Canon of Epson

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar een nieuwe printer die goed is in fotokwaliteit (bijna niet van normale foto's te onderscheiden) printen. Nou heb ik niet al te veel verstand van printers, maar nu ben ik uitgekomen op een Canon IP5000 en een Epson Stylus Photo R300. Nou zien die er in mijn ogen best goed uit, maar is dat ook zo? Hoe goed is de fotokwaliteit die ze beweren?

Of heeft er iemand nog een tip voor een printer (prijs tot ongeveer 200 euro)?

Bedank en de groeten,
Josteman

Boei

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een canon pixma 4000 en de kwaliteit is echt perfect. Ik heb hiervoor zowel epson als canon gehad en deze overtreft ze allebei.

Mocht je van de canon een proef afdruk willen zien, bestel deze dan op de website, je krijgt dan een afdruk thuisgestuurd die met je printer naar keuze gemaakt is.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
Ik heb zelf een Epson CX3200 en ik koop eerlijk gezegd nooit meer epson, de inktcratridges zijn echt binnen no time op. Hiervoor 3 HP's gehad en deze hadden dit probleem niet. De cartrdiges zijn vrij duur voor de tijd die ze het doen, en als ze leeg zijn print het ding niet meer door (dit in tegenstelling tot HP).
Voor mij nooit meer Epson.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05

Soggy

vroemmmm

Ik ben sinds de HCC ook de gelukkige eigenaar van een Canon Ip4000 na jaaaren te hebben gedaan met mijn Epson Stylus Colour 640. Geen kwaad woord over deze printer, heeft het perfect gedaan, maar na een aantal tests doorgelezen te hebben (ik twijfelde ook tussen de Epson R300 en de Ip4000) heb ik Epson vaarwel gezegd.
Reden: de kwaliteit is ongeveer gelijk, de canon vaak nog een fractie beter, maar de kosten per afdruk zijn voor de Canon ongeveer de helft van de Epson.

Heb nog geen moment spijt gehad van mijn aanschaf! Fantastisch mooie prints op gewoon papier maar ook op foto-papier! Aanrader!

If it works, tweak it

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik ben zelf een trotste bezitter van een Canon Bubblejet Color i865 en ik moet zeggen het werkt echt geweldig _/-\o_

Naast CD's en DVD's die je kunt beprinten krijg je er een apart houdertje bij voor A6 papier (foto formaat) en standaard 5 foto felletjes om te testen.. dat ding print die foto's zo goed niet van orginele te onderscheiden! Verder is de inkt absoluut niet duur (5 euro per inkt bakkie) De kleuren zijn apart dus apart te vervangen waardoor je ze dus pas hoeft te vervangen als ze op zijn en niet wanneer er 1 v/d 3 op is.
Daarnaast heb je gewoon zwart en foto zwart.

btw die inkt bestel ik op www.digitalrevolution.nl en die 'namaak' inkt is gegarandeerd het zelfde alleen de verpakking is anders, owjah ook de prijs :+

Maar als je dus zit te twijfelen zou ik zeker voor die Canon i865 gaan, zoduur zijn zie niet meer!
Of als je de nieuwe serie pakt de Canon Pixma IP5000.

Verwijderd

Ik heb zelf een epson printer gehad was er niet zo heel tevreden over.
Wat betreft een canon printer geen idee maar je moet er in ieder geval geen camera's van kopen die gaan namelijk zo stuk.

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Ga alsjeblieft voor de Canon!

Ik heb een Epson Stylus Photo 810 en die heeft misschien de eerste maand een beetje kwaliteit afgeleverd en daarna kon hij rechtstreeks de prullenbak in. Voor ongeveer elke printopdracht reinigt hij de printmondjes wat me een halve cartridge kost en dan nog is de kwaliteit bagger.

Heb nu op het werk de Canon Pixma IP3000 en die is werkelijk fantastisch. Stil, en zeer, zeer hoge kwaliteit.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 22:13

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik sluit me hierbij aan ga voor de IP 5000
Zelf heb ik net een kleine 2 weken de IP5000 van Canon en daarvoor de I850,
die was al erg goed. Maar de IP 5000 is qua kleur en gebruikers gemak nog stukken beter.
Dit is mijn al mijn 6e Canon printer op rij. Nooit geen problemen

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Kies voor de Canon al was het alleen maar voor de kosten: nieuws: Acht printers van de nieuwe generatie vergeleken

Als ik jouw was zou ik op de site van Canon(http://www.canon.nl/yourprint) eerst even twee gratis testafdrukken laten maken met de ip5000 en de ip4000. Heb ik ook gedaan om het verschil te kunnen beoordelen tussen 2pl en 1pl afdrukken, is het enigste verschil tussen de printers voor zover ik kan beoordelen. Zelf zou ik op basis van deze afdrukken voor de ip4000 gaan, verschil is echt nauwelijks waarneembaar.

[ Voor 35% gewijzigd door waslijn op 22-12-2004 21:38 ]

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 15:15

shag-me

-n0n3-

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:26:
Wat betreft een canon printer geen idee maar je moet er in ieder geval geen camera's van kopen die gaan namelijk zo stuk.
8)7

Geen Canon camera's kopen :'( whahaha.. half nederland fotografeert (t,d, dt,td) ermee..

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:26:
Waar baseer je dat op?

