Toon posts:

Geluid van PC over Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen deze Home Cinema Set kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/803CF2C67BC15F31C1256E8300369364_big.jpg

De Panasonic SC-HT870.

Meer specs, zie Hier

Nu wil ik eigenlijk graag ook mijn geluid van de PC hierop afspelen.

Ik weet dat dit kan, maar hoe kan dit het beste? Ik weet dat je hiervoor gewoon tulpkabeltjes nodig hebt, maar zijn hier nog verschillen in kwaliteit in te vinden? En is het idd zo dat je maar 1 tulpkabeltje nodig hebt, verder niks?

Verder zit ik zelf te denken om als geluidskaart de Creative SB Audigy 2 ZS te kopen, maar denken jullie dat deze idd een goede kaart is om alles mee te gaan doen? Of zou je me nog een andere aanraden?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je hebt een 3,5mm jack naar 2x tulp kabel nodig, en ja je hebt er nog kwaliteitsverschil in, maar nee, dat zul je vrijwel niet horen.

Ik weet niet of je ook nog films met AC3/DTS geluid vanaf je pc naar deze set wilt beluisteren, maar zo ja dan heb je een digitale aansluiting nodig. En die zit niet op deze set...

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:15
Als je digitale aansluit mogelijkheden hebt zou ik hem digitaal aansluiten, via optisch of coax.

Begin volgend jaar komt terratec met een geluids kaart die ac3 over de digitale uitgang kan produceren, je heb dan ook ac3 in spelletjes. ( zoals de nvidia soundstorm chip)

[ Voor 50% gewijzigd door tazzdevil op 22-12-2004 11:54 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 22:20
Volgens mij is dit allemaal FAQ/search-werk ... maar goed. Je kunt analoog aansluiten, dan gebruik je een verloopkabel van twee tulpstekkers naar één 3,5mm jackplug (zo sluit je gewoon in stereo aan). Heeft je apparaat een meerkanaals input dan kun je ook drie van deze kabels aansluiten (analoog). Heeft je apparaat een digitale ingang dan kun je ook middels een digitale kabel aansluiten, optisch danwel coaxiaal.

Verder dien je de lengtes in de gaten te houden en is er wel degelijk kwaliteitsverschil tussen hele goedkopere en wat betere kabels. Er is uiteraard ook verchil tussen wat betere en hele goede kabels, maar één en ander zul je waarschijnlijk zonder blinde luistertest of zonder vergelijken niet zomaar horen ... 't is maar waar je genoegen mee neemt en wat je uit wil geven.

Ik heb de specs van dat apparaat niet bekeken dus weet niet wat ie allemaal aan in- en outputs heeft aangezien ik denk dat je dit allemaal zelf al wel had kunnen vinden.

Succes ermee!

Verwijderd

ThaWout schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:09:
Volgens mij is dit allemaal FAQ/search-werk ... maar goed. Je kunt analoog aansluiten, dan gebruik je een verloopkabel van twee tulpstekkers naar één 3,5mm jackplug (zo sluit je gewoon in stereo aan). Heeft je apparaat een meerkanaals input dan kun je ook drie van deze kabels aansluiten (analoog). Heeft je apparaat een digitale ingang dan kun je ook middels een digitale kabel aansluiten, optisch danwel coaxiaal.

Verder dien je de lengtes in de gaten te houden en is er wel degelijk kwaliteitsverschil tussen hele goedkopere en wat betere kabels. Er is uiteraard ook verchil tussen wat betere en hele goede kabels, maar één en ander zul je waarschijnlijk zonder blinde luistertest of zonder vergelijken niet zomaar horen ... 't is maar waar je genoegen mee neemt en wat je uit wil geven.

Ik heb de specs van dat apparaat niet bekeken dus weet niet wat ie allemaal aan in- en outputs heeft aangezien ik denk dat je dit allemaal zelf al wel had kunnen vinden.

Succes ermee!
Zonde van je lap tekst, ik kon het in twee regels zonder gezeur over FAQ/search etc, en door even op zijn linkje te klikken.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15

Just_I

What did you just say?

