Gewicht Zalman CNPS7700Cu

Pagina: 1
Acties:

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Beste Mede Tweakers, ik zou graag de Zalman CNPS7700 willen kopen, maar ik zit te twijfellen tussen de CU en de ALCU want de CU weegt bijna 1kg...
Is dit erg riskant? Ik ga ook vaak naar lanpartys, dus ik verplaats mijn pc vaak.
De ALCU weegt 600gram, maar het maximale gewicht van een koeler op Socket 478 mag volgens intel maar 450gram zijn.. Welke koeler kan ik het beste pakken?
Alvast bedankt!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 19:02
Als je de boel hier even goed doorleest kun je je conclusie trekken.

Greetz

PS2 Snow White SRSM 20"

Verwijderd

Tsja, je hangt hem echt aan die bracket, en die zijn niet zo stevig. 478 heeft wat dat betreft een nadeel tegenover 462, 775, 754 en 939, waar ze aan een dikke vette metalen backplate & het mobo hangen met stevige schroeven.

Ik zal het, omdat je hem verplaatst, bij de AlCu houden. Die koelt niet zó veel slechter, en dat is een stuk veiliger.

Weet wel dat je garantie zowiezo vervalt.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
S478 heeft juist vaak wel een backplate, al dan niet van metaal, aan de achterkant van het moederbord. Ik denk dat het prima kan, hoewel een koeler van 600 gram natuurlijk net wat safer is.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 18:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik denk wel dat dit kan. Mijn broertje heeft er ook altijd 1 gehad een CU en nooit mis gegaan. Ook die is mee gegaan naar lanparty's. Je moet natuurlijk niet overzichtig worden, maar als je hem normaal neerzet en niet omgooid kan het denk ik weinig kwaat.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Klopt welliswaar hielko, maar waar je hem bij alle sockets monteerd op een eigen bracket/backplate/schroevensysteem, monteer je hem met S478 aan die plastic intel bracket. En die willen nogal eens breken.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
DaMightyWackO schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:08:
Ik denk wel dat dit kan. Mijn broertje heeft er ook altijd 1 gehad een CU en nooit mis gegaan. Ook die is mee gegaan naar lanparty's. Je moet natuurlijk niet overzichtig worden, maar als je hem normaal neerzet en niet omgooid kan het denk ik weinig kwaat.
Als je broertje 'm altijd al heeft gehad was het een 7000 en geen 7700. Die laatste is die nieuwe, nog veel grotere versie.

Ik zou - zeker als je 'm vaak mee sleept naar lan-party's en omdat het om een S478 gaat die de bracket gebruikt - toch voor een 7000 AlCu gaan. Het performanceverschil tussen een 7000 en een 7700 is imho niet genoeg om zoveel gewicht aan je socket te gaan hangen met bijbehorende risico's.

Als je per se de 7700 wil, neem dan iig de AlCu. Het verschil tussen geheel koper en half/half is miniem. Koper geleidt warmte beter, maar aluminium schijnt het beter af te dragen aan lucht, waardoor het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Alleen scheelt het wel een hoop gewicht.

Punctuality is the politeness of kings

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Waarom niet gewoon de CNPS7000, die koelt evengoed en de AlCu versie daarvan weegt al helemaal niks. En ben je er wel zeker van dat die 7700 wel op je mobo past want vergeet niet dat dat een aardig grote koeler is he ;) Die CNPS 7000B AlCu weegt maar 438gr...

Ik zie ook net dat Zalman van hun CNPS7000 serie een versie heeft uitgebracht met blauwe LEDs en een doorzichtige fan :P

[ Voor 20% gewijzigd door Skyline GT-R op 22-12-2004 14:29 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou gewoon de koperen versie nemen. Als je echt zeker wil zijn maak je gewoon een touwtje eraan zodat mocht ie loskomen hij nog hangt.. ( wel stevig touwtje) kan je nog opscheppen ook :P
als je hem vervoert naar lan party's altijd je kast op zn zij leggen. Dan kan er niks misgaan. :)

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:02
Neem gewoon een alcu-versie. Ik heb een paar maanden ergens een test gelezen waarbij het verschil in processortemperatuur welgeteld 2 graden was. 2 graden is dus zo goed als niks. Dat was wel bij de 7000-versie. Misschien dat het bij de 7700 wel meer is maar dat kan ik me niet voorstellen.

