Toon posts:

[98] Hoe gebruikers stimuleren de overstap 98>XP te wagen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een klein (vast) netwerk onder mijn beheer voor een klein bedrijf. Er staan twee servers, een draait 2000 en de ander nog NT. De NT server blijft hoogstens nog een maand draaien, daarna gaat ook die over op een nieuwer besturingssysteem.
Het client gedeelte (6 pc's) draait op één computer na windows XP. De ander draait 98.
Omdat we op het punt staan om het hele netwerk te moderniseren, wil ik dat alle clients xp gaan draaien. De persoon die windows 98 draait probeert dit tegen te houden, terwijl alle programma's die voor hem van belang zijn op zijn computer ook draaien onder XP.

Wat ik graag wil weten is waarom een (gevorderde) computergebruiker per se windows 98 wil houden in een netwerk wat voornamelijk xp clients draait. Wat kan hij "aanrichten" of voor elkaar krijgen met dit ouwertje wat hij niet zou kunnen met XP?

Ik hoop dat iemand mij een aanwijzing kan geven. Alvast bedankt voor het meedenken!!

}:O

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Enige wat ik kan bedenken is dat een sysadmin een Win98 bak bijna niet helemaal dicht kan timmeren, een WinXP bak wel ... dus de gebruiker wil gewoon meer fucken met z'n systeem(instellingen) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zie de link niet helemaal. Hoe kan een win98 bak nou gevaarlijk zijn voor een XP bak? Beiden moet je gewoon goed beveiligen//

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Waarom vraag je het hem niet waarom hij per se bij Win98 wil blijven? :S

Verwijderd

Dat is niet zo verwonderlijk want het maakt onder Windows 98 geen meter uit of je nou verschillende accounts aanmaakt, je hebt altijd installatie rechten (wat uiteraard wel leuk is voor programaatjes als msn ;) )
Echter, als je dit geen probleem vind is er ook geen "lek" in de beveiliging.
Mijn ervaring met een win 98 bak in een netwerk met windows xp computers is wel dat er minimaal sp1 op de xp computers geinstalleerd moet zijn. Anders heb je hoogstwaarschijnlijk een brakke verbinding met het internet (met de win 98 pc)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 22:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

R_W schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:27:
Waarom vraag je het hem niet waarom hij per se bij Win98 wil blijven? :S
ikspeevrees waarschijnlijk.

Er zijn nou eenmaal mensen die niks van XP moeten hebben.

Aan jou de schone taak de werkelijke reden te achterhalen (althans... als je via management druk kan laten uitoefenen ben je denk ik ook snel klaar ;) )

ps: 98 is unsupported inmiddels:

ProdName           Gen. AvailabilityDate        Mainstream Support Ret.	Extd Support Ret.
Windows 98 Second Edition	30-Jun-1999	    30-Jun-2002    Not Applicable
Windows 98 Standard Edition	30-Jun-1998	    30-Jun-2002	   Not Applicable

*See Note 17
Paid incident support is now available through 30-Jun-2006. Extended hotfix support for Windows 98 and Windows 98 Second Edition ended on 30-Jun-2003. Extended hotfix support for Windows Millennium ended on 31-Dec-2003. Online self-help support will continue to be available until at least 30-Jun-2007. For additional information on the type and length of support provided, review the Windows 98, Windows 98 Second Edition, and Windows Millennium Support Extended Announcement Web site. Critical security updates will be provided on the Windows Update site through June 30, 2006. Microsoft will not publicly release non-critical security hotfixes for Windows 98, Windows 98 Second Edition, or Windows Millennium Edition. However, customers may request a non-critical security hotfix through On-Demand Security Hotfix support, which is offered for these products through June 30, 2006. When a request is received, Microsoft will investigate the issue and try to provide an appropriate response to the customer.

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 21-12-2004 22:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Jij bent toch de sysadmin? Je moet in dit geval je laars lappen aan de gebruiker en gewoon XP installeren. Het is immers jouw netwerk.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:37:
[...]
ikspeevrees waarschijnlijk.

Er zijn nou eenmaal mensen die niks van XP moeten hebben.

