Toon posts:

Kabel internet valt ineens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me zijn PC was helemaal "fucked-up", pc zat helemaal dichtgeslibt van de spyware, pop vensters kwamen met 10-tallen tegelijk,... Dus ik ga er vandaag naartoe, formateer de schijf, instaleer windows XP pro en meteen SP 2 erop.

Internet --> Telenet, kabel

Internet werktte meteen (gewoon kabel in netwerkkaart en gaan) dan drivers gedownload voor de nvidia ti4400 dat hij heeft, ff rebooten, dan driver cd geinstaleerd van asus (via 4 in 1) (KT333).

Even rebooten, en dan wil ik op het internet --> gaat niet.

Rechts vanonder komt er een icoontje van de netwerkkaart voor te zeggen dat het niet mogelijk is om op internet of netwerk te gaan.

Als ik naar configuratiescherm ga en dan netwerkinstellingen, en dan de status bekijk van de netwerkkaart zend hij alleen maar, maar krijgt hij niets, en bij eigenschappen staat er dat hij geen ip krijgt.

Ik druk op herstellen maar dat help niets, ik schakel hem uit en dan weer in --> verkrijgen van netwerkadres staat er dan maar na een minuut staat er ook weer dat het niet lukt.

Ik kan pingen naar 127.0.0.1 dus volgens mij is de netwerkkaart niet stuk.

Wel raar dat ik wel kon surfen vlak ervoor, ook na SP 2 enzo, zelfs na een reboot, maar na de installatie van de 4in1 drivers niet meer. Dus ik wil die deinstaleren maar dat staat niet in het configuratiescherm bij software.

Wat kan ik nog proberen? Volgens mij ligt het niet aan de pc aangezien hij geen ip krijgt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste reboot na SP2 installeren en dan een 169-IP adres (doe ff zoals in het beleid hier staat een ipconfig, dan zie je'm gewoon), dat betekent dat ofwel de SP2 firewall DHCP tegenhoudt, in welk geval je de firewall even bij moet sturen, of dat de installatie van SP2 de Winsock verneukt heeft, wat misschien met een te downloaden fix te herstellen valt, misschien door NIC drivers er opnieuw op te zetten tot leven te schoppen is, maar mogelijk gewoon een clean install (liefst met SP2 er al in geslipstreamed) nodig heeft.

* dion_b hoopt voor die vriend dat het de firewall was...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus geformat en windowsxp erop + sp2, moet ik nou weer formatten?? :(

Heb de firewall volledig uitgezet van SP2 maar probleem blijft. Maar in dezelfde straat geraakt ook iemand met Telenet niet online, dus morgen misschien maar eens naar de helpdesk bellen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:55:
... Internet werktte meteen (gewoon kabel in netwerkkaart en gaan) dan drivers gedownload voor de nvidia ti4400 dat hij heeft, ff rebooten, dan driver cd geinstaleerd van asus (via 4 in 1) (KT333).
...
offtopic: liever installeer je chipset drivers (AGP !) voor je videokaart drivers :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Die zat er niet bij. Alleen VIA 4in 1 en dan nog USB2.0 driver en progjes