Verwijderd

Hallo, ik heb inmiddels ook de Pixma iP5000 in mijn bezit, hij presteert werkelijk bóven verwachting. Zo zijn de foto afdrukken vel malen mooier dan de afdrukken die ik in het verleden bij bepaalde winkels heb laten afdrukken.
Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de compatible inktcartridges van gistron.com ?
De inktcartridges kosten daar namelijk slechts 2,90 !!!!!
Heeft iemand ervaring met deze cartridges ? Het is bijna te mooi om waar te zijn .... zo goedkoop!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De koppen van een Epson zijn gebaseerd op de piëzo techniek. Ze zijn nóg gevoeliger dan die van een Canon (semi-vaste bubble jet koppen) voor uitdrogen. Als die van de epson uitdrogen dan mag je een nieuwe printer kopen. Bij de Canon kan je "gewoon" een nieuwe printkop kopen. Mede daarom moet er altijd een beetje restinkt in de epsoncartridge achterblijven (anders drogen de koppen uit). Bij de Canon print de printer gewoon door als er één kleur op is. De Epson stopt er gewoon mee, dus heb je nog een volle zwarte inktcartrdige, dan kan je toch geen brief gaan printen als er een andere kleur op is (of is deze info inmiddels achterhaald?)

Ik zou daarom niet zo snel voor een Epson gaan...(met alle respect voor trotse Epson bezitters)...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 24-12-2004 15:15 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Heb zelf een canon camera draaiknopje is stuk geen garantie meer
ja dan zit je met de gebakken peren en een vriend heeft sony en op z'n werk canon en die canon is ook stuk gegaan.
Plus dat de software niet uptedaten is en niet meer is van deze tijd.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:22
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:01:
[...]

Heb zelf een canon camera draaiknopje is stuk geen garantie meer
ja dan zit je met de gebakken peren en een vriend heeft sony en op z'n werk canon en die canon is ook stuk gegaan.
Plus dat de software niet uptedaten is en niet meer is van deze tijd.
En hiermee zet je canon neer als slechte fabrikant??? Laat me niet lachen,Canon is vele malen beter als dat sony ooit is geweest op het gebied van fotografie.
Verder werk ik bij een fotozaak en is me vader fotograaf dus kennis is hier wel deelijk in huis.
Sony levert over het algemeen best leuke spullen af alleen zijn ze duur en gebruiken ze die nare Sony mem sticks die echt veroudered zijn.

Back on-topic. Ik zou zelf voor de Canon kiezen aangezien Epson je naait met de cartidges die snel op zijn en ook prijzig zijn. Over de afdrukkwaliteit kan ik je niks over zeggen, heb ze allebei nog nooit in actie gezien ;)

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 16:37

westergas

rikkie_pc

Nou ben ik geen expert op dit gebied maar heb wel net mijn nieuwe IP5000 uitgepakt die onder de kerstboom lag :Y)

Echt ongelofelijk! Wat een top afdrukken! Met het bijgeleverde (proef)pakketje papier heb je een perfecte afdruk van je piccies. Ik denk niet dat iemand spijt krijgt van deze printer.

Weet iemand trouwens wat dat foto papier kost?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
De ip5000 is echt 'n superapparaat! Hij staat hier lekker naast m'n scherm te blinken al 'n dikke maand :D De foto's zijn echt SUPERscherp en idd ze zijn scherper dan die van de meeste fotocentrale waar bijv een hema ze heen stuurt. Verder is ie ook nog vrij snel (hoewel het "calibreren/klaarmaken" (of hoe je dat ook noemt) voordat ie gaat printen wel ff wat sec in beslag neemt, maar als je bijv 'n verslag van 40pagina's uitprint dan ben je binnen 2min klaar.

mollebol78 wat die cartridges betreft kijk wel uit daarmee. De originele Canon cartridges hebben een prisma in de cartridge zitten. Er zit een soort van oogje dat dmv de breking van licht de hoeveelheid weet. Die geeft ook aan als je cartridge leeg is, de namaak cartridges hebben dat niet (allemaal). Het SCHIJNT te zijn, dat wanneer je 'n namaak hebt en je cartridge is leeg en je blijft printen, dat dat slecht voor je printkop zou zijn (of dat echt zo is durf ik niet te zeggen).

Laten we lekker link gaan doen!!!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 19:35
Op dit moment ben ik ook aan het kijken voor een van deze twee printers: Canon iP5000 of Epson R300.
Hoe zit het met het 'borderless' printen, gaat dit goed en werkt dit voor alle papier formaten?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben gegaan voor de Canon Pixma IP5000. Overigens zijn er al een aantal topics die gaan over de IP5000 met precies dezelfde vragen ;)

Ik kocht vroeger altijd Epson, maar omdat ik met ALLE Epsons printers last had dat de kwaliteit van de afdrukken die de printer maakte na een paar maanden gebruik, al duidelijk minder werden en de printers ook veel inkt verspilden, wilde ik nu voor een ander merk gaan. Ik heb hierop THG en I-Photo bekeken voor de reviews en was gelijk zwaar overtuigd van de Ip5000.

Ik ben ZEER tevreden over deze printer, stilm snel, zuinig, mooie diepe kleuren en echt onwijs scherpe afdrukken :)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 15-02-2005 13:14 ]

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Hehehe, ik had ook altijd Epsons en precies dezelfde ervaring als jij. Nu al een flink aantal maanden een i865 en die is in alle opzichten beter! Sneller, stiller, veelzijdiger, goedkopere inkt en betere kwaliteit. :)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Heb zelf een i560, perfecte printer echt, mooi imitatie inkt van de gistron erin, en nee geen kwaliteitsverlies. Af en toe duurt het schoonmaken even wat langer maar dat is echt wel op te brengen tegen alle voordelen.

www.retroforum.nl

Pagina: 1