Ik heb een simpel zoekformulier, wat functioneel prima werkt.
Het is een formulier dat bij het submitten naar een asp pagina gaat en daar wordt een stored procedure aangeroepen. Ik heb dit topic echter in W&G geplaatst omdat ik denk dat ik iets fout doe in de html/javascript code.
Bij het zoeken naar een bepaalde string, blijft de progressie bar (die blauwe balk die aangeeft of een pagina is geladen) heel langzaam lopen.... dit gebeurd echter alleen als ik direct op de 'OK' knop klik, en niet als ik met enter het formulier submit.
Ik heb al gecontroleerd of ik alle tags netjes heb afgesloten, en dat is volgens mij ook zo. Ik denk zelf dat ik iets vies doe met de formSubmit, die ik en onder de link 'OK' en in de onSubmit event heb gezet. Wellicht dat hier iets fout gaat.... ik heb nog geen betere oplossing kunnen implementeren..
Het is een formulier dat bij het submitten naar een asp pagina gaat en daar wordt een stored procedure aangeroepen. Ik heb dit topic echter in W&G geplaatst omdat ik denk dat ik iets fout doe in de html/javascript code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <HTML>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" src="JavaScript/Global_Functions.js"></SCRIPT>
<script language="JavaScript">
function SubmitForm() {
//set the correct action value of the form
document.searchform.action='searchresultsonly.asp?ID=2&AT=R&criteria='+ document.searchform.criteria.value;
//submit the form
document.forms["searchform"].submit();
}
</script>
</head>
<body class="bodystyle" onload="setFocus('criteria');">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%">
<tr>
<td align="left">
<span class="zoeken_links">zoeken:</span>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="zoeken">
<form name="searchform" id="searchform" method="post" action="" target="content" onsubmit="SubmitForm();">
<input maxLength="1000" style="font-family:arial;font-size:12px;width:173px;" type="text" id="criteria" name="criteria" size="25">
<a OnMouseover="window.status='pagina zoeken';return true;" OnMouseout="window.status='';return false" href="javascript:SubmitForm()">
<span class="zoeken_links">OK</span>
</a>
</form>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
Bij het zoeken naar een bepaalde string, blijft de progressie bar (die blauwe balk die aangeeft of een pagina is geladen) heel langzaam lopen.... dit gebeurd echter alleen als ik direct op de 'OK' knop klik, en niet als ik met enter het formulier submit.
Ik heb al gecontroleerd of ik alle tags netjes heb afgesloten, en dat is volgens mij ook zo. Ik denk zelf dat ik iets vies doe met de formSubmit, die ik en onder de link 'OK' en in de onSubmit event heb gezet. Wellicht dat hier iets fout gaat.... ik heb nog geen betere oplossing kunnen implementeren..