Linksys wrt54gs connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dag mensen,

Ik heb een klein probleempje waar ik maar niet uit kan komen.
Mijn situatie

Internet < - Server -> Switch -> PC's

Dit werkt allemaal flekkenloos en gebruik de 192.168.0.0 reeks hiervoor.

Nu heb ik een nieuwe linksys wrt54gs ap/router die ik wil aansluiten op mijn switch (straight kabel) en zo ervoor te zorgen dat mijn pocketpc kan internetten.

De linksys heeft dus geen directe internet verbinding maar heb ik proberen in te stellen als gateway naar mijn server toe. Ik heb daarom de linksys het lokale ip 192.168.0.98 gegeven mijn "internet" 192.168.0.99 en voor de rest niets. (wifi web enz allemaal uit om te testen)

Nu kreeg ik mijn pocketpc verbonden en kon even internetten maar na een minuut ofzo is mijn connectie weer weg ..... Ik kan nog wel de router pingen maar verder (server, internet ip, dns server etc..) niet.

Het enige dat helpt is een reset en dan is het weer na een aantal minuten hetzelfde verhaal... Heeft iemand misschien een idee?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

staat je linksys wel correct static in je DHCP van je server dan?

• Justin_Time
Ik draai geen dhcp server. Niet op mijn server en niet op mijn linksys.

Mijn server laat alles uit de 192.168.0.0 reeks door naar het internet... Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar dat mijn linksys dit begrijpt.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
tijdje terug ook gehad, draai je niet ergens iets van rottigheid zoals malware spyware ofzo, ik had op ten duur met bittorrent, dat constant me verbinding verdween, omdat me upstream te groot was en het aantal connecties niet kon worden verwerkt door me linksys. firmware update gedaan. pc ffies gelimiteerd en nu geen problemen meer.

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 22:07
Gebruik je één van de switch poorten of de WAN poort van de Linksys voor de koppeling aan je swicth? Gebruik of probeer iig eens een switch poort ipv de WAN poort en hoewel dat ding volgens mij auto-crossed (toch?) zou ik zelf toch gewoon een cross-kabel gebruiken.

Assumption is the mother of all fuck-ups

• Justin_Time
Router <-> switch dat is toch straight? Maargoed ik heb er een boel meer over gelezen en nu schijnt het probleem te zijn dat ik de router in bridge mode moet krijgen. Echter dit ondersteunt de standaard firmware niet.

Dus ik moet naar een 3th party firmware toe (opzicht geen probleem) er zijn er alleen zoveel :)

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 22:07
Uehm, ja die kabel zal idd het probleem niet zijn 8)
Maar als je alleen de 4 switch poorten gebruikt gedraagt de Linksys zich gewoon als platte switch en wordt de router mode (fysiek) niet toegepast. Ik gebruik 'm zelf ook zo; Zyxel in route-modus, utp naar switch poort 1, m'n werkstation met utp op switch poort 2, laptop via wifi.

Assumption is the mother of all fuck-ups

• Justin_Time
Ja, maar met de standaard software kan ik bij "LAN configuratie" geen default gateway opgeven. Ook als je kijkt naar de routering tabel dan zie je dat hij de gateway wel slikt voor 192.168.0.* maar voor 0.0.0.0 (de rest) kan ik iig geen gateway instellen.

• Justin_Time
Heeft iemand misschien ervaring met "bridge mode" van alternatieve firmware party's?

Verwijderd

'ervaring met de bridge mode' :?

Dat soort vragen stellen werkt niet. Je kunt je probleem duidelijk posten in de hoop dat iemand dit herkend of je er mee kan helpen, maar ga neit vragen naar mensen die ervaring hebben met een specifiek iets.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Justin_Time >
Als je de router functie niet gebruikt, dan hoef je ook geen default route in te stellen.
Pagina: 1