"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Reden dat pin light niet werkt is omdat de omliggende pixels niet meewerken. De lampjes moeten een halo van zichzelf hebben, anders gaat 't niet gebeuren.
[ Voor 45% gewijzigd door Yoozer op 21-12-2004 23:02 ]
teveel zooi, te weinig tijd

Iemand nog tips, wat ik hier nog aan zou kunnen verbeteren?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Overigens is de foto geen sepia, dat kwam doordat ik de brightness wat omlaag had geschroefd zoals HunterPro adviseerde. De hele foto, onbewerkt (wel een beetje kleiner gemaakt natuurlijk), ziet er zo uit:

Als je goed kijkt kun je zien dat er al lampjes in de boom zaten
[ Voor 3% gewijzigd door Hertog op 22-12-2004 12:31 ]
Ik heb even de goedkope oplossing gebruiktHertog schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:31:
Die rode lampjes zien er op zich wel leuk uit ja, heb je dat met een custom brush gedaan?
zoek een plaatje van een kerstboom met lampjes en ga knippen en plakken

Rode lampjes, blijkt nauwelijks zichtbaar te zijn

Zal ik voor de gele gaan, of kan het nog beter?

Ik ga denk ik toch voor de eerste gele versie. En ach, als het tussen kerst en oud en nieuw aankomt is er ook geen probleem hoor
Op eerste opzich zou je bij die eerste foto (kleine gele lampjes) het gewoon als lampjes zien maar als je aan kerstballen denkt zou het dat ook zo kunnen zijn.Hertog schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:26:
Ik vind het toch vrij snel te groot worden, het lijkt nu meer of er gele kerstballen in de boom hangen(En ik heb een vrij lichte kleur geel gebruikt)
[afbeelding]
Ik ga denk ik toch voor de eerste gele versie. En ach, als het tussen kerst en oud en nieuw aankomt is er ook geen probleem hoor
http://www.dehertog.net/zooi/geel.jpg
Als je er gewoon in 1 opzicht naar kijkt zie je lampjes. Als je dan extra gaat denken dat het kerstballen zijn, dan kun je je daar ook nog wel in vinden. Maar ik weet niet of daar iets aan te doen valt. Kleiner maken is geen optie lijkt me. Ik zou het wel zo laten want ik zag het gewoon als lampjes totdat iemand begon over kerstballen
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Het probleem is vooral dat het een foto blijft die op een heldere dag genomen is. Te felle lampjes klopt niet, foto te donker maken ook niet. Inzoomen kan ook maar een beetje, anders valt de top van de kerk weg en dat staat weer minder mooi. Ik heb nu dit:lammmetak schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:46:
ik moet eerlijk gezegt erg goed kijken voordat ik ze zie. misschien een betje inzoemen?

(Bedenk wel dat de uiteindelijke afdruk 10x15 cm gaat zijn
Mother, will they like this song?
Ik denk eerder dat de lucht sneeuw-achtig witte wolken moet bevatten... Van die dreigende witte sneeuwwolken... Dat zou ook al heel veel aan de sfeer toevoegen.TheLunatic schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:08:
De foto doet mij weinig aan kerst denken moet ik zeggen... misschien een plan om in een ellipsvorm de buitenkant donker te maken, het contrast wat te verhogen, brightness wat omlaag en wat meer rood toevoegen... Krijg je waarschijnlijk een wat warmer beeld!
Verder opzich niks mis met de kaart
Niet alleen dat, ook de lampjes komen er net wat beter uit:TheLunatic schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:08:
De foto doet mij weinig aan kerst denken moet ik zeggen... misschien een plan om in een ellipsvorm de buitenkant donker te maken, het contrast wat te verhogen, brightness wat omlaag en wat meer rood toevoegen... Krijg je waarschijnlijk een wat warmer beeld!
en over realisme.....
het is niet nodig dat het realistisch lijkt toch? het is een kaart, als je ziet wat sommige mensen op durven te sturen... damn...
misschien dat je ook nog een lichtkabel om de kerktoren heen kan maken
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Kom ik ook nog even met een ideetje.
Ik heb hem gesharpend, de Hue en Saturation aangepast, en het font wat ik in de groet verwerkt heb heet Euphorigenic.
Mocht men er nog inspiratie uit willen halen. Vraag me niet welke Layer Effects ik over die letters heb gegooid, dat waren echt de foutste dingen (o.a. Outer Glow, Stroke, Bevel en Satinate)
Hm, ik vind m zo übersharpened toch niet zo mooi, die van jullie is dromeriger
[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 23-12-2004 13:26 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik heb ze naar een direct-klaar-fotograaf gebracht, dus ik kan ze vandaag nog schrijven en op de bus doen. En nogmaals, als het tussen kerst en nieuwjaar aankomt is het ook geen rampTom schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:33:
Ben je niet erg laat met je kaartje? Ik weet niet wat je ermee van plan bent, maar kerstkaarten laten drukken gaat niet meer lukken. Hier op de zaak hadden we het ook pas afgelopen vrijdag laten doen, en dinsdag konden we ze ophalen. Was gewoon bij een soort copyshop. Of print je ze zelf?
Helaas ben ik de stad in gegaan voor ik die mooie sneeuw zag. Waarom ben ik daar nou niet opgekomen?