Aan jou de schone taak de werkelijke reden te achterhalen (althans... als je via management druk kan laten uitoefenen ben je denk ik ook snel klaar ;) )
Kan ik me ook heel goed voorstellen. Ik blijf ook lekker bij windows 2000. Maar anders vertel je hem dat je die kerstversiering ook uit kan zetten en dat het dan precies zo werkt als win98.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Geef die verstokte 98 user een pc uit de tijd dat 98 op de markt kwam.
Dan kan hij als enige nog op een P2 werken, terwijl de rest op een moderne pc hun werk doen.
})

Maar draai het om, waarom wil die persoon zo graag op 98 blijven werken ? (zoals R_W al schreef)
Vanuit een eenvoudiger beheer (één OS ipv twee) , en het eindigen van de 98 support vanuit MS, plus dat er steeds meer software beschikbaar gaat komen met als minimum eis w2000 als OS, zou ik het wel weten.

XP of andere beheerder zoeken :+

Denk ook aan de problemen die je kunt krijgen als je een storing in een applicatie hebt, waarvan de pc niet up to date is. Heel vaak maak je mee dat men bij vage problemen begint te vragen of je uptodate bent met de servicepacks/patches.

(weer eens veel te langzaam :'( )

@ 1440 : Het is het netwerk van de klant, nooit van de beheerder. Die mag het slechts beheren, en bij voorkeur zonder dat het (teveel) geld kost.

@ Noork : Als de GUI (lees kleuren) een argument is, dan is die persoon niet wijs imho. Bovendien is de gemiddelde PC vele malen sneller geworden intussen, en vraag ik me sterk af of de eventuele vertraging door de luna interface nog significant is. Overigens is de 2000 look op XP ook gewoon een thema, wat dus ook resources vraagt, en toch weergegeven dient te worden..

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 21-12-2004 22:54 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:00

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:38:
Jij bent toch de sysadmin? Je moet in dit geval je laars lappen aan de gebruiker en gewoon XP installeren. Het is immers jouw netwerk.
Inderdaad. windows 98 installeert ie mooi thuis maar. zolang de computer van de baas/beheerder is beslist die nog altijd wat er op komt laat hem eerst maar eens met een goeie reden komen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
geef die man (of vrouw :?) XP in de classic look en zeg hem dat dat de laatset update van 98 is :+

Nee serieus: jij bent admin jij beslist. En als je argumenten wil moet je maar eens surfen naar Microsoft.com: daar staan massa's argumenten opgesomd om over te stappen :)

Als die gebruiker echt gevorderd is, weet hij donders goed wat hem te wachten staat: een dichtgenageld systeem. En dat kan voor hem/haar een goeie reden zijn om niet over te stappen. En voor jou juist een reden om het wel te doen. Je kan ook overwegen om met die persoon te overlggen over het "waarom", en als zijn eisen niet te ver gaan die ook inwilligen (installatie msn anyone ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 21-12-2004 22:53 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 15:57

ThunderNet

Flits!

Windows 98 kan zeer zeker voor veiligheids problemen zorgen...

@noork, windows 2000 is niet zo erg om te gebruiken in deze situatie, aangezien win2000 een NT versie is.

Vraag diegene gewoon waarom hij niet over wil naar winXP en anders een hele simpele remedie: het netwerk dichttimmeren, helaas Windows 98? dat useraccount ken ik niet. huppakee geen verbinding met netwerk/internet

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Wow jongens, superbedankt voor jullie snelle replies.
Ik ga maar eens op oorlogspad 8)7

Thanks!

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:57:
Vraag diegene gewoon waarom hij niet over wil naar winXP en anders een hele simpele remedie: het netwerk dichttimmeren, helaas Windows 98? dat useraccount ken ik niet. huppakee geen verbinding met netwerk/internet
haha dat zou mijn aanpak ook zijn. die gebruiker het leven zo zuur maken dat tie op z'n knieen komt smeken om xp :)

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SSH schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:26:
Ik zie de link niet helemaal. Hoe kan een win98 bak nou gevaarlijk zijn voor een XP bak? Beiden moet je gewoon goed beveiligen//
Voor win98 komen volgens mij helemaal geen patches uit. Bovendien heeft win98 geen nfts en daardoor ook geen mogelijkheden om het filesystem dicht te timmeren. Zo zijn er legio andere zaken. Juist het gebrek aan filesystemrechten is voor de gebruiker vast interessant. Hij kan immers alles (ook illegale meuk) installeren / uitvoeren etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik weet wel dat veel mensen die gebruik maken van een netwerk met Windows XP flink beperkt kunnen worden in hun doen en laten. Zoals de user rechten zijn zo veel beter als Win98. Je collega zal misschien wel fijn nog af en toe Patience kunnen spelen en kunnen internet (niet voor het werk) Dit kan makkelijk met WinXP beperkt worden, bijvoorbeeld als je alles gaat moderniseren gaat er misschien gebruik worden gemaakt van een Novell besturing systeem en is die bang dat die bijvoorbeeld tot alles wordt beperkt en die pc er alleen maar staat voor het kunnen uitvoeren van zijn werk en geen msn etc.

