Toon posts:

lcd tv en budget van 1000 euro: ervaringen en tips

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na me hier via allerlei lcd tv topics ingelezen te hebben, ben ik van plan om op korte termijn een lcd tc te kopen. De eisen die ik stel zijn simpel: graag zo'n 63 cm beeld (dus iets van 24 inch scherm), en eigenlijk niet duurder dan 1000 euro.

Vraag is natuurlijk welke? Pricewatch biedt wel prijzen, maar duidelijke reviews vinden valt niet altijd mee. Verder wijzigt deze markt nogal, waardoor reviews nogal snel zijn achterhaald. Daarom toch, ondanks de tweakers policy, mijn vraag: hebben jullie een dergelijke lcd tv (rond 1000 euro, 63 cm scherm) reeds aangeschaft, en zo ja, welke en waarom?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Waarom ga je niet gewoon naar de winkel en laat je je daar verder informere, kun je meteen ook zelf beeld zien :)

JIJ moet immers nog een paar jaar naar die tv kijken... niet wij...

[ Voor 24% gewijzigd door Nik op 21-12-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan. Vaak is er maar (is toch min of meer budget) 1 of 2 modellen die aan beide eisen voldoen, dus vergelijken met andere lcd tv's is lastig. Daarom heb ik juist dit topic geopend, mede omdat ik de indruk heb dat er de laatste tijd veel mensen toch denken aan aanschaf van een "platte" tv.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:05
Morgen bij de aldi:

Hij is helaas maar 23" en ik weet niet of dit de kwaliteit is die je zoekt:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/BILD01.JPG

klik

Stay safe

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Bij Alternate staat er de McPerson 26" Towertech 66cm (zwart) LCD televisie voor €1099,=
Ziet er opzich aardig uit. Geen reviews kunnen vinden ook overigens.
Ook zie je soms acties (zoals een paar weken geleden bij kruidvat) voor LCD televisies (dat was een Phocus 26")rond die prijs.

Verwacht echter geen superprestaties in beeld en geluid.
Voor die afmetingen zit je met dat budget toch aardig in het bodemsegment in ieder geval. Ik heb zelf de Sharp LC-26GA5E in bestelling staan. Wel een stukje duurder maar dan mag je ook wel een strak beeldje verwachten...

[ Voor 10% gewijzigd door Foxfire op 21-12-2004 22:05 ]

Dat dan weer wel......

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Of op kieskeurig.nl krijgt de Finlux LCD-2610TN ook 2 aardige reviews... €1059,= op moment van schrijven.

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Topicstarter
Die finlux ziet er inderdaad heel aardig uit, en de specs lijken op het eerste gezicht oke voor de prijs. Jammer genoeg is er op internet niets over te vinden.

Verwijderd

Misschien een beetje een off-topic reactie, maar kan iemand mij uitleggen wat de meerwaarde is van zo'n lcd scherm die het prijsverschil rechtvaardigd? Ik bedoel, voor hetzelfde geld koop je vaak een veel grotere, en betere breedbeeld tv (ouderwets model)

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.phocuselectronics.com/lanq/nl/stylepics/lrlcd26whs.jpg
Pas een Phocus (26") gehaald bij het Kruidvat. Harstikke mooi ding....3 scart ingangen, mooi design...netjes 16:9...handig menu...goed beeld...gewoon tevreden...en dat voor € 999,-

Weet niet of ze hem nu nog hebben...maar je kunt het altijd proberen

Afbeeldingslocatie: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/images/actiepagina/2004-52-Eindejaarsknaller/Folder.jpg

http://www.phocuselectronics.com/lanq/nl/lcd/26_wide.php
Color LCD TV 26 WHS (66 cm - 16:9)

Optical Performance
Resolution 1280 x 768 x 3
Color 16,7 million
Aspect Ratio 16:9
Brightness 450 cd/m2
Contrast 500:1
Viewing Angle 176/176
Response time 16 ms

Tuning
Pal, Secam, BG, DK/K’, M, I, LL’
Internal Embedded Multisystem Tuner
Direct Channel Selection
Band (VHF I/VHF III/UHF/S)
Automatic Tuning System (ATS)

Picture
Screen Size: 26” – 66cm
14:3/ Zoom / Letterbox / Subtitle
Picture Status Memory
Motion Compensation
Low Angle Interpolation
Digital Comb Filter
Digital Noise Reduction
Auto 16:9 selection (WSS)

