coax kabel voor tv+tvout

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik moet ff iets weten...

ik wil graag beneden, op onze breedbeeld tv,
divx films gaan kijken

het volgende,
beneden, komt het signaal voor de coaxkabel binnen, (tv signaal), die word rechtsreeks op de tv aangesloten, en daarna doorgelust naar mijn kamer (naar boven) die hang dan dus weer aan mijn televisie...

STEL NOU, dat ik die kabel weer doorlus, maar dan naar mijn TV-OUT van mijn videokaart..., en ik speel een flim af,

word dan het andere signaal verzwakt, en zie ik helemaal nikz, of kan ik dan gewoon beneden TV kijken, met mijn tv-out kaart...

jullie weten???

Verwijderd

Jammer, maar dat kun je vergeten!! Helaas maar waar, coax werkt echt maar 1 kant tegelijk op. Als het goed is past het er niet eens op omdat je dan met man op man of vrouw op vrouw komt.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
coax 1 kant tegelijk???

en internet via de kabel dan. Ik ben toch werkelijk waar wel eens aan het downloaden en uploaden tegelijk!!!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Ik weet niet wat voorn TV-OUT je op je videokaart hebt zitten, maar de kant is groot dat je een digitale uitgang hebt en dat gaat dus niet door een coax kabeltje...
Je moet gewoon een lange kabel(1 piek per meter) kopen die normaal voor audio-kabel wordt gebruikt van je PC naar versterker (met die tulpstekkers). Als je een stereo TV hebt moet je nog een kabel leggen, anders kun je de ene tulp stekker gebruiken voor je TV-OUT en aan de andere maak je een mono-geluids-stekkertje dat je in je geluidskaart steekt.
Zo heb ik het tenminste gedaan met mijn VOODOO3 3000 met TV-OUT. Ik weet trouwens niet wat voorn kwaliteitsverlies je hebt met het verloopstukje naar een tulpstekker dat bij de kaart geleverd wordt. Je gaat dan wel over ven een 4 polige(soort ps/2) naar een 2 polige(tulp) verbinding... kan iemand mij vertellen welke signalen ik hierdoor mis?

Verwijderd

VivaAtloni> Voor zover ik weet is je kabelmodem half-duplex...

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Dit is gewoon prima mogelijk :) Ik heb het thuis ook zo!

Ik heb op mijn kamer mn kabelmodem, dan gaat kabel naar mn videorecorder (IN) de uit heb ik met een female<->female connector op de IN aangesloten (waar natuurlijk een splitter zit) zodat het uitgaande signaal ook op de kabel wordt gezet, deze loopt dan weer vrolijk via het kabelmodem de kabel in naar het punt van binnenkomst en daarlangs naar de TV in de huiskamer! 1 nadeel is dat het signaal ook naar buiten floept (casema netwerk op ) en daardoor verlies ik ZEER veel signaal! Dus als ik een film ga kijken in de huiskamer moet de hoofdkabel er uit :\ is jammer! maar heb er nog geen oplossing voor!

Maar het punt van het verhaal het KAN wel! :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• HaZee
  • Laatst online: 19-08 23:21
TV-out is vaak Composite (zo'n gele tulp-stekker) dus dat werkt niet over de kabel....

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Als je zorgt dat je bij je PC een videorecorder hebt, kan je je tv-out daarop aansluiten (SCART, Cinch, SVHS) en vervolgens de coax vanuit die recorder richting TV. Die stel je weer in op het videokanaal en de recorder op SCART, SVHS, Cinch. Klaar is Kees.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 09:39 schreef HaZee het volgende:
TV-out is vaak Composite (zo'n gele tulp-stekker) dus dat werkt niet over de kabel....
Maar als je nu een convertor hebt(of die maakt)? Lukt het dan wel om met composite out(tulp) naar tulp-in op de tv te gaan met een coax kabel die je ook gebruikt voor kabel tv?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niemand??

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Er zijn heus wel converters verkrijgbaar voor het omzetten van tulp naar coax en andersom. Bij Conrad ( http://www.conrad.nl ) zullen ze er heus wel eentje hebben. Maar waarom zou je dit willen hebben?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je de TV-out op je TV wilt aansluiten moet dus deze aangesloten worden op je SCART, AUX of Camrecorder input van je TV, De TV-out is namelijk geen antennesignaal.

Beeld van je TV-out is prima over coax te sturen maar dan zit er nog geen geluid bij.

Je moet dus een UHF modulator hebben, die kan je direct op je kabel aansluiten en overal door het huis ontvangen (mits je normale splitters gebruikt), nadeel is dat zo'n modulator meestal niet stereo is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1