Mensen, als jullie even op die specs pagina hadden geklikt hadden jullie het volgende gelezen:
Dolby Digital Decoder ja
DTS Decoder ja
Multi Re-Master ja (multi)
Dolby Surround Pro Logic II ja (DVD/CD)
Multi-Channel Sound Field Functions ja
S.F.C. ja (7 varianten)
Custom Sound Memory ja
Preset EQ ja
Super Surround Sound ja
Audio only Function -
Digital Synthesizer Tuner ja
Digital input -
Digital output -
Audio input ja
Audio output -
Oftwel, hij heeft geen digitale aansluitingen.

offtopic:
GRRRRR ..Courage :X ...

[ Voor 4% gewijzigd door Just_I op 22-12-2004 11:16 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:06:
Je hebt een 3,5mm jack naar 2x tulp kabel nodig, en ja je hebt er nog kwaliteitsverschil in, maar nee, dat zul je vrijwel niet horen.

Ik weet niet of je ook nog films met AC3/DTS geluid vanaf je pc naar deze set wilt beluisteren, maar zo ja dan heb je een digitale aansluiting nodig. En die zit niet op deze set...
Hmm, en dat betekend dus dat je helemaal niks hoort bij films met AC3 geluid?

Das wel minder, dus zal ik daar nog een apart stel pc boxjes voor moeten kope... :{

Verder erg bedankt voor de info.
Ik neem aan de jullie de geluidskaart wel kunnen waarderen aangezien ik daar niet veel over hoor :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
wel geluid maar geen 5.1

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat boeit niet echt.

En games dan? werken die via ac3?

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:46:
[...]

Ow, dat boeit niet echt.

En games dan? werken die via ac3?
zie mijn eerste post, met die creative gaat dat niet werken, alleen met analoge aansluiting.

maar aangezien je geen digitale aansluiting hebt is dat niet van belang ;)

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Heb je deze set inmiddels aangeschaft? En zo ja, hoe bevalt hij je? :)

Verwijderd

Topicstarter
BaN5Hee schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:02:
Heb je deze set inmiddels aangeschaft? En zo ja, hoe bevalt hij je? :)
Hij is aangeschaft, moet alleen nog worden geleverd, wat morgen gaat gebeuren en vanaf 3 januari kan ik hem pas gaan gebruiken aangezien ik dan ga verhuizen en de tv er ook bij komt te staan :)

Dan zal ik wel een uitgebreide review schrijven ;)

• Bansoon
Ik heb de set inmiddels thuis staan (vandaag aangeschaft en aangesloten). Maar ik krijg geen geluid uit mijn linkerachter speaker en ook niet uit de center speaker.
Gevolg daarvan is dat oa. stemgeluid erg zacht wordt weergegeven.

Ik heb wel alles goed aangesloten, koper op de + en zilver op de -....

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn? Zijn de speakers misschien defect?

• Bansoon
Het zijn in ieder geval niet de speakers die defect zijn. Ik heb ze omgewisseld en nog steeds linksachter die het niet doet (en de center, maar die kan ik niet omwisselen voor een ander...).

Kan 't de bedrading zijn oid?? Help!!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Als je de speakers om hebt gewisseld (kan ook met de center, dat maakt niet uit wat je daar op aansluit) dan ben ik bang dat je versterker stuk is. Tenzij je een instelling fout hebt staan, maar ik betwijfel of er op een dergelijke set veel valt in te stellen..

Plussen en minnen van speakerkabel maakt ook niet uit, tenminste, het maakt niet uit voor wel of geen geluid uit je speaker, wel voor de geluidskwaliteit.

Great minds think alike!

• Bansoon
Ben idd bang dat de subwoofer (waar alle speakersnoeren naartoe gaan) defect is geleverd...

Verwijderd

Sonde om een nieuw topic te openen over dit onderwerp, dus ff deze oude koe gebashed...

Is de woofer van deze set echt 260 watt??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:19:
Is de woofer van deze set echt 260 watt??
Als Panasonic het zelf zegt, zal het wel zo zijn, niet ?
Bovendien zou ik wat minder naar die watts kijken en 'm beoordelen op kwaliteitsgeluid.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 17:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

260 is wel errug veel hoor, voor een home cinema set.
denk bij lange na niet, denk eerder rond de 80 ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door powerflux op 30-04-2005 15:25 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Pagina: 1