cd-rom speler stuk?

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb een Asus cd-s400 met het volgende probleem:

Ik heb een week geleden er een Philips RW ingestopt, nu heb ik de cdspeler al een week niet gebruikt, (pc wel gebruikt).
Maar nu wou ik gister er een andere cd in stoppen, WTF? hij piept wat en zegt dat er geen cd in zit....
DAt is dus bij alles cd's zo. Bij originele, cd'r, cd'rw, geen een doet het meer!
Maar, nu het stomme, allen die Philps cd'rw die er dus al een week in zet leest wel! ik kan er ook data van af halen etc......

Hoe kan dit nu? Is die ge-chip-spoelt ofzo?
of is ie gewoon kapot?

systeem specs

Verwijderd

Ja vaag probleem, maar ik zou niet weten waar het aan kan liggen.:?:?:?:?:?:?:?:?

Misschien zijn er hier op tweakers echte vakmensen die er wel een antwoord op weten.

Suc6:7

Verwijderd

Hmm ik zou zeggen als je zeker weet alle kabels goed zitten en het niet aan software ligt en je geen garantie meer hebt: sloop dat ding open en maak alles voorzichtig maar goed schoon!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
hij is uit 98, kwee nie hoelang er garantie op zit

systeem specs

Verwijderd

sloop um open en lens schoonmaken met alcohol

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
kijk eerst eens of de jumpertjes goed staan. heb ik ook wel eens gehad.

Verwijderd

dat had ik eerst ook.
toen heb ik hem helemaal open en schoon gemaakt. En toen deed ie het nog niet :( .
dus ik dacht stom ding en smeet het in een hoekje. en toen ik de volgende dag toch maar weer probeerde om hem te maken deed ie het weer :) . dus ik zou zeggen geef er eens een harde ram op >:)

Verwijderd

misschein heb je de kabel niet goed aangedrukt, heb je de master en slave wel goed ingesteld.

Kan ook aan windows liggen, heb ik ook een keer gehad, toen werkte het weer toen ik win opnieuw installeerde

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
ik heb hem ff uit elkaar gesloopt en alles gecleand met 96 % alcohol, een klap erop gegeven, en ik geloof dat ie het weer doet.
tenminste ik heb al weer een cd'tje kunnen lezen!!! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):)::):):):):):):):):):):):):):):):)::):):):):):):):):):):):):):):):)::):):):):):):):):):):):):)

systeem specs

Pagina: 1