Toon posts:

duron 800 op 63°C

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 800 (alles standaard instellingen) en hij wordt zo'n 63°C (volgens Sandra 2000). Als koeling heb ik een chrome orb. Is dit normaal?

Verwijderd

Sandra gaf bij mij aan dat hij 47 was maar met MBM5 was hij maar 37 en in bios ook. Dus sandra sux!

Verwijderd

Sandra sux? Hmmm... :)

Verwijderd

63'C is wel een beetje aan de hoge kant. Vooral als dit idle is. Of is het stressed?
Niet erg dat niet want je kan tenslotte tot 90'C en dan smelt hij bij wijze van weg.
Mijn Duron800 raakt instabiel als ik rond de 58-60 graden komen en krijg ik errors.
Kijk anders in je bios wat voor waarde daar wordt aangegeven. Dan weet je zeker wat je temp is. Suc6.

Verwijderd

Weet je zeker dat je ORB er goed o zit en dat er hittepasta tussen zit? Als je koeler scheef zit, kan het snel afgelopen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
63°C is stressed en er zit koelpasta tussen. Hij doet het verder prima, geen vastlopers ofzo. Ik heb nog niet in de BIOS gekeken maar heb ff MBM neergehaald. Kijken wat die zegt.

Verwijderd

Via de bios weet je het 100%.
En als je MBM installeert moet je toch rebooten. Kan je gelijk in je bios kijken >:)

Verwijderd

hehe bij jullie zegt sandra te hoog maar bij mij te laag hij zegt 28 maar het is 38 :)

hij zij bij de oude versie trouwens ook dat men voeding 83 graden was :) kan ik me nie voorstellen dat dat echt zo was :)

hij is nu ineens 23 graden :)

Verwijderd

hehe dat laatste kan ok zijn doordat ik een koelertje boven de voeding heb gezet :) maar 83 lijkt me niet echt mogelijk als het met een klein voedingkoeletje erboven ineens 23 is :)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat was nou 23 graden :? ?
Je mobo temp denk ik?

Verwijderd

de voeding zelf, ja dat wordt ook gemeten bij weet nie of da bij iedereen is

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bij mij niet...ten minste niet dat ik weet

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Dat Sandra is hartstikke goed!
Het zal wel niet met een Duron kunnen ofzo...
bij mijn 2 systemen gaf Sandra altijd de goede temp!

systeem specs

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
een processor mag niet warmer worden dan 72graden, bij de 75 is ie kaduuuk!

Verwijderd

Ik zou je koeling nog maar eens nakijken, als je hem heel wil houden natuurlijk;)

brr, ik begin al te rillen als m'n proc boven de 40 C komt

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mijn duron600 heeft een hele tijd op 70 graden gedraaid.. nix mis mee hoor.
Kep nu een nieuwe koeler (fop 38 en de 32) dan wordt-ie 40 graden bij 900MHz (tegen 850 eerst).

Bloed, zweet & koffie

• Laszlo
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik heb sandra, mbm5 en de bios gegevens ook even gekeken:

Sandra
Board: 21,5
CPU: 29,4
Power/Aux: 55,7

Bios
System: 28
CPU: 51

MotherBoard Monitor 5
s1: 21
s2: 54
s3: 28

Het bios en MBM5 komen aardig overeen. Het lijkt er gewoon op dat Sandra de verkeerde namen bij de temperaturen heeft gezet.

Alles is natuurlijk volledig ge-}:O

specs

Verwijderd

och ja .. ik heb daar niet zoveel last van :) mijn system is idle 25 graden .. (dan heb ik wel icq aanstaan gebruik ik en internet gewoon) en als hij stressed is .. is hij rond de 30 weet je wat werkt niet die kleine klote fans gewoon zo hele grote huis fan :) om zomers af te koelen die werken pas haha :)

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 13:05 schreef EnfantTerrible het volgende:
Ik heb een Duron 800 (alles standaard instellingen) en hij wordt zo'n 63°C (volgens Sandra 2000). Als koeling heb ik een chrome orb. Is dit normaal?
Ik heb zojuist even een winkel in apeldoorn gebeld. A-Com. En gevraagt hoe het nou zat, omdat ik zelf ook dit probleem heb. Mijn processor wordt 61°C. Hij vertelde dat dat komt door het moederbord. Je hebt waarscheinlijk een Asus A7v of K7t moederbordt, wat ik ook heb(A7v). Er zit een fout in de omrekening in het moederbordt. Deze meneer vertelde dat je ongeveer 10°C er af moet trekken en dat je dan ongeveer goed zit. Dus volgens mij geen probleem.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
Yup, mijn Coppermine komt stressed oc'ed rond de 39 graden :)

Verwijderd

waarom een op een topic van bijna een jaar oud reageren ??

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
Tja....geen id eigenlijk. Je hebt helemaal gelijk |:(

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
hmm mijn duron 850 @ 901 word met een coolermaster el cheapo met delta erop niet wwarmer dan 41 graden dus het is zeker te warm

• Daan
  • Laatst online: 11:31
Oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.