[2003] USB-Stick Driver driver conflict*

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
hey, ik gebruik al een tijdje een USB stick (captiva 1024) die ik regelmatig in en uit mn pc klik, echter heb ik nu al 3x windows opnieuw moeten installeren omdat na een paar weken mn windows over de kop gaat met de drivers, heb ik mn stick gebruikt, eruit gehaald, eind van de dag weer erin, en dan doetie nix.
ga ik dan bij apparaatbeheer kijken krijg ik het volgende:
- USB-controllers
|- ( ! ) USB-apparaat voor massaopslag

kijk ik bij de eigenschappen:
"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

Als ik dan het apparaat uitschakel/verwijder krijg ik de melding dat ik de pc opnieuw moet opstarten, doe ik dat, zelfde probleem.

als het eenmaal 1x fout gaat krijg ik het niet meer goed.

iemand bekend met het probleem? eg oplossing?

tx, zit niet op te wachten weeeeeer mn backup terug te zetten

• deredding
^^^ schopje ^^^

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

waarom maak je niet gewoon een net use naar die server of gebruikt je Server 2003 als desktop?

Verwijderd

Driver-incompatibility win2k3 is bekend bij mij. |:( Wat gebeurd er als je je mem-stick 'veilig verwijderd'?

• deredding
mutsje schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:53:
waarom maak je niet gewoon een net use naar die server of gebruikt je Server 2003 als desktop?
Server als desktop idd
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:56:
Driver-incompatibility win2k3 is bekend bij mij. |:( Wat gebeurd er als je je mem-stick 'veilig verwijderd'?
ik krijg dat icoontje maar de helft vd tijd, en als ik dat wil gebruiken krijg ik foutmeldingen dat het apparaat niet 'ontkoppeld' kan worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hierover kan je in het topic Windows 2003 server als desktop? misschien wel wat meer vinden. Het is natuurlijk niets minder dan logisch dat de XPdrivers niet werken op een servervariant :) Heb je al eens de Windows 2000-drivers voor het apparaat geprobeerd? En wellicht de hele lijst usb-apparaten eens verwijderd uit apparaatbeheer en windows deze opnieuw laten herkennen?

Ik maak in de titel van 'probleem' even 'driver conflict'. Dat je een probleem hebt is eigenlijk vrij normaal. Er komen dagelijks tientallen probleemtopics langs. Vandaar dat we deze door middel van een duidelijke titel van elkaar willen onderscheiden. 'Probleem' is daarin iets te oppervlakkig. Zou je daar in de toekomst op willen letten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• deredding
sanfranjake schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:15:
Hierover kan je in het topic Windows 2003 server als desktop? misschien wel wat meer vinden. Het is natuurlijk niets minder dan logisch dat de XPdrivers niet werken op een servervariant :) Heb je al eens de Windows 2000-drivers voor het apparaat geprobeerd? En wellicht de hele lijst usb-apparaten eens verwijderd uit apparaatbeheer en windows deze opnieuw laten herkennen?

Ik maak in de titel van 'probleem' even 'driver conflict'. Dat je een probleem hebt is eigenlijk vrij normaal. Er komen dagelijks tientallen probleemtopics langs. Vandaar dat we deze door middel van een duidelijke titel van elkaar willen onderscheiden. 'Probleem' is daarin iets te oppervlakkig. Zou je daar in de toekomst op willen letten?
ik heb verder geen drivers geinstalleerd, hij gebruikt gewoon de generic drivers voor massa opslag, die pakt hij op het moment ik mn stick in plug.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

deredding schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:26:
[...]
ik krijg dat icoontje maar de helft vd tijd,
En waarom krijg je het de andere helft van de tijd niet :?
Dat is pas echt belangwekkend.
en als ik dat wil gebruiken krijg ik foutmeldingen dat het apparaat niet 'ontkoppeld' kan worden.
Dan moet je even goed kijken welk programma er nog bezig is op dat apparaat. Als je dat programma dus netjes afsluit, kan je daarna je USB-stick ook netjes ontkoppelen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• deredding
Mr. Liu schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:06:
[...]

En waarom krijg je het de andere helft van de tijd niet :?
Dat is pas echt belangwekkend.

[...]

Dan moet je even goed kijken welk programma er nog bezig is op dat apparaat. Als je dat programma dus netjes afsluit, kan je daarna je USB-stick ook netjes ontkoppelen.
dat heb ik nu uitgevonden, er waren geen programma's die nog gebruik maakte van de schijf, maar de recente documenten map in mn startmenu moet ik eerst ontdoen van alle links die naar de USB stick verwijzen voordat hij kan ontkoppelen...
ik kan mn stick nu weer gebruiken overigens... zomaar opeens... benieuwd hoe lang dit goed gaat.

Verwijderd

Als dat echt de oplossing is, zou ik er ff voor zorgen dat je pc, z'n recent documents niet meer bijhoudt..

weet niet of je bekend bent met gpedit.msc anders ff vragen
Pagina: 1