Sound
Nicam Stereo
Space sound
Equalizer 5 band
Sound status memory (SSM)
Sound output RMS 2 x 7W
Number of speakers 2
Amplified Speaker output

Connections
Euro-Scart socket (3x)
S-VHS DIN socket in
CVBS output
Audio / Video in
Audio back out
Headphone jack
Computer connection VGA / DVI-D

Teletext
Level 1,5
Teletext 800 pages/ Fasttext

Electronic
Program naming auto & manual (5 char)
SWAP / Intelligent channel switch
Picture Zoom
Automatic volume levelling (AVL)
Program Memory 99/6AV
On - Sleep timer / Clock Function
Child Lock
Multilanguage Graphical OSD (23)

Physical Aspects
TV Dimensions 783 x 212 x 502
Box Dimensions 901 x 275 x 611
Net weight 14,6 kg
Gross weight 17,4 kg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de "kruidvatten" al gebeld, maar helaas.

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de marges van lcd tv's onder druk stonden wegens prijsdalingen, en dat er moeilijk kon worden voldaan aan de vraag. Dus, uitgaande van het feit dat ongetwijfeld ook wel een aantal tweakers zo'n ding hebben gekocht en dat niet iedereen over een groot budget beschikt van meer dan 1500 euro, sta ik nog steeds open (met dank aan diegenen die al gereageerd hebben) voor verdere tips en ervaringen.

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:55:
Ik heb de "kruidvatten" al gebeld, maar helaas.

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de marges van lcd tv's onder druk stonden wegens prijsdalingen, en dat er moeilijk kon worden voldaan aan de vraag. Dus, uitgaande van het feit dat ongetwijfeld ook wel een aantal tweakers zo'n ding hebben gekocht en dat niet iedereen over een groot budget beschikt van meer dan 1500 euro, sta ik nog steeds open (met dank aan diegenen die al gereageerd hebben) voor verdere tips en ervaringen.
Mag ik hieruit begrijpen dat je de marge verhoogd hebt naar 1500 euro? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb namelijk een mooie gezien (weet helaas niet meer waar) voor 1499 of iets minder, van LG. En onder de indruk als ik ben van LG1), denk ik er ernstig over na om dat ding te gaan halen.

1) Bij de Mediamarkt in de Amsterdam ArenA hangt een H-U-G-E LG lcd TV van een behoorlijk bedrag (duizenden euro's) maar met een beeld wat naar mijn weten nog onovertroffen is: diagonaal van anderhalve meter ofzo, en vanaf een meter nog scherp!

Bla

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan heb ik me onduidelijk uitgedrukt. Mijn budget is toch 1000 euro.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
dan zou ik nog wat meer "kruidvatten" bellen...want is wel de moeite om een uurtje te rijden...

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:43
Ik zit een beetje met hezelfde in m'n hoofd als "rodemannetje"
Ik wil rond februari ook een LCD tv aan gaan schaffen van rond de 1000 euro en minimaal 66 cm beeld diagonaal.
Nu heb ik de LG 26" al regelmatig langs zien komen voor die prijs. Ook staat deze regelmatig op marktplaats tekoop vanwege een actie van Daewoo waarbij je bij de aanschaf van een nieuwe auto deze 26" LG kado kreeg staan ze regelmatig op marktplaats. Nu heb ik wat reacties gelezen op oa kieskeurig.nl en het blijkt dat deze LG nog helemaal niet zo heel goed is. Beeldkwaliteit is mhua, zwart is donkergrijs en iets (voor mij) heel frustrerends, het schakelen van zender naar zender duurt lang!! (komt door oude software)
Maarja, ik heb wel het idee dat deze TV's zich nu heel hard ontwikkelen en de prijs toch wel rap aan het dalen is, waardoor in febr het aanbod van rond de 1000 euro toch wel aanzienlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Update: bij een kruidvat ergens bleek toch nog een exemplaar aanwezig. Direct gehaald en 8 dagen op proef (dus bij niet-bevallen binnen 8 dagen, direct zonder vragen geld terug: perfecte service)! Review volgt later.

Verwijderd

En heb je Kruidvat lcd tv nog of is die al teruggebracht?

