[nForce2 Chipset driver] verwijderen van HDD

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 23:13
Vanwege een probleem met mijn DVD brander, waarvan ik vermoed dat de chipset drivers (A7N8X deluxe, NForce2) de veroorzakers zijn, vraag ik me af hoe ik alle IDE cq ATA drivers (staan er 4 op) fysiek van mijn HD kan verwijderen. Dus niet alleen de-installeren, maar ook weghalen van de HD. Kan dit?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IJzerboot schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:07:
Vanwege een probleem met mijn DVD brander, waarvan ik vermoed dat de chipset drivers (A7N8X deluxe, NForce2) de veroorzakers zijn, vraag ik me af hoe ik alle IDE cq ATA drivers (staan er 4 op) fysiek van mijn HD kan verwijderen. Dus niet alleen de-installeren, maar ook weghalen van de HD. Kan dit?
Drivers fysiek van de HDD verwijderen :? Wat bedoel je hier exact mee? Je kunt de nForce drivers gewoonlijk verwijderen via configscherm/software :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers trouwens.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

charrel

Cortisol4life..

en dan even drivercleaner erover heen in safemode.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 23:13
Wat ik bedoel is het volgende:
Op mijn systeem staan 4 verschillende chipset drivers. Als ik de huidige verwijder wordt ik gevraagd opnieuw op te starten. Als ik dan weer opstart, staat automatisch de allernieuwste driver weer geinstalleerd en moet ik opnieuw opstarten. Nu vermoed ik dus dat dit een oorzaak is van mijn DVD probleem.
Ter info: ik heb XP prof SP2

@charrel: DriveRCleaner? Welke adviseer je?

@Balus: het is een chipset probleem, geen IDE probleem. Vandaar ik dat ik hem bij mobo's had gezet.

edit: drivercleaner helpt niet.

[ Voor 47% gewijzigd door IJzerboot op 22-12-2004 18:40 ]