Ook is het met WinXP makkelijker om remote desktop te kunnen doen, met Win98 kan dit natuurlijk ook wel maar is dit toch meer merkbaar/zichtbaar. Ik denk dat hier het probleem ligt. De werkgever die kan beter controleren waar de mensen zich mee bezig houden qua logs en remote screenies..

En ja een classic skin is ook op optie. De persoon merkt er vrijwel bijna niets van maar is toch beter beschermd.

Verwijderd

Bij dat bedrijfje waar je ingehuurd bent om de machines te beheren heb je vast een chef. Het lijkt mij verstandig om de situatie aan die chef voor te leggen. Je zou kunnen voorstellen een testinstallatie of -opstelling te maken voor die bewuste Windows 98 gebruiker. Zien doet vaak geloven.

Als na die test de gebruiker ziet dat alles nog steeds werkt onder Windows XP, lijkt me dat het probleem gauw opgelost is. Ongegronde bezwaren kun je vanaf dat moment wegwuiven met zoiets van: Ja sorry, moet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even de titel aangepast zodat het OS in kwestie [98] vooraan in de titel staat zoals in Windows Operating Systems - Policy geadviseerd. Ook even de titel wat aangepast xodat de kern van je discussiepunt hierin wat duidelijker weergegeven is:
Vraag over (on)veiligheid > [98] Hoe gebruikers stimuleren de overstap 98>XP te wagen?*

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2004 04:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Ik zag vandaag nog dat Adobe Reader 7.0 is uitgekomen... Alleen voor W2k en XP. En dat is niet het enige, steeds minder programma's draaien op W98. Neem bijvoorbeeld Hitman Pro, ook alleen voor W2k en XP.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oheng schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:55:
Ik zag vandaag nog dat Adobe Reader 7.0 is uitgekomen... Alleen voor W2k en XP. En dat is niet het enige, steeds minder programma's draaien op W98. Neem bijvoorbeeld Hitman Pro, ook alleen voor W2k en XP.
Kan Acrobat Reader dan zoveel meer dan versie 6, of zelfs versie 5? Ik gebruik hier thuis nog steeds versie 5, en heb daar geen problemen mee. En ik neem aan dat je Hitman Pro geen belangrijke bedrijfsapplicatie is.

Verwijderd

zelf atm stage aant lopen als sys administrator.

bij ons 80pc/s ong (100 gebruikers).
is het eerder: wanneer ben je niet aanwezig? vrijdag. ok.]
vrijdag xp geinstalleerd.

windows 98 is gewoon te oud, geeft altijd problemen met Novell/Zenworks etc.
wordt door bijna NIETS meer ondersteund. (<- overtuig ze hiervan)

probleem met oudere mensen (kweet niet of t in jou geval ook zo is) ze zijn bang om alles weer opnieuw te leren.
offtopic:
maarjah. ik zeg altijd, bent ge der niet mee eens? netwerk kabel der uit.

wil baas geen geld geven voor nieuwe PC's :P mag hij met de oudste werken

• Bart©
  • Laatst online: 21-04 16:19
Typische domme gebruiker-actie. Men is bekend met Windows98 (hoogst waarschijnlijk zal het even geduurd hebben voordat men ermee kon werken) en men wil niet wéér opnieuw beginnen met leren. Ik zou zeggen jammer maar helaas.. Misschien dat de hardware toch vervangen moet worden aangezien 98 al zo oud is. Nou dan heb je meteen een nieuw werkstation/laptop met Windows XP erop. Zulke mensen moet je geen aandacht geven maar gewoon dwingen om over te stappen. Zij doen hun werk en jij het jouwe..

• aZuL2001
knip
Zulke mensen moet je geen aandacht geven maar gewoon dwingen om over te stappen. Zij doen hun werk en jij het jouwe..
Typische uiterst domme beheerder actie. |:(

BOFH anyone ?

- Hou in de gaten dat het hier om het netwerk van een klant gaat.
- TS *mag* daar wat beheerswerkzaamheden aan verrichten
- Als het geen IT bedrijf is, zul je erg voorzichtig moeten zijn met dingen er door duwen. De hele IT kost in hun ogen alleen maar geld, is geen core business.

Op je eigen thuisnetwerkje mag je klooien wat je wil, maar met het netwerk van iemand anders zul je toch wat voorzichtiger en genuanceerder om moeten gaan.

