Toon posts:

[XP] Explorer.exe loop vast na installatie sp2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laast een nieuwe pc gekocht, hierop was nog geen besturingssysteem geinstalleerd, omdat ik zelf nog een windows xp home had liggen. Daarom wilde ik deze gaan installeren. Ik plaatste de cd in de cd-rom en wilde deze installeren maar bij het schrijven van de bestanden naar de hardeschijf kon deze een aantal bestanden npas na weer een keer op enter te hebben geklikt installeren, tot hij hierop bleef hangen. Ik heb het hierna nog een keer geprobeerd en er gebeurde weer hetzelfde. Daarom heb ik twee andere cd-roms geprobeert en andere cd-rom speler dit ging ook fout. Ik heb daarom een tool van maxtor gedownload om me schijf te checken. Deze gaf geen fouten.

Ik heb daarom de hdd een nieuw low level format gegeven en de installatie opnieuw gedaan, nu kon ik wel na een aantal maal enter klikken windows xp installeren. Wel ging hij na de installatie een scan disk uitvoeren die je ook krijgt als je de pc verkeerd afsloot. Dit ging goed. Ik wilde daarom alle updates installeren. De eerste keer ging dit goed e twee keer vond windows 21 updates waarvan hij er maar 11 kon installeren en toen ging het fout.
deze kon hij naar weer een keer windows update wel installeren.

Toen ik deze weer draaide om sp2 te installeren ging dit helemaal goed alleen toen ik na een reboot iets wilde doen keer ik steeds de melding dat er een fout was in explorer.exe en werdt afgeloten dit gebeuerde al als ik iets op het bureaubald aanklikte. Ik wilde daarom vragen of iemand wist waaraan dit lag?

Mij hardware spec zijn:

Pentium 4 2800
p4u800-x series
512 ddr ram
Maxtor 60gb 6E040L0
IDE