Routers NAT tabellen lopen vol

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 16:02
Ik heb me verscholen achter een Draytec vigor 2600 en zodra ik bit torrent gebruik lopen al mijn nat tabellen vol en loopt mn router vast.
Ik heb in azureus (bit torrent client) en ABC het aantal verbindingen gelimmit op 100 ipv de standaard 1000, de router kan max 1024 tabellen aanmaken, maar zelfs met het aantal verbindingen gelimiteerd loopt hij vol en vast.
heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Hoe heb je geconstateerd dat dit het geval is ? Hij zou namelijk niet vast mogen lopen, hoogstends gedurende de retentie tijd van de nat tabel geen nieuwe connecties accepteren.

Welke software gebruik je ? clients / os / router FW versie ?

Dan kunnen andere tweakerts mogenlijk hun ervaringen delen aangaande vergelijkbare situaties.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 11:11 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 16:02
router fw versie zou ik niet weten, maar mijn buurman kennede gewoon de meest rcente versie. hij staat namelijk bij de buren, os is XP sp1 en clients zijn emule, azureus en ABC.

mijn buurman heeft het geconstateerd omdat de router was vastgelopen, en er steeds tabellen werden aangemaakt zodra bt werd gebruikt, en zodra dat bij 1024 kwam lief de handel vast.
ook als alles werd afgesloten bleven de tabellen er in staan en deed internet het gewoon niet meer.
ik heb zelf heel weinig verstand van routers enzo, maar ik zal eind van de middag even vragen welke versie hij gebruikt.

Verwijderd

als jullie alletwee p2p gebruiken kan het inderdaad makkelijk fout gaan, dan heb je in princiepe een krachtigere of beter beheerbaardere router nodig. Ik gebruik zelf alleen edonkey/overnet en zit met een client zo af en toe al op 2000 connecties op een nat retentie tijd van slechts 60 seconden.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:14:
als jullie alletwee p2p gebruiken kan het inderdaad makkelijk fout gaan, dan heb je in princiepe een krachtigere of beter beheerbaardere router nodig. Ik gebruik zelf alleen edonkey/overnet en zit met een client zo af en toe al op 2000 connecties op een nat retentie tijd van slechts 60 seconden.
Nou dit zou met een Draytek niet mogen gebeuren hoor, dit is bijna het neusje van de zalm als het komt kijken bij routers. Mag ik vragen wat voor router jij dan gebruikt?

Ik zie al dat je een cisco router hebt :) Dat zijn idd ook goede routers maar daar betaal je ook voor :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 22-12-2004 14:19 ]