Om een oudere persoon in de familie te helpen, hebben we het idee opgevat om er een computer neer te zetten die als alarm kan werken. Het OS zou Mandrake kunnen worden (omdat ik die CD's toch al gekocht heb voor mezelf en ik het zelf gebruik), maar wat zet ik erop als reminder-software?
Er zijn enkele vereisten:
Het gebruik zou in de eerste plaats zijn om te herinneren aan het innemen van medicijnen twee maal daags en het attenderen op afspraken, bijvoorbeeld de dokter die langs gaat komen deze dag.
Ik heb wat zitten zoeken op Google en ook op GOT, maar kon helaas niets vinden. Reminder-progjes genoeg, maar die verlangen vaak een actie van de gebruiker of tonen teveel zaken op het scherm die afleiden en voor paniek zouden kunnen zorgen. Evolution bijvoorbeeld doet alles goed, behalve dat het niet full-screen / gemaximaliseerd de reminder toont.
Er zijn enkele vereisten:
- Op vooraf ingestelde uren (herhaling voor iedere dag is leuk, bijvoorbeeld voor medicatie) wordt een vooraf ingegeven boodschap in grote letters op het scherm getoond. Deze boodschap wordt ook door een audio-fragmentje aangekondigd.
- Diegene die herinnerd wordt, hoeft geen acties te ondernemen.
- Zo simpel mogelijk. Ideaal zou zijn full-screen (of toch gemaximaliseerd) en dat de boodschap ofwel vanzelf verdwijnt na x minuten of dat de volgende er over komt en we de vensters dagelijks zelf dichtklikken.
- Het ingeven van reminders is best ook zo simpel mogelijk, maar van minder belang.
Het gebruik zou in de eerste plaats zijn om te herinneren aan het innemen van medicijnen twee maal daags en het attenderen op afspraken, bijvoorbeeld de dokter die langs gaat komen deze dag.
Ik heb wat zitten zoeken op Google en ook op GOT, maar kon helaas niets vinden. Reminder-progjes genoeg, maar die verlangen vaak een actie van de gebruiker of tonen teveel zaken op het scherm die afleiden en voor paniek zouden kunnen zorgen. Evolution bijvoorbeeld doet alles goed, behalve dat het niet full-screen / gemaximaliseerd de reminder toont.