[JavaScript] Uitvoeren voor pagina laadt

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 20:36
Ik heb een javascript functie die een submenu zichtbaar maakt bij het laden van een bepaalde parameter via de url. De functie zet de div's op display:none of display:block. Nu wordt die functie aangeroepen in de onLoad="". Het vervelende is echter dat IE een vertraging heeft van een aantal ms, waardoor bij het laden van de pagina eerst het verkeerde submenu getoond wordt voordat de goede visible wordt.

Firefox heeft dit probleem niet. Weet iemand een manier om dit javascriptje eerder te executen, zodat de gebruiker direct de juiste div visible heeft bij het laden van de pagina?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hmm, kun je dan niet een ander div-je standaard aan zetten?

Verwijderd

de js meteen na de div erin stoppen
dus:
HTML:
1
2
3
4
<div id="foep" />
<script type="text/javascript>
  document.getElementById('foep').style.display = 'block';
</script>

zie ook de src van GoT

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 20:40 ]

• maartenvdv737
Ja, dit kan, maar de div die display:block moet hebben is dynamisch en afhankelijk van een session variabele. Het is niet erg netjes om dat hele javascript in de correcte div te parsen dmv php.

Verwijderd

Ik volg je even niet, op het moment dat jij serverside iets met een session gaat doen heeft dat niets te maken met de code die je output. Het hangt van je eigen structuur af of je iets nog netjes kunt houden, maar de code die mophor voorstelt is wel in het kort de juiste manier (behalve voor safari, die pikt dat niet).

• maartenvdv737
Ok, ik heb het nu werkend. De simpelste oplossing is het javascriptje die de div visible maakt niet in de onLoad van de body zetten (ivm IE vertraging 10ms), maar gewoon vlak voor de sluitende body-tag zetten.

P.S. ik deed daarnet wat moeilijk omdat het om een variabel aantal div's gaat en ik niet in elke div een javascript wil planten.

[ Voor 24% gewijzigd door maartenvdv737 op 23-12-2004 09:37 ]

Pagina: 1