Toon posts:

Veranderen Multiplier Thorton

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD thorton 2400 met multiplier 15. Mn moederbord is een AsusA7N8X-X (NForce2). Ik wil de multiplier veranderen om een hogere FSB te kunnen instellen. Probleem is dat het niet lukt

Ik heb al in andere topics gelezen maar de ene zegt dat ie unlocked is en de andere weer niet.

De vraag is:Is de processor unlocked
Zo nee: Hoe unlock ik hem.

Als iemand een topic weet waar dit in beschreven staat is dat natuurlijk ook welkom. Ik kon het niet vinden. Alvast bedankt.

Verwijderd

Je moet goed begrijpen dat de FSB en de MP twee verschillende dingen zijn. De FSBxMP = de kloksnelheid. Jij zegt dat je de MP wilt unlocken zodat je de FSB omhoog kan gooien :S.

Volgens mij zijn de Thorton's allemaal gelocked dus kun je alleenmaar met de FSB spelen. teminste dat was bij mij zo.

Unlocken kun je doen dmv die bruggen met elkaar verbinden. Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de cach ook unlocken (zodat je een barton heb).

Stel in het vervolg je vragen hier:
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 10[/rml]

dat is voor vragen mbt overclocken van Thorton/ Barton's

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 12:10 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Processors van voor weer 40 van 2003 zijn unlocked en van daarna zijn locked. De week ataan aangegevin in de code: 0340 is week 40 van 2003

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53

Thandor

SilverStreak

@denbloem :
Je moet goed begrijpen dat de FSB en de MP twee verschillende dingen zijn. De FSBxMP = de kloksnelheid. Jij zegt dat je de MP wilt unlocken zodat je de FSB omhoog kan gooien :S.
Dat kan toch prima :?. 15x133 of 10x200 :P, dan verlaag je de MP om de FSB hoger te zetten ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
en per saldo heb je dan evenveel mhz (je hebt een max) maar wel een snellere bus, wat dus de prestaties verbeterd, omdat je chipset en geheugen ook sneller werken.

enne je hebt grote kans dattie gelocked is, en je kunt ze NIET unlocken helaas..

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ok badankt, ik zal het aangegeven topic gaan doorlezen.
Pagina: 1