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
metal14 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:33:
Ik zou gewoon de koperen versie nemen. Als je echt zeker wil zijn maak je gewoon een touwtje eraan zodat mocht ie loskomen hij nog hangt.. ( wel stevig touwtje) kan je nog opscheppen ook :P
als je hem vervoert naar lan party's altijd je kast op zn zij leggen. Dan kan er niks misgaan. :)
tip: Visdraad is sterk en valt niet op. :Y)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• KoRnboy112
harstikke bedankt voor de reacties, ik denk dat ik voor de alcu kies, maar ik doe wel altijd voorzichtig met mijn kast heb een dure antec kast dus, maar ik wil het wel graag safe houden.
Maar over dat vis draad iemand al ooit meegeprobeerd of enige ideën hoe dat het beste kan. ;)

• KoRnboy112
vervoer hem namelijk ook altijd in org doos met piepschuim :-)

• KoRnboy112
Hij pas in mijn kast en moederbord heb ik al nagemeten

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:12
ik heb net de 7700Cu een paar dagen in huis op een socket 754, maar of die 478 plastic bracket hem houdt, zou ik me geld niet op inzetten, ga dus gewoon voor een 7000AlCu, weegt 300 gram minder en koelt naar het schijnt net zo goed.

offtopic:
mijne houdt mijn A64 op 35 graden in een kastje waar de voeding 2 cm boven de CPU-koeler hangt :)
enne, wel is van de edit knop gehoord??

• KoRnboy112
hmm ik zit nu weer te twijfellen tussen de 7000 en de 7700 alcu...
Die 7700 vind ik er vetter uitziet , koelt ook beter..
maar is die ook stiller als de 7000? :?

• KoRnboy112
Hmm waar zit de edit knop ??
Noob op dit forum

• Satch
  • Niet online
kornboy112 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:19:
Hmm waar zit de edit knop ??
Noob op dit forum
goed dat je er zelf mee komt maar rechts boven naast quote. :)
en over dat visdraad: misschien kan je het in een lus om de koeler heen doen. Dat hij de fan en zo een klein beetje draagt.

[ Voor 27% gewijzigd door Satch op 22-12-2004 18:24 ]

• Stoonie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03
ik heb de 7700 aan een socket 775 hangen. Hangt prima, niet echt lekker koel, maar het asus p5ad2 bord houdt hem goed.

Een vriend van me heeft hem aan zijn asus p4c800-e deluxe (socket 478) hangen. Geen enkel probleem.

advies: Gewoon doen dus, mijn pc is na deze koop een heel stuk stiller en zwaarder geworden. :*) :*) :*)

Sigenstor 40kWh/17kW + 2xEVAC, PV 21.4kWp Oost/West, Tibber

• KoRnboy112
[b][message=22413290,noline]Stoonie schreef op woensdag 22 december 2004....
Een vriend van me heeft hem aan zijn asus p4c800-e deluxe (socket 478) hangen. Geen enkel probleem....
Welke de CU of de ALCU?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Heb de 7000B-Cu op sockt 478 en die weegt al gauw 800Gram ofzoiets. Case staat gewoon verticaal nooit ergens last van ofzo :O

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05-2025
Heb zelf de 7700cu in m'n systeem. Op een A8V deluxe mobo. Passen doet de koeler op dit mobo wel.
Maar ze hebben weinig rekening gehouden met gewicht van koeler. :(
Als je de bevestigingen in origineel staat gebruikt om de koeler vast te zetten, dan kom ik tot de conclusie dat deze de koeler niet goed klemt. :?
Ik heb van de bronskleurig vijsjes een 2mm afgeslepen zodanig dat de de koeler vaster klemt.
De koeler netjes erop gezet en het scheelt toch wel 2 graadjes t.o.v. niet afslijpen van vijsjes. :)
Maar toch een goede raad, als je reeds een 7000cu in je systeem hebt geen 7700 aanschaffen.
Deze koelt zeker niet beter. Je hebt enkel een verschil van 1 graadje. Vind ik de moeite niet.
Ik ga binnenkort voor de XP120 van Thermalright.
Mijn broer heeft er eentje in nieuw systeem (zelfde als mijn) gestoken en dat is pas luchtkoeling.
Scheelt 6 graden met mijn systeem (dezelfde case, dus dezelfde airflow)

• Satch
  • Niet online
Verschil zit hem gewoon in de fan. Een 120 mm kan langzamer draaien maar toch evenveel luchtverplaatsen waardoor hij dus stiller is.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kornboy112 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:17:
hmm ik zit nu weer te twijfellen tussen de 7000 en de 7700 alcu...
Die 7700 vind ik er vetter uitziet , koelt ook beter..
maar is die ook stiller als de 7000? :?
(beetje late reactie maar goed :) )

Khep beide zalman's 7000 en 7700 op z'n zachtst gehoord op dezelfde computer en de 7000 is niet te horen terwijl de 7700 nog een zacht geluid maakt. Maar met de case dicht is die ook niet te horen. Al weet ik niet hoe het zit als er helemaal geen achtergrond geluid is (bijvoorbeeld als je het snachts in jouw kamer aan laat staan).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
-Yukon- schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:22:
Als je de boel hier even goed doorleest kun je je conclusie trekken.

Greetz
en als jij de boel ff goed door had gelezen wist je dat je geen greetz onder je post hoeft te zetten ;)

Verwijderd

AlCu, zeker als je gaat slepen met dat ding. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om 'm met wat ijzerdraad nog eens extra aan je koeling te "hangen" - die oplossing zag ik hier bij iemand anders :)
Pagina: 1