Verwijderd

Heb gisteren de Phocus bij Kruidvat gekocht.Valt niet tegen voor het geld maar heeft toch
enkele beperkingen
Zoals:
1. alleen pip via externe tuner
2. lastig manouvreren door teletekst sub pagina's
3. bij auto stand wordt tv wat 4:3 is ook zo gezien(dus niet beeldvullend zoals bij philips met geringe vervorming) In 16:9 stand zien 4:3 beelden er redelijk uit.
4. pip wat omslachtig te bedienen (zal wel wennen)

Echter voor het geld een prima lcd met 800 pagina's teletekst geheugen, pip,pap en pat.
Je kunt bijna niet beter.
Op veel duurdere zijn bovengenoemde features vaak niet aanwezig.
Bedenk wel dat een goede buistv altijd nog het beste beeld heeft.
:) :) ;)

Verwijderd

Jij bedoelt zeker die Lg schermen die aan de rechterkant hangen? Een stuk of 3-4 LG schermpjes zijn dat van verschillende grootte? Dat grootste scherm heeft namelijk echt het allermooiste beeld inderdaad dat ik tot nu toe heb gezien, echt total spiegelglad superhelder beeld, maar die kost wel tegen de 8000 euro aan dacht ik :'(

Ik ben benieuwd hoe gewoon analoog singaal daarop uit zou zien van UPC ofzo....
JaFFoG schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:35:
[...]

Mag ik hieruit begrijpen dat je de marge verhoogd hebt naar 1500 euro? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb namelijk een mooie gezien (weet helaas niet meer waar) voor 1499 of iets minder, van LG. En onder de indruk als ik ben van LG1), denk ik er ernstig over na om dat ding te gaan halen.

1) Bij de Mediamarkt in de Amsterdam ArenA hangt een H-U-G-E LG lcd TV van een behoorlijk bedrag (duizenden euro's) maar met een beeld wat naar mijn weten nog onovertroffen is: diagonaal van anderhalve meter ofzo, en vanaf een meter nog scherp!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 22:22
[off-topic]
Over daewoo gesproken ik zag deze op de topvision site (het is wel een plasma).
Afbeeldingslocatie: http://212.20.189.26/upload/images/products//topvision/techg/daewoodp42.jpg
Daewoo DP42SP inkl. Fuß
class of goods:
television
price:
1620.00 €

op kieskeurig is de goedkoopste: € 3509,- , zie ik iets over het hoofd?
[/off-topic]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 21:50
Afgelopen week ook bij Kruidvat een Phocus 26 WHS LCD TV gehaald. Zag 'm een dag later in de krant staan bij Mediamarkt.... Daar was ie onder de naam Grundig Amira 26 voor hetzelfde geld (999,-) in de aanbieding.

Mooi apparaat voor relatief weinig geld, maar had er wel meteen pech mee..... Anderhalf uur na de eerste keer aanzetten viel het geluid weg en kwam niet meer terug....Ik bedoel hier geluid uit de speakers, want via een externe brom (hoofdtelefoon of AV-out) had ik nog wel geluid.
Direct terug naar Kruidvat Hilversum, maar het laatste exemplaar was zojuist een uur daarvoor verkocht. Op hun advies de volgende dag met servicentrum GSC in Gent (B) gebeld, want je hebt 2 jaar onsite garantie binnen 48 uur....
Nou, de man aan de andere kant stemde niet echt tot blijdschap.... "Een dezer dagen neemt onze technieker contact met u op om een afspraak te maken", zei hij. Dus als 't tegen zit kan dat wel een dikke week duren voor ie gerepareerd of omgeruild is. Nou valt 't "leed" (wat is leed als je naar de beelden in Azie kijkt) wel mee natuurlijk, want heb nog geluid via de home-cinema-set. Maar wat nou als 't beeld 't een keer begeeft? Zit je dan gewoon een week zonder?

Overigens vraag ik me af hoe het nu verder gaat. Kan me niet voorstellen dat die "technieker" 'm bij mij thuis op de keukentafel gaat repareren.... Gaat ie 'm meenemen en komt ie dan 2 weken later per pakketpost terug???? No way, want dan hang ik wel bij Kruidvat aan de lijn hoor.... 't Ding heeft maar anderhalf uur goed gefunctioneerd....
Ook nog een mailtje aan de importeur van Phocus in Hoofddorp gestuurd (www.phocus.nl). Vertelde ze dat hun produkt een slechte start gemaakt had.... Kijken wat ze zeggen....

Echter: ben dik tevreden verder met de TV hoor!

Verwijderd

En,...... al gerepareerd??

Afgelopen week ook bij Kruidvat een Phocus 26 WHS LCD TV gehaald. Zag 'm een dag later in de krant staan bij Mediamarkt.... Daar was ie onder de naam Grundig Amira 26 voor hetzelfde geld (999,-) in de aanbieding.

