Toon posts:

Asus A7V266 Welke mosfets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een A7V266 met een AMD Mobile Barton 2600+ (FQQ4C). Default clock is 1933Mhz @ 1.45V. Ik heb hem hier nu op 2400Mhz @1.775V. Ik kan hem nog veel harder schoppen, maar zit met het probleem dat mn mosfets ZEER warm worden.
Ik heb er al heatsinks met arctic silver thermal adhesive drop gelijmed maar ze worden onder full load (op 1.8V) nog steeds Erg heet. Zo heet dat mn PCB beetje begint te verkleuren.
Heb hem een nacht (met raam open) op 1.8V 2533Mhz laten stressen en dat ging perfect. Met raam dicht begon het toch beetje vreemd te ruiken, maar dat zou best ook nog is de voeding geweest kunnen zijn die voor het eerst zoveel stroom moest leveren.

Mosfets worden zo heet dat een natte finger direct begint te sissen. das toch wel net iets te heet volgens mij. Ik wilde daarom de mosfets eens proberen te vervangen met wat betere. Nu bedacht ik me dit echter te laat : ) want de ljim zit er al goed hard op net als de heatsinks en heb geen flauw idee welke mosfets erop zitten.

Mijn vraag daarom of iemand zo vriendelijk zou kunnen zijn en een foto te maken van de mosfets in kwestie op een een Asus A7V266. (kt266 chipset dus, niet kt266a).

bedankt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

MOSFET's vervangen door een ander type lijkt me niet erg handig, ik betwijfel zelfs of dat überhaupt gaat werken :?
Kan je niet beter kijken of je ze niet op een andere manier kan koelen, dmv een soort luchtaanzuiging over de mosfets + heatsink te maken, zoals je wel eens ziet op Abit bordjes onder andere ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 16:04

BertV

Handgemaakt

kast open en een 120mm erop richten ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

ga ik binnenkort idd ook doen.

Project: 2 papst 120 boven elkarar op mb blazen, extra papst 120 bovenzijde(dak) afzuiging.