[videokaart] kapotte kaart toch testen?

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Een paar maanden geleden stak een onbekend persoon :P een firewire kaart in mijn pc die toen nog aanstond. Dat vond die niet zo leuk dus de pc boer heeft de videokaart en het moederbord vervangen. Maar de videokaart gaf toen nog wel beeld, van het moederbord ging alleen niet veel van uit. Tot het windows scherm kwam die en niet verder.

Nu heb ik zo mijn twijfels erover of die videokaart wel stuk is. Het is een gforce mx440 niet super dus. Maar op mijn oude pentium 3 zou die het nog wel goed doen.

Nu is mijn vraag: kan ik die er gewoon indoen en testen of loop ik dan risico dat ik met een kapotte kaart het hele systeem verniel?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je loopt een zeker risico ja, maar dat risico is niet erg groot. Als de kaart geen uitwendige schade heeft zou ik de gok gewoon wagen eigenlijk. Mocht je ergens een oudere pc hebben staan met een geschikt slot dan natuurlijk daarop proberen :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Pollewob schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:31:
Je loopt een zeker risico ja, maar dat risico is niet erg groot. Als de kaart geen uitwendige schade heeft zou ik de gok gewoon wagen eigenlijk. Mocht je ergens een oudere pc hebben staan met een geschikt slot dan natuurlijk daarop proberen :)
Wat bedoel je met uitwendige schade?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doorgebrande spoelen, ontplofte condensatoren, afgeblazen weerstandjes, schroeiplekken, dat soort dingen - sporen dat de magische rook eruit is :z

Oslik blyat! Oslik!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Januszjes schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:38:
[...]

Wat bedoel je met uitwendige schade?
Opgeblazen condensors, zwarte chipjes, opgeblazen baantjes op het PCB, een stukje afgebroken, enz.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik zal het eens op een oude pc testen, mn oude pentium 3. Nu heb ik de kaart voor me liggen, waar zouden die plekjes eventueel moet zitten, ik zie er nl geen.

[ Voor 48% gewijzigd door janklp op 21-12-2004 21:44 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb hem in mnpc gedaan, er werd nieuwe hardware gedetecteerd: de mx440 en toen werd het beeld zwart. Verder deed alels goed, is die dus toch stuk :( ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Januszjes schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:21:
Ik heb hem in mnpc gedaan, er werd nieuwe hardware gedetecteerd: de mx440 en toen werd het beeld zwart. Verder deed alels goed, is die dus toch stuk :( ?
Wel gedetecteerd betekent dat de controller chip (GPU) op zich goed werkt.

Had je dit als enige kaart in je systeem of had je er een andere naast :? Probeer dat tweede eens, het zou gewoon zoiets simpels kunnen zijn als dat hij in TV-Out modus vastzit ofzo...

Hoeveel uitgangen heeft dat geval? VGA sowieso, maar ook S-Video of DVI?

Oslik blyat! Oslik!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:41:
[...]

Wel gedetecteerd betekent dat de controller chip (GPU) op zich goed werkt.

Had je dit als enige kaart in je systeem of had je er een andere naast :? Probeer dat tweede eens, het zou gewoon zoiets simpels kunnen zijn als dat hij in TV-Out modus vastzit ofzo...

Hoeveel uitgangen heeft dat geval? VGA sowieso, maar ook S-Video of DVI?
Nee dit is niet mijn standaard kaart van mijn pc. Dit was een oude maar aangezien mijn huidige kaart opgestuurd moet worden vanwege hevige onoplosbare artifacts moet ik een reserve hebben. Dan is m ijn mx440 beter dan een 32mb kaartje :P Ik zal het vanmiddag nog eens proberen, misschien met iets meer geluk
Pagina: 1