My 3 ct's
(inflation corrected)

Abort, Retry, Quake ???

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
aZuL2001 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:45:

[...]
[...]
Neen: TS is door dat bedrijf ingehuurd om zorg te dragen voor het netwerk, om met zijn kennis en know-how de processen binnen het bedrijf te optimaliseren door het gebruik van I(C)T.

TS neemt daarvoor verantwoordelijkheid, en heeft dus alle reden om een gefundeerde beslissing te maken over dat soort zaken. Als TS zich op dit punt onzeker voelt, of niet het gevoel heeft dat zijn klant hem dat beslissingsrecht gunt, moet hij zijn gefundeerde motivatie voorleggen aan diegene waarvan TS vindt dat hij/zij de verantwoordelijkheid draagt (in veel gevallen directe manager, soms ook directie of whoever).

Jezelf op de knieën laten dwingen door een gebruiker, en dan toch maar een beveiligingsrisico erbij nemen, noem ik niet echt proffesioneel. Er wordt je gevraagd iets te doen, doe het dan goed! B)

Verwijderd

[...]
knip

[...]

BOFH anyone ?

- Als het geen IT bedrijf is, zul je erg voorzichtig moeten zijn met dingen er door duwen. De hele IT kost in hun ogen alleen maar geld, is geen core business.

Op je eigen thuisnetwerkje mag je klooien wat je wil, maar met het netwerk van iemand anders zul je toch wat voorzichtiger en genuanceerder om moeten gaan.

My 3 ct's
(inflation corrected)
Yo lampeman. Lang niet meer gesproken. Hoestie met je? :Z

En jij hebt helemaal gelijk. Als je niet naar de klant luistert dan lig je er zo uit als beheerder. En als jij als beheerder geen argumenten kunt vinden waarom XP beter is dan 98 dan ben je in mijn ogen geen beheerder. Maar ja, het zal wel moeilijk zijn om een gebruiker recht in de ogen te moeten kijken en hem met argumenten over te moeten halen.

Een tip waarom XP al beter is: je kunt je servers in native mode laten draaien, is makkelijker dicht te zetten van buitenaf, je hoeft op de server maar een set printerdrivers te installeren.

Moet ik doorgaan?

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Het kan niet zo zijn (en zeker niet binnen grote organisaties) dat een gebruiker maar even beslist wat er wel en niet op een computer staat qua software of OS.

Gewoon mededelen: Volgende week XP. PUNT

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Verwijderd

Het kan ook niet zo zijn dat de systeembeheerder beslist.

Let the suits decide, PUNT

• aZuL2001
Werelds om te zien hoe slecht een topic gelezen wordt. >:)

TS meldt : "Ik heb een klein (vast) netwerk onder mijn beheer voor een klein bedrijf."
Of dit vanuit een betaalde relatie gebeurt weten we (nog) niet.

TS zijn concrete vraagstelling luidt : "Wat ik graag wil weten is waarom een (gevorderde) computergebruiker per se windows 98 wil houden in een netwerk wat voornamelijk xp clients draait. Wat kan hij "aanrichten" of voor elkaar krijgen met dit ouwertje wat hij niet zou kunnen met XP?"
Daar worden een aantal zinnige argumenten voor gegeven.

Nu gaat het veranderen.

Een aantal mensen reageert dat de beheerder uitmaakt welk OS er gebruikt wordt.
Dat gaat op een erg laagdunkende en onrespectvolle manier t.o.v. de gebruikers.

En juist daarop reageer ik dat het zo niet werkt.
Maar misschien begrijp ik er helemaal niets van :X

@ Hadecom : Ha wikser ! Bel je straks wel ff. Als jee site nog up is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 23-12-2004 17:09 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Wat me op valt in dit topic, is dat niemand het woord kostenplaatje nog in de mond heeft genomen. Windows 98 beheren in een netwerk met enkel XP PC's kost meerwerk dus EXTRA GELD. Hier zou de klant toch gevoelig voor moeten zijn??
Gewoon voorberekenen hoeveel uren meerwerk het beheren en in stand houden van een 98 pc kost en dit vertalen naar harde euro's. En dit kostenplaatje vervolgens aan zijn baas laten zien, die is dan wel snel overtuigd!
Verder is er naast het kosten aspect nog sprake van: kwaliteitsverlies, beveiligingsrisico, e.d. zolang je 98 in stand houdt. Schrijf maar eens een leuke memo en post em hier.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:40:
Het kan ook niet zo zijn dat de systeembeheerder beslist.

