien "view file" in leechftp, echter dit is iets te letterlijk want ik krijg oneindig veel code te zien in een texteditor windowtje.

Kan ik nou niet gewoon die bestanden in een of andere media player bekijken...?

Greetzz

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Volgens mij kun je hem gewoon beginnen downloaden, en vervolgens met een tooltje als AVIPreview beginnen kijken tijdens het downloaden

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Of een VPN verbinding aanleggen naar zijn server, kan je er gewoon mee werken alsof 'ie naast je staat. Dan moet het previewen ook wel beter gaan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Gebruik gewoon webdrive, daarmee kan je een ftp site gebruiken als een schijfstation in windows en is dus ook zo te gebruiken. Dus niet de hele film wordt gedownload als je alleen een stukje kijkt.
Het voordeel van een schijfstation is, dat je met elke mediaplayer kan kijken ...
WebDrive integrates WebDAV, FTP, or SFTP servers into the Windows desktop by mapping them to a network drive letter. Files are transferred by simply saving them to a drive letter - there's no need to run a separate FTP/SFTP client. WebDrive instantly web-enables any Windows application by providing the ability for these applications to directly open files on web servers. WebDrive can connect to WebDAV, FTP, SFTP(*), and HTTP servers supporting Microsoft FrontPage Server Extensions.

[ Voor 60% gewijzigd door djexplo op 22-12-2004 12:08 . Reden: url ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
THX, kan ik iig drie dingen gaan proberen _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmm....

Natuurlijk als eerste webdrive uitgeprobeerd, maar deze werkt niet, hij gat nog als eerste heel het het bestand downloaden voor hij het wil openen. En het maakt niet uit welke player ik probeer....

;(

Next >>>>> AVIpreview

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Natuurlijk als eerste webdrive uitgeprobeerd, maar deze werkt niet, hij gat nog als eerste heel het het bestand downloaden voor hij het wil openen. En het maakt niet uit welke player ik probeer....
Sorry , ik werk zelf altijd op een webdrive station en dat werkt behoorlijk snel, dus ik dacht dat hij het bestand niet van te voren helemaal zou downloaden, blijkbaar komt hier de snelheid door dat hij oude bestanden cached ofzo..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
maak niet joh alles moet geprobeerd worden... B)

Maarre hoewel ik ook goede hoop had voor AVIpreview, deze heb ik wel eens gebruikt in combinatie met kazaa, blijkt deze ook niet te werken...

AVIpreview komt met de volgende foutmelding :
"
System reports:
Error Code is : 0x20
Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt. |:( |:( |:(
"
Maar dat is toch juist de bedoeling met AVIpreview (previewen terwijl het geschreven wordt)

Ik heb ook al geprobeert om met AVIpreview een bestand te openen via Webdrive, maar dit resulteerde weer in het downloaden van de file met webdrive...

ps. Waar laat webdrive de bestanden die het download ???

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Probeer anders eens VLC Media Player (http://www.videolan.org/vlc/). Hiermee kun je zo'n beetje alles streamen. Als je een FTP pad inclusief gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft dan werkt het volgens mij gewoon. Via HTTP gaat het iig altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er veel belovend uit, zou je misschien kunnen toelichten hoe ik mijn username en password voor de ftp in dit progje krijg. Ik kan wel naar een stream zoeken maar ik kan alleen maar het ip-adress kwijt. wel moet ik dan http:// vervangen door ftp://....

_ftp://user@xxx.xxx.xxx.xxx/video/movie.avi

Ik heb dit al wel geprobeerd maar zonder resultaat

Verwijderd

user:password@ip/locatie

Verwijderd

Wilde dit ook doen maar helaas zonder resultaat.

Hij blijft hem niet aanspelen ondanks ip en locatie aangegeven te hebben.

Ik zie ook niet eens dat hij inlogt in me ftp zodra ik een muziek of film bestand (avi) wil laten streamen.

Ik geef ftp client en locatie aan maar noppes.

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens mij gaat dit niet werken, hij blijft wel ff dat bestand zoeken maar stopt dan zonder ook maar iets te melden.
Is het niet zo dat video streaming moet worden aangeboden om het ook streaming te bekijken ???
Wat voor maatregelen moet je op een website treffen om video streaming aan te bieden of hoef je het filmpje er dan alleen maar neer te zetten ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:05:
Nou volgens mij gaat dit niet werken, hij blijft wel ff dat bestand zoeken maar stopt dan zonder ook maar iets te melden.
Is het niet zo dat video streaming moet worden aangeboden om het ook streaming te bekijken ???
Wat voor maatregelen moet je op een website treffen om video streaming aan te bieden of hoef je het filmpje er dan alleen maar neer te zetten ??
Ik weet dat videostreaming via ogg files gaan niet via mp3's om streaming aan te bieden, ik geloof dat ie dat niet kan lezen.

Ik probeer het ook maar mij lukt het ook voor geen meter.

P.S. heb je toevallig msn? misschien kunnen we samen wat info wisselen!

Heb zef ook een ftp server

Verwijderd

Topicstarter
5496@thrijswijk.nederland 8)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als jullie dit vaak willen doen, is het dan niet handiger om de bestanden ipv FTP (ook) streaming aan te bieden? Of gaat dat te ver?
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:10:
P.S. heb je toevallig msn? misschien kunnen we samen wat info wisselen!
offtopic:
Wat mij betreft net zo lief via het forum, kunnen anderen ook meedenken & meelezen / leren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Is dat msn nou toevoegen wilt niet 8)

Verwijderd

F_J_K schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:18:
Als jullie dit vaak willen doen, is het dan niet handiger om de bestanden ipv FTP (ook) streaming aan te bieden? Of gaat dat te ver?

[...]

offtopic:
Wat mij betreft net zo lief via het forum, kunnen anderen ook meedenken & meelezen / leren ;)
Zodra ik meer weet leg ik het uit uiteraard.
Maar elke keer alles tikken in het forum is veel gedoe op msn gaat het sneller

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:20:
[...]

Is dat msn nou toevoegen wilt niet 8)
.nl :9

en inderdaad, discussie moet op forum blijven maar msn is ook wel handig

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:34:
[...]

.nl :9

en inderdaad, discussie moet op forum blijven maar msn is ook wel handig
Msn zegt dat het geen passpoort heeft en niet kan toevoegen :S

Verwijderd

5496@hrijswijk-punt-nld of 5496@Thrijswijk-punt-nld

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:43:
5496@hrijswijk-punt-nld of 5496@Thrijswijk-punt-nld
KUT MSN!!! :(

probeer jij mij eens lol navarro_d@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:18:

[...]

offtopic:
Het probleem bij mij is juist dat ik niet zelf de server heb, en dus winig kan veranderen aan die kant van het verhaal
Pagina: 1