Mooi apparaat voor relatief weinig geld, maar had er wel meteen pech mee..... Anderhalf uur na de eerste keer aanzetten viel het geluid weg en kwam niet meer terug....Ik bedoel hier geluid uit de speakers, want via een externe brom (hoofdtelefoon of AV-out) had ik nog wel geluid.
Direct terug naar Kruidvat Hilversum, maar het laatste exemplaar was zojuist een uur daarvoor verkocht. Op hun advies de volgende dag met servicentrum GSC in Gent (B) gebeld, want je hebt 2 jaar onsite garantie binnen 48 uur....
Nou, de man aan de andere kant stemde niet echt tot blijdschap.... "Een dezer dagen neemt onze technieker contact met u op om een afspraak te maken", zei hij. Dus als 't tegen zit kan dat wel een dikke week duren voor ie gerepareerd of omgeruild is. Nou valt 't "leed" (wat is leed als je naar de beelden in Azie kijkt) wel mee natuurlijk, want heb nog geluid via de home-cinema-set. Maar wat nou als 't beeld 't een keer begeeft? Zit je dan gewoon een week zonder?

Overigens vraag ik me af hoe het nu verder gaat. Kan me niet voorstellen dat die "technieker" 'm bij mij thuis op de keukentafel gaat repareren.... Gaat ie 'm meenemen en komt ie dan 2 weken later per pakketpost terug???? No way, want dan hang ik wel bij Kruidvat aan de lijn hoor.... 't Ding heeft maar anderhalf uur goed gefunctioneerd....
Ook nog een mailtje aan de importeur van Phocus in Hoofddorp gestuurd (www.phocus.nl). Vertelde ze dat hun produkt een slechte start gemaakt had.... Kijken wat ze zeggen....

Echter: ben dik tevreden verder met de TV hoor![/quote]

• rowicom
Nee, nog niet gerepareerd.... Ben er een beetje een prestige-kwestie van aan het maken..... Het bedrijf GSC dat 'm moet komen maken heeft een heleboel zieken en nog maar 2 auto's rijden, zo werd mij door de telefoon verteld....
Contact gehad met Kruidvat-callcenter in Renswoude. Werd vriendelijk en adequaat te woord gestaan. Kon het apparaat omruilen in een Kruidvat naar keuze (waarop ik uit ervaring wist dat ze overal uitverkocht zijn) en kon ook zomaar m'n geld terug krijgen.
Dat laatste wilde ik niet, want vind 't een prachtige TV voor dat geld. Ik schreef dan wel dat dezelfde TV onder de naam Grundig Amira bij Mediamarkt te koop was voor hetzelfde geld, maar dan zit er "slechts" 1 tuner in en in die van mij maar liefst twee! Dat staat ook met een grote sticker op de doos.... Tijdelijk gratis extra: PIP door middel van 2e tuner, PAP en PAT!

Echter, vandaag constateerden we ook dat teletekst het niet meer doet! On-screen meldt op elke zender doodleuk NO TELETEXT terwijl andere TV's in huis wel teletekst hebben. Typisch LG/Philips kwaaltje, zo heb ik dat al in de reviews op kieskeurig.nl gelezen....

Van de importeur, Phocuselectronics in Hoofddorp niets vernomen. Van GSC wel, die komen donderdag, maar verwachten dat ze 'm niet ter plekke kunnen repareren en dan ben ik 'm dus een week of wat kwijt....

Morgen weer bellen met Kruidvat dat ik dit onacceptabel vind en kijken of PhocusElectronics nog wat te zeggen heeft....

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een grotere LCD TV, en mijn budget is ook niet zo hoog.. zeg maar 1000 tot 1300 ongeveer. Die finlux leek mij wel wat, of zou ik wachten tot er een grotere (28 of 30" inch) in de aanbieding is?