Let the suits decide, PUNT
Helemaal gelijk, maar de gebruiker heeft gewoon niet het laatste woord. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:38:
Even de titel aangepast zodat het OS in kwestie [98] vooraan in de titel staat zoals in Windows Operating Systems - Policy geadviseerd. Ook even de titel wat aangepast xodat de kern van je discussiepunt hierin wat duidelijker weergegeven is:
Vraag over (on)veiligheid > [98] Hoe gebruikers stimuleren de overstap 98>XP te wagen?*
Bedankt!! (het was mijn eerste post hier) :)

• Bart©
  • Laatst online: 21-04 16:19

BOFH anyone ?

My 3 ct's
(inflation corrected)
Ik dacht toch duidelijk uit de topic-start op te maken dat er maar een gebruiker is die de overgang probeert tegen te houden. Inderdaad, het bedrijf bepaald wat er gebeurd of niet maar ik dacht dus dat er maar een gebruiker was die dwars lag, dat wil dus niet zeggen dat ik gewoon m'n zin zomaar doorzet. Als de policy WindowsXP is dan zou ik die ene 'moeilijke' gebruiker gewoon verplichten om over te stappen. Policy is policy...

Blijkbaar had ik mijn eerste opmerking iets duidelijker moeten verwoorden...

• aZuL2001
Sierra-NL schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:33:
[...]

Ik dacht toch duidelijk uit de topic-start op te maken dat er maar een gebruiker is die de overgang probeert tegen te houden. Inderdaad, het bedrijf bepaald wat er gebeurd of niet maar ik dacht dus dat er maar een gebruiker was die dwars lag, dat wil dus niet zeggen dat ik gewoon m'n zin zomaar doorzet. Als de policy WindowsXP is dan zou ik die ene 'moeilijke' gebruiker gewoon verplichten om over te stappen. Policy is policy...

Blijkbaar had ik mijn eerste opmerking iets duidelijker moeten verwoorden...
No prob, was niet persoonlijk bedoeld.

* aZuL2001 wordt af en toe een beetje moe van beheerders die denken dat ze uitmaken hoe het bedrijf werkt.
Mijn respons was waarschijnlijk ook iets te fel. sorry ;)

Abort, Retry, Quake ???

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Beetje offtopic misschien, een vergelijkbare situatie

Niet XP, maar software:

Bij ons 5000+ werknemers waren er voor de standarisatie verschillende pakketten in omloop voor spreadsheets. Lotus, Excel, Corel you name it. De standaard werd (hoe kan het ook anders) Microsoft Office.

Om de overgang voor gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken is er de mogelijkheid geboden alle niet-officebestanden om te laten zetten door een tijdelijk in het leven geroepen groep.

Nu blijkt dus dat er in een specifiek geval nog iemand na jaren (groep is allang opgeheven) doodleuk Quattro Pro gebruikt, MAAR... met ingang van een bepaalde datum kan deze niet meer gebruikt worden omdat de gebruiker niets meer kan installeren. (policies verbieden software installaties door gebruikers >:) )

Wat zeg je nu tegen deze gebruiker?

[ Voor 16% gewijzigd door DaRuLe op 24-12-2004 11:48 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DaRuLe schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:43:
Beetje offtopic misschien, een vergelijkbare situatie
[...]
Wat zeg je nu tegen deze gebruiker?
Tegen diegene zeg je, dat ie als de bliksem moet overstappen op Office, en z'n eigen bestanden maar moet omzetten :Y) Tis tenslotte zijn/haar schuld dat hij nog met verouderde software werkt :9 En als diegene dat omzetten niet kan, tja, dan moet je jezelf misschien ff opofferen diegene te helpen, ;)

Laatst las ik ergens, ik geloof hier op tweakers, dat er programma's (bijv. Acrobat 7) uit gaan komen die niet meer op windows 9x draaien.

[ Voor 87% gewijzigd door Cloud op 24-12-2004 11:49 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 18:07

Maasluip

Kabbelend watertje

Je zegt tegen zo'n gebruiker: Pech!

Mensen willen gewoon geen verandering, daar zijn ze bang voor. Je moet ze dwingen om iets nieuws/anders/(beters?) te gebruiken.

Ik heb zo'n voorbeeld in de familie. Draait Win98 op een P3, dat ding is zo onstabiel als de pest. Als je iets verkeerd doet dan crasht de machine gewoon. Maar wil ook niet over naar XP, 'want dat is nog minder stabiel dan 98!'. Wat moet je daarmee? In een prive situatie: niets, in een professionele situatie: negeren en upgraden.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1