MSI K8N Neo2 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweakjunkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
hej tweakers,ik ben echt radeloos hierzo,dus help me effe
ik heb vandaag een heel mooi K8N neo2tje gehaalt,
en een mooi cputje s939 64bit 3000+

ADA3000DIK4BI
CBBHD 0444VPMW

2 x 512ddr 3200cl2 van MDT loopt lekker op 400mhz 2-2-2-5 T1

en een XFX 6800 128mb dual dvi en tv out....

en een 350watts Aopen met sata connectors

dus ik flats die zooi inmekaar,zet het aan,nou het ging aan dus ik blij.....
krijg ik geen beeld...:/ dus ik trek die XFX 6800 eruit,en gooi er een ouwe radeon 9500 in....
enjahoor het beeld ging aan,dus ik instaleerd windows enzo,allemaal vlotjes,
maja,toen wilde ik een benchmarkje gaan draaie,met die XFX 6800 natuurlijk,
nou ik heb wel 3 uur lope klote,bios geflashed naar 1.3 1.4 1.41 en hij gaf geen 1 keer beeld... :|

dus dat is al 1 ding waar ik echt niet uit kom,mss nog iemand met dit probleem? alle info is van harte welkom :)

dus ik dacht oke,dan geen XFX 6800,nu maar effe kijke wat da ding inhuis heb,dus ik gooi die fsb op 210,enjahoor geen beeld :|
nou het geheugen had ik op cl2.5 gezet en dan kan het tot 250mhz dus ligt het niet aan,dus ik zon 2 uur zoet geweest ,met aan die cpu te kloten,maar hij wilt echt niet hoger als 209fsb dan boot hij wel....maar als ik hem dan 1mhz hoger zet op 210,is het meteen afgelope met de pret,van alles geprobeert,dit hele forum afgezocht.....dus nu ben ik het echt schijtziek.. :r

mss iemand die mijn problemen kan verhelpen?...ik hoop het wel,anders is mij kerst al weer verziekt voor dit jaar ;( M.V.G Lars

Verwijderd

6800 al in ander systeem geprobeerd......?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoeveel ampere heeft die Aopen voeding op de 12 volt lijn. Voor zo;n system moet dat toch minstens 25+ zijn maar liefst nog hoger. Verder moet je even kijken of je in je kast geen schroeven heb geplaats waar je moederbord niet aan vast zit (kan kort sluiting veroorzaken en nog andere wazige dingen).

Maaar persoonlijk denk ik dat het je voeding is aangezien ik daar zelf ook keer problemen mee gehad heb.

Verwijderd

Je hebt 't forum afgezocht en dan post je hier..... :?

Lopen al meerdere draadjes over dit mobo,misschien handig om ´t daar ff t posten ;)

[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4[/rml]

[rml][ OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 2[/rml]

• tweakjunkie
ik heb de XFX 6800 in mijn ouder systeem geteste p4 2.4ghz en daarin werkt hij toppie,

ik heb alles nagekeken,en er zitten geen schroeve verkeerd,het gekke is dat hij wel gewoon werkt met mijn ouder radeon 9500...:|

de voeding zou het kunne zijn,dat is het enigste wat ik nog niet heb verandert....maar hij zou op ze minst toch beeld moete geven...... :X

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

_Ernst_

Mark It Zero!

CaseJunkieXL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:53:
ik heb de XFX 6800 in mijn ouder systeem geteste p4 2.4ghz en daarin werkt hij toppie,

ik heb alles nagekeken,en er zitten geen schroeve verkeerd,het gekke is dat hij wel gewoon werkt met mijn ouder radeon 9500...:|

de voeding zou het kunne zijn,dat is het enigste wat ik nog niet heb verandert....maar hij zou op ze minst toch beeld moete geven...... :X
Dat liijkt me dan een typisch voedings probleem, probeer het met een zwaardere voeding (400 watt van een goed merk)
of kijk anders in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Last.fm

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 11:10

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Als je wilt overclocken zet je dan je AGP op 67MHz? Dat moet wel namelijk.
Anders werkt de PCI/AGP lock niet.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:54
He he goed om te lezen dat anderen hier ook problemen mee hebben ;-)

Ik heb zelf ook afgelopen weekend een msi k8n neo2 met een amd 3500 geinstalleerd incl. 200gb sata drive en een matrox parhelia en ook deze kaart geeft geen beeld.

