Toon posts:

ISA 2004 installeren op een SBS 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ISA 2004 geinstalleerd op een SBS 2003 server, installatie verliep prima!
Configuratie ziet er als volgt uit:

LAN: 192.168.16.2 / 24

WAN: 192.168.1.1 / 24 met DG: 192.168.1.10 (=Draytek 2600G router)

Ik ben in staat om bijv. www.nu.nl te pingen, nslookup werkt ook prima!
Wil ik gaan internetten dan ben ik alleen in staat om naar www.microsoft.com te surfen, bij alle andere sites krijg ik een proxy error. foutcode 502.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Gr. Michiel :/

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Omdat ISA 2004 een firewall is en geen losse proxy server.
Op een Firewall horen geen andere dan firewall specifieke toepassingen te draaien.

Wat jij hebt gedaan is een recht toe - recht aan configuratie van ISA, inclusief een firewall.
www.microsoft.com is opgenomen in de system policies als een site waar ook vanaf de console naartoe gegaan mag worden. Daardoor dan de proxy service daar ook eventueel bij komen. Andere sites zijn dus niet bereikbaar tenzij je de boel verder gaat configureren.

Onder de sectie "Configuration Networks" kun je een template wizard activeren om de basis rules voor jouw systeem in te stellen. Allicht dat je daar een stuk verder mee komt.

Blijft voor mij staan dat ISA server (fullblown) als firewall niet hoort te worden geinstalleerd op een SBS server maar op een eigen - dedicated machine. (Er is volgens mij trouwens wel een SBS 2003 versie die ook Proxy functionaliteit in zich heeft. SBS 2k3 profesional oid?)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

ISA 2004 word niet gesupport op SBS servers.

Verwijderd

Zie theRob en daarnaast mis ik toch een aantal dingen zoals vooronderzoek en eigen initiatief in jouw topic.

Dit topic is gesloten.