[access] zoekfunctie op een Acces data pagina.

Pagina: 1
Acties:

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:07
Beste medetweakers,

Ik heb een probleempje met een data acces pagina die gegenereert wordt vanuit een access database. Ik ben nogal noob op het gebied van acces dus sorry als ik een hele stomme vraag stel.

Maar hoe maak ik een zoekfunctie op een data acces pagina zodat ik doormiddel van de primary key kan zoeken in de database.

voorbeeld:

pc1 p4 3,0 cdrom 80gb
pc2 amd 2800+ dvd writer 300 gb

en dan wil ik dus via die data acces pagina kunnen zoeken op de primary key die in dit voorbeeld zou zijn pc1 of pc2 Enz.

Sorry als het misschien een beetje onduidelijk is maar je mag alles vragen. want ik weet niet wat jullie allemaal voor info moeten hebben.

Alvast bedankt,

Quickkie

What we do in life echo`s in eternity

• pjvandesande
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik zou niet als pk pc1, pc2 etc gebruiken maar gewoon een autonumber van Access zelf. Waar wil je precies op zoeken? Of bepaalde specificaties of ga je ze via de pk selecteren. Het verhaal is mij niet helemaal duidelijk eigelijk.

Wat bedoel je precies met een data pagina?

[ Voor 10% gewijzigd door pjvandesande op 22-12-2004 10:33 . Reden: "Wat bedoel je precies met een data pagina?" toegevoegd ]

• Quickkie
Ik heb expres niet de auto nummering gebruikt
omdat dit maar een voorbeeld is in de eigelijke database heeft ieder werkstation een eigen werkstation naam + een nummer
daar wil ik dus op kunnen zoeken,
omdat er namelijk iets van 250 in staan wordt je helemaal gek als je constant zou moeten gaan zitten bladeren.

Die data acces pagina is een html pagina die je door acces kan laten uitkotsen. die zorgt dus voor een verbinding tussen een html pagina en de database.

edit: dus op de pk wil ik kunnen zoeken

[ Voor 5% gewijzigd door Quickkie op 22-12-2004 10:47 ]

• pjvandesande
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Als je dat perse wilt kun je toch gewoon een SELECT uitvoeren met je pk als selectie creteria?

Je kunt ook nog een LIKE statement gebruiken om te alle data op te vragen waar iig een gedeelte van je string in voorkomt.

• Quickkie
questa schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:54:
Als je dat perse wilt kun je toch gewoon een SELECT uitvoeren met je pk als selectie creteria?

Je kunt ook nog een LIKE statement gebruiken om te alle data op te vragen waar iig een gedeelte van je string in voorkomt.
Verklaar je nader want ik ben zoals ik zei NOOB met access

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:00
je kan toch een dropdownbox erop slepen en die als LookUpCombobox gebruiken om op bepaalde records te zoeken ?

• Quickkie
_SouLmaN_ schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:08:
je kan toch een dropdownbox erop slepen en die als LookUpCombobox gebruiken om op bepaalde records te zoeken ?
Hoe doe ik dit dan? zoals ik al zei ik ben een zeer noob met access

[ Voor 9% gewijzigd door Quickkie op 22-12-2004 11:21 ]

Pagina: 1