Ik gebruik een q-tec 550 w dual fan voeding en heb een geforce ti4280 geprobeerd en die werkt wel net zoals een ati 9800.

Er loopt bij zowel MSI eng / ned en Matrox een thread over dit probleem en bij matrox geven ze aan dat de voedign geen probleem zou mogen zijn.

Ik ben ook van plan een andere voeding te gaan halen want wordt hier echt gek van, nou heb ik een nieuwe machine kan ik hem gvd niet gebruiken.

Het schroefjesverhaal hebben we direct gecontroleerd tijdens de bouw ivm dat ik dit al in neo2 ervaringen thread had gelezen.

Gr. Arnoud

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Heeft die videokaart niet zo'n extra stroomingang aan de zijkant?

Ben ik namelijk 1x vergeten.... :P

• tweakjunkie
ja,de videokaart heeft een extra stroom aansluiting,die zit gewoon verbonde natuurlijk ;)
ik heb nu uit alle wanhoop de laatste beta bios 15X erin geflash,en nog pakt hij mijn XFX 6800 niet ;( ,tijd voor een andere voeding dus........

• tweakjunkie
ik heb de agp al op 67 gezet,nog steeds geen verschil gaat nier hoger als 209fsb... :X

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Al een oplossing voor dit probleem?

Ik heb hetzelfde denk ik:

PC aan, geen beeld nada noppes niks!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:54
Helaas,

Ben zelfs al naar de winkel terug geweest alwaar ze e.e.a. getest hebben met andere revisie van het MB maar ook geen beeld bij de leverancier van de graphic card (matrox) hebben ze vandaag eindelijk een test gedaan en die beweren dat alles picobello werkt bij hun.

Maar ook daar zijn er andere users met een ander bord maar wel met een nforce chip erop waarbij de parhelia het ook niet doet.

The story will continue.

Groeten,
Arnoud

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Misschien een oude koe, maar ik wil dit even posten voor mensen die geen beeld krijgen op hun nieuwe plankje. Ikzelf ben van Athlon XP overgestapt naar dit bordje. De mijne gaf ook geen krimp. Geen beeld, geen BIOS teken van leven uit de speaker... nada!

Wat bleek, nadat ik de MANUAL had gelezen, ik moest de 4-pins JPW1 voedingstekker nog aansluiten. Had ik nog noooooit gebruikt. Bleek dus dat die de CPU van stroom voorziet! Daarna werkte hij perfect.

All that you know, is at an end

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

CaseJunkieXL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:19:
ik heb de agp al op 67 gezet,nog steeds geen verschil gaat nier hoger als 209fsb... :X
Htt Freq.? Zet hem op 4 en je komt hoger.. :P

Verwijderd

Dit lijkt meer op een instellings probleem van je jumpers of bios loop effe alles heel goed na lijk me wel sterk dat een 6800 het nie doet en inderdaad je voeding zou misschien wat sterker mogen

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 09:46

Jake Blues

AKA Jake

DesertShooter schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:41:
[...]Htt Freq.? Zet hem op 4 en je komt hoger.. :P
Inderdaad bij 250 de HT op 4 en het geheugen op 166 zetten. Ik heb zelf ook een K8N Neo2 i.c.m. een AMD64 3000+. Deze setting doet het bij mij prima, maar dat zegt natuurlijk niks over de overklokbaarheid van jouw processor.

Over je 6800 kan ik helaas niets nuttigs melden. Draai zelf met een 6600GT die deed het in één keer probleemloos.

Hmmmm, het is een oude thread... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Jake Blues op 03-03-2005 18:13 ]

Pagina: 1