Courier: MySQL en /etc/passwd voor auth?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Is het mogelijk om met Courier POP3 en de AuthDaemon zowel in MySQL als in /etc/passwd te kijken of een user valid is? Ik heb namelijk een hele stapel virtual email accounts, maar ook een paar niet-virtual e-mail accounts...

Dit kon met teapop wel, maar dat is niet echt heel stabiel en robuust. Daarom zijn we nu over naar Courier. Tot nu toe werkt dat perfect - voor de vmail accounts. Maar de normale users op die bak kunnen nu dus geen mail ophalen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb nu even een tweede pop servertje (qpopper) achter poort 112 gehangen die de system mail kan serveren. Maar das natuurlijk geen briljante oplossing.

Op internet kan ik hier best weinig over vinden - helaas.. maar t lijkt me dat ik niet de enige ben die dit wil ;).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Kom op Burat, zo iemand als jij hoeven we toch niet uit te leggen dat het niet de bedoeling is om op deze manier je topic omhoog te kicken aangezien er vannacht om 3 uur nog geen reacties waren.

Is het niet mogelijk om via PAM zoiets te doen? Dan zou Courier dus PAM moeten gebruiken, en PAM stel je in dat 'ie eerst de DB probeert, en dan unix users.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
courier imapd kan dat wel gewoon, in de config gewoon bij de authmodules directive modules toevoegen,
AUTHMODULES="authdaemon", wordt dus AUTHMODULES="authdaemon anderauthmodule", dan probeert ie de user/pass combo in die volgorde bij de diverse modules dacht ik. Of de pop3 dezelfde functionaliteit biedt weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.