Toon posts:

[2000] Licentie problemen SBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij krijgt na anderhalf jaar de melding dat de licenties op zijn.

nu staat in dit topic dat de TS het Manage server icoontje niet kan vinden.

Waarschijnlijk lag dit aan het feit dat hij de SBS cd er nog niet doorheen heeft gedaan. Echter, ik heb dat al wel gedaan. Ik heb ook de beheerdersconsole van SBS e.d.

Alleen kan ik niet vinden waar ik het aantal licenties wat in gebruik is en door wie kan controleren.

Er zijn namelijk een aantal pc's ontvangen en ik vermoed dat de licenties van de oude pc's nog in gebruik zijn.

Dit is toch te verhelpen op een legale manier en zonder Microsoft te hoeven bellen?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 19:44

JohnD

Bernd

heb je alle license diskette's geïnstalleerd? als je net pas sbs hebt geïnstalleerd dan kan dat niet in het verleden al gebeurd zijn.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Onder de administrative tools zou je het programma "Licensing" terug moeten kunnen vinden.

Hier wordt o.a. bijgehouden hoeveel licenties er in gebruik zijn, en kunnen er ook weer licenties ingetrokken en aangevuld worden.

Succes.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 19:44

JohnD

Bernd

dat werkt niet bij SBS

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20
Bij SBS 2000 kun je inderdaad het aantal in gebruik zijnde licenties niet controleren. Wel kun je geloof ik ergens in de server managment console ergens bij about het aantal licenties zien.

Ik zou een support call plaatsen bij Microsoft.