Toon posts:

Nieuwe computer: blijft steeds hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer gehaald (zelf in elkaar gezet).

gaat om een:

Processor: Amd 64 bit +3000 sock 939
Moederbord:MSI K8N NEO 2 platium (geforce 3)
Intern geheugen:2 x 512 infineon geheugen
HD: maxtor 8 mb cash 160 Gb
Videokaart: Lead tek A 400 LE (geforce 6800 LE)

Het probleem is dat mijn computer steeds blijft hangen. Als ik bijvb iets wil installeren, ja gewoon bij allerlei handelingen. Dan beweegt de muis niet meer, beeld helemaal stil, kan helemaal niks meer (reageerd helemaal nergens op) ctrl+ alt+del nergens op. enige optie is computer resette.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
1. in een van de twee interne geheugens is defect?
2. Moederbord kan niet samen met 3 d kaart?

Ik had gekeken in mijn bios hier staat dat de computer draaid onder 166 herts (is dat niet veel te weinig) moet dat niet 400 of 800 zijn?

Op hoeveel draaid een amd 64 bit +3000 eigenlijk? Toch op 1800 mhz.. (dat staat dan wel goed ingesteld)

Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn wat dit kan veroorzaken? Ligt het aan de instellingen of zou het ook aan de aansluiting liggen?
Ik heb windows Xp professional als bestuurings systeem...

Hoop op reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Controleer je geheugen eens met memtest86, staat ook in de FAQ.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Je 166 is te weining... ik neem aan dat je DDR hebt en dan moet dat wel hoger zijn... (333 bijvoorbeeld) Word je pc niet te warm ?

Maar ik denk dat als je je geheugen _goed_ instelt dat je het verhelpt :) ff google-en

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

weet je zeker dat je FSB op 166 MHz draait, dat zou bij mij weten 200 MHz moeten zijn. CPU clockspeed van 1800 MHz is overigens wel goed. Is je geheugen wel PC3200?
Wat voor voeding heb je? Ik zou voor zo'n systeem toch minimaal een 400 Watt merkvoeding gebruiken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen is 2 x DIMM 512 MB DDR 400 PC-3200 Infineon
dus daar kan het niet aan liggen.
Voeding is wel maar 300 Watt maar zou daar het probleem kunnen liggen dat mijn computer steeds blijft hangen bij alles?

Frontbus draaid maar op 166.. zou dat gen kwaad kunnen als ik dat zelf omhoog zet (200 raden jullie aan?)? alles staat nu gewoon op automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost...

1 van de twee geheugens was defect.. fabrieksfout.. krijg over week een nieuwe, dan maar even op 512 mb games spelen
Pagina: 1