Verwijderd

Bekijk deze eens:
http://www.elektronicasto...th=69_78&products_id=1325
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/timelcd.jpg
http://www.decorsign.nl/i...ils.asp&pid=2235&subid=15
Afbeeldingslocatie: http://www.decorsign.nl/illustraties/26inchlcdtv.jpg
http://www.netonnet.de/item.asp?iid=56416
Afbeeldingslocatie: http://147.14.243.142/item_img/de/large/l093328.jpg

www.norrod.nl -> Standaard LCD tv 27" aan 999 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Teco/teco_27.jpg
Overigens gemaakt door Teco (zoek maar eens op Google)

Mijn eisen: PC input, lage prijs (max 1000 euro), goede kwaliteit :)

De eerste link heeft de beste prijs-kwaliteit denk ik. 1300 euro voor Samsung Panel en Philips tuner in alu behuizing én HDTV ondersteuning 8)7 . Alleen dit: Aansluitingen PC/HDTV Analoog RGB -> is het mogelijk om daar je pc op aan te sluiten? Hoe gaat dit in zijn werk? Kwaliteit?
HDTV is echt tof: kijk maar eens naar ondersteunde resoluties: HDTV geschikt 480i/P, 576P, 720P, 1080i . Meer info: www.time.nl

Nummer twee: ook interessant: 26" met LG/Philips panel. 1100 euro. Mét VGA aansluiting.

Nummer drie: 750 euro voor 22" van het mega bekende merk Andersson :+

Nummer vier: de "standaard" LCD TV van Norrod. Kwaliteit? Mét VGA input.

Ik denk dat een aantal mensen hiermee overweg zullen kunnen. Dit is volgens mij het meest interessante aanbod zo ongeveer.

Nu nog enkele vraagjes die ik graag beantwoord zou willen krijgen: hoe is de kwaliteit (in het algemeen) van PC op zo'n LCD-tv? Kan je de afzonderlijke pixels zien op +/- 50 cm afstand? Hoe "toont" zo'n 26" wide screen op je bureau? Is dat echt indrukwekkend of overdreven? Ik vind het namelijk behoorlijk "kewl" om zoiets te hebben :9~

Verwijderd

@Rowicom

Heb eind december deze Grundig Amira 26 gekocht voor 1199 euro, zag hem vandaag pas voor 999 euro in de advertentie staan :| Heb jij misschien de advertentie nog van mediamarkt waarin jij hem eerder hebt gezien voor 999 euro? Ik ga nl morgen proberen om het verschil terug te krijgen bij de mediamarkt, ben echter wel iets te laat, termijn voor dit soort gevallen is nl 2 weken.

• rowicom
@spud01
Ik zag die aanbieding van Mediamarkt in De Telegraag van vrijdag 7 januari. Laat eens weten wat het resultaat is geworden van je geld-terug-actie!

Verwijderd

Ik vond die kruidvat tv die ook bij media markt verkocht wordt eruit springen kwa beeldkwaliteit en dan bedoel ik het gebrek daaraan, de philipsen, sony's, samsungs en zelfs LG's gaven al een stuk beter beeld. Ik was toen meteen afgeknapt. Ben uiteindelijk maar voor een sony gegaan.

• rowicom
@guratzki
In de Phocus en Grundig van respectievelijk Kruidvat en Mediamarkt zit toch ook een LG/Philips beeldbuis. Dit laatste woord is natuurlijk niet correct (beeldbuis) maar laten we het dan maar op het "binnenwerk" houden....
En die Sony van jou.... vertel eens.... Spec's en vooral prijs?

In mijn Kruidvatje zitten 2 tuners voor nog geen 1000 euro en dat zie ik de andere niet snel na doen....

Verwijderd

Ben bij de mediamarkt geweest, heb 60 euro terug gekregen van de 200, kwam namelijk een week te laat. Agh het is toch iets heb nog van alles geprobeerd, zoals dan breng ik hem wel terug en koop ik een nieuwe krijg ik 1199 terug en koop ik en tv van 999 scheelt me die 200. Maar de termijn dat je kosteloos kon omruilen was ook maar 14 dagen :|

Verwijderd

rowicom schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:15:

Echter, vandaag constateerden we ook dat teletekst het niet meer doet! On-screen meldt op elke zender doodleuk NO TELETEXT terwijl andere TV's in huis wel teletekst hebben. Typisch LG/Philips kwaaltje, zo heb ik dat al in de reviews op kieskeurig.nl gelezen....
Zelfde hier, na ~1 dag: op alle kanalen de melding 'No TeleText'.

Ik moet nog bellen :( *zucht*

• rowicom
@RedF

Ik begrijp dat jij ook zo'n Phocus hebt? Ik heb inmiddels heel wat ervaring opgedaan met de importeur en het serviceapparaat van hen. Tevens heb ik nog wat technische en/of gebruikersvragen.... Als je het leuk vindt om hierover wat kennis uit te wisselen, kun je me bereiken op rowi2307@hotmail.com
Pagina: 1