[XP] Startmenu default email link werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In het XP-style startmenu heb je een linkjes naar je Default browser en je default email client.

Onder een admin account is de default email client ingesteld op Lotus Notes. Als je de link als administrator klikt start notes goed op. Met hetzelfde admin account zijn rechten op bepaalde notes files zo gezet dat een gebruiker met beperkte rechten er goed mee kan werken.

Aangelogd als gewone gebruiker kan ik in via het startmenu Notes normaal opstarten. (Via All Programs, Lotus applications). Maar als ik dus de link van de default email client gebruik start Notes niet op. Splash screen van notes verschijnt even en gaat weer weg. Dit komt doordat in de properties van de shortcut er geen (of een verkeerd) "Start in: " veld is ingevuld.

Maar waar kan ik de snelkoppelingen in het startmenu aanpassen? In "Set program access and defaults" kan ik alleen maar aangeven wat m'n default mail programma is, maar verder niks.

[ Voor 3% gewijzigd door FirmPete op 22-12-2004 01:14 ]

Firmpete on Aerie Peak

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Gewoon rechtsklik en dan eigenschappen?

• FirmPete
  • Niet online
:) Ik denk dat ik het dan wel gevonden had :)

Ondertussen wel dit gevonden: http://support.microsoft.com/?kbid=297878
Staat in ieder geval in hoe die shortcuts werken. (Alleen de start0in nog niet)

Firmpete on Aerie Peak

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gaat het ook mis als je in start -> run -> "mailto:test@test.nl" ingeeft? :)

• FirmPete
  • Niet online
Tja, heb mezelf maar gepromoveerd tot administrator en Notes opnieuw geïnstalleeerd, daarna mezelf uit de admingroep gehaald en nu werkt het wel. Ga als ik weer eens meer zin heb wel op zoek naar een nette oplossing.
elevator schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:52:
Gaat het ook mis als je in start -> run -> "mailto:test@test.nl" ingeeft? :)
Werkte ook, het lullige was dat als ik de inhoud van de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Lotus Notes\Shell\Open\Command
kopieerde en in Run plakte het ook werkte. 't Zit 'm echt in die "Start in" optie.

Firmpete on Aerie Peak

• FirmPete
  • Niet online
Vuk!

Na een reboot of wat ben ik weer terug bij af :(
mailto:test@test.nl doet het nu ook niet. Splashscreen en dan niks, net als m'n E-mail linkje.. Normale shortcuts doen het wel.

edit: Heeft als gewone user even gewerkt. Als ik mezelf in de admin-groep zet doet ie het wel.

edit2: mailto in een bestaande website is ook stuk. Ligt toch aan hoe Notes zich in Windows registreerd.

[ Voor 40% gewijzigd door FirmPete op 23-12-2004 02:33 ]

Firmpete on Aerie Peak

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je dit niet ergens in je notes.ini kwijt? Anders misschien de map notes in het userprofile eens proberen als test te renamen? Dat wilde bij mij dit soort rariteiten wel eens verhelpen. Moet ik zeggen dat ik notes een tijdje geleden voor het laast heb gebruikt. Welke notes hebben we het over? notes4, 4.5, 5, 6 ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1