Toon posts:

Excel beveiligen van kolommen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een spreadsheet in gebruik waarin in een aantal kolommen gegevens worden ingevoerd. (a t/m f bv). In de kolommen daarop aansluitend staan allerlei formules die wat met deze gegevens "doen". Voorkomen dat deze formules per ongelukt gewist worden is niet zo'n probleem. Echter moet er ook nog wel eens een regel worden ingevoerd. Het tussenvoegen van deze regel lukt wel maar ik zou graag de formules die in de regel erboven staan willen doorkopieeren naar deze nieuwe lege regel. En dan krijg ik een melding dat eerst de beveiliging eraf moet. Is hier een andere oplossing voor ? Je kunt bij het beveilgen van het werkblad welliswaar allerlei opties invoeren. Ik heb er verschillende geprobeerd maar tot nu toe is het niet gelukt. Hopenlijk is de vraag duidelijk anders wil ik deze uiteraard graag wat duidelijker willen omschrijven.

bedankt alvast voor het lezen, groetjes, Marc

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met behulp van:
Bewerken --.> Ga naar (CTRL-G)
(knop) speciaal..

Kan je alle lege cellen selecteren of alle celllen met een formule. Deze kan je vervolgens beveiligen en zo kan je ervoor zorgen dat alles formules beschermd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij nog niet gelukt. Ik kan wel een rij invoegen maar als ik de formules van de rij erboven wil "door"kopieeren krijg ik nog steeds een foutmelding. Het is dus eigenlijk de bedoeling dat met de inhoud van de cellen waar formules alles mag gebeuren (kopieeren, verplaatsen etc). Ze mogen alleen niet verwijderd worden.

wederom bedankt voor het lezen van deze vraag.

marc

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Staat hier niet het antwoord? Het is niet mogelijk middels gewoon Excel. Je kan met de 'advanced' protection options wel het inserten van een nieuwe row aanzetten...

edit:
groeten en bedanken onderaan het bericht hoeft niet

[ Voor 15% gewijzigd door Woudloper op 22-12-2004 09:31 ]