[HTML/JS] progressie bar loopt heel traag

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb een simpel zoekformulier, wat functioneel prima werkt.
Het is een formulier dat bij het submitten naar een asp pagina gaat en daar wordt een stored procedure aangeroepen. Ik heb dit topic echter in W&G geplaatst omdat ik denk dat ik iets fout doe in de html/javascript code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<HTML>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" src="JavaScript/Global_Functions.js"></SCRIPT>
    <script language="JavaScript">
    function SubmitForm() {

//set the correct action value of the form 
        document.searchform.action='searchresultsonly.asp?ID=2&AT=R&criteria='+ document.searchform.criteria.value;
        //submit the form
        document.forms["searchform"].submit();
    }   
    </script>
</head>
<body class="bodystyle" onload="setFocus('criteria');">

<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%">
<tr>
    <td align="left">
        <span class="zoeken_links">zoeken:</span>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td class="zoeken">
        <form name="searchform" id="searchform" method="post" action="" target="content" onsubmit="SubmitForm();">
            <input maxLength="1000" style="font-family:arial;font-size:12px;width:173px;" type="text" id="criteria" name="criteria" size="25">&nbsp;&nbsp;
            <a OnMouseover="window.status='pagina zoeken';return true;" OnMouseout="window.status='';return false" href="javascript:SubmitForm()">
            <span class="zoeken_links">OK</span>
            </a>
        </form>
    </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Bij het zoeken naar een bepaalde string, blijft de progressie bar (die blauwe balk die aangeeft of een pagina is geladen) heel langzaam lopen.... dit gebeurd echter alleen als ik direct op de 'OK' knop klik, en niet als ik met enter het formulier submit.
Ik heb al gecontroleerd of ik alle tags netjes heb afgesloten, en dat is volgens mij ook zo. Ik denk zelf dat ik iets vies doe met de formSubmit, die ik en onder de link 'OK' en in de onSubmit event heb gezet. Wellicht dat hier iets fout gaat.... ik heb nog geen betere oplossing kunnen implementeren..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Hij moet iig uit de onsubmit, het formulier word gesubmit en vervolgens roept hij die functie aan waardoor hij weer gesubmit word en weer hetzelfde gebeurd.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je er nou dit van maakt:

HTML:
1
<span class="zoeken_links" onClick="SubmitForm();">OK</span>

en vervolgens de onSubmit verwijderd bij je Form zal de progressbar een stuk beter lopen...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Woudloper schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:27:
Als je er nou dit van maakt:

HTML:
1
<span class="zoeken_links" onClick="SubmitForm();">OK</span>

en vervolgens de onSubmit verwijderd bij je Form zal de progressbar een stuk beter lopen...
ik zou eerder aanraden om gewoon
code:
1
<button type="submit">OK</button>
en eventuele styles per CSS te doen...

de functie submitForm moet je dan gewoon in de onsubmit aangeven, als is de huidige opzet, met een initiele lege action-attribuut erg lelijk..
wat waarschijnlijk de vertraging oplevert, immers de eerste submit roept een javascript op dat het formulier zijn action aanpast en nogmaals submit, ik vermoed echter dat hij eerst wacht totdat de eerste submit een 404 geeft, waarna de tweede submit pas begint te laden..

als je een functie aanroept in de onsubmit, doe dat dan met
code:
1
<form onsubmit="return submitForm()">
en laat de functie ofwel true ofwel false returneren (false om de submit te cancelen)
Houd daarmee rekening dat het formulier bij voorkeur gewoon goed zou moeten werken als de userAgent geen scripting ondersteund...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
André schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:24:
Hij moet iig uit de onsubmit, het formulier word gesubmit en vervolgens roept hij die functie aan waardoor hij weer gesubmit word en weer hetzelfde gebeurd.
Dat had ik in eerste instantie al geprobeerd.. maar dan wordt de enter niet meer afgevangen. Dan moet ik op de OK link klikken.... dat is dus eigenlijk geen optie.
Wat dat betreft kan ik dan inderdaad beter de standaard submit button pakken.
RM-rf schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:16:
als je een functie aanroept in de onsubmit, doe dat dan met
code:
1
<form onsubmit="return submitForm()">
en laat de functie ofwel true ofwel false returneren (false om de submit te cancelen)
Houd daarmee rekening dat het formulier bij voorkeur gewoon goed zou moeten werken als de userAgent geen scripting ondersteund...
Dit is voor mij nieuw. Ik heb nog nooit zo`n aanroep gezien van de submit. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? Waarom zou je dit aanraden?... erg interresant