Outlook express mail exporteren voor efficientie

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een kleine 4 jaar mail in mijn outlook express staan (telkens meegenomen met nieuwe installs), nu is dit opzich heel leuk, maar het gaat wel tenkoste van de startsnelheid van outlook express> tussen de 5 a 8 sec om alle 9K berichten even in te laden. En verder is mijn outlook express dir door wat bijlages en de grote hoeveelheid mail ook redelijk fors en van 35 MB mem gebruik bij lekker idle zijn wordt je ook niet blij.

Dit moet handiger kunnen lijkt mij. Ik wil de mail niet kwijt. Ik wil eigenlijk alles van voor 2 maanden terug exporteren naar een soort database ofzo zodat ik dingen makkelijk kan terug zoeken als dat me uitkomt. Als ik in de huidige situatie bovenstaande voor elkaar zou willen krijgen zou ik de outlook express moeten kopieren, alles deleten en wanneer ik iets terug wil lezen de bestanden omruilen, wat niet handig is. Wie heeft een aanrader?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al eens naar de 'Maintainance' optie gekeken onder Tools --> Options, daar zijn ook nog een aantal settings die je kan doen qua instellingen voor je berichten. Verder kan je ook nog eens kijken of het comprimeren van je berichten (File --> Folder --> Compact all folders) bijdraagd aan een snellere laadtijd van je berichten.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of file -> export -> messages.

Ik kan mij wel herinneren dat ik een paar jaar terug overgestapt ben naar een ander mail programma op precies de reden die jij vertelt: Bij veel mail wordt outlook traaaaaag. Bovendien kon je toen totaal geen goede backups maken.

Misschien is het interessant om eens te andere mail programma's te proberen :? (Thunderbird, The Bat, Pegasus enz). Als er niks handig blijkt te zijn kan je altijd bij outlook blijven, maar dat betwijfel ik :).

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 22-12-2004 10:57 ]

• Terror
Comprimeren kan idd, maar feit blijft dat er ruim 8K mailtjes zinloos worden ingelezen en eventueel geladen. Verder vertraagd dat de boel eigenlijk alleen maar meer, spaart alleen ruimte. En die export functie is om het geheel naar exchange te porten.

Ander mail programma ga ik is naar kijken, maar vond outlook express juist zo lekker werken. Meest ideale zou nog steeds zijn als ik het bijv met een progroggie naar een acces bestand ofzo zou kunnen omzetten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outlook Express is niet helemaal bedoeld voor dergelijke hoeveelheden mail. Het kan wel, maar dat het trager wordt is natuurlijk onvermijdelijk. Misschien zou je eens wat dingen kunnen archiveren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Terror
Dat wil ik dus ook, maar hoe archiveer je het opdat je op een willekeurige zondag middag nog makkelijk dingen uit je archief kan halen?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je niet gewoon al je mails onderverdeeld in een folderstructuur? Op deze manier laadt OE ze toch niet allemaal in? Verder kan je dan ook nog een structuur aanmaken die gewoon lijkt op een archief, dus:
Archief
  |
  |--- 2004
         |
         +--- januari 

• Terror
Umz, had ik nog niet gedaan :) Alles stond in postvak in. Heb het nu onderverdeelt, scheelt al wat iig.

Pagina: 1