Na een tijdje Ubuntu gebruikt te hebben op mijn desktop pc ben ik toch weer overgestapt naar Fedora. Ben de hele dag bezig geweest en heb nu de voor mij perfecte install.
Er missen alleen twee dingen. De drivers voor mijn tv-kaart (PVR-150), daar is nog geen ondersteuning voor (maar die wordt zeer binnenkort uitgebracht op ivtv.noip.com) en geen 3D acceleratie voor mijn ATI kaart. Dit omdat Fedora Core 3 Xorg 6.8 gebruikt (hetgeen de huidige ATI drivers niet ondersteunt). Nu heb ik ok een Fedora forum gelezen dat een rollback naar Xorg 6.7 de oplossing is (logisch opzich, dat ondersteund de driver wel).
. Ik moet alles opnieuw installeren, maar moet dit per rpm of kan het met *.rpm. Ik heb vaker een keer iets dergelijks gedaan, en dat heeft mijn install flink vern**kt.
Weet iemand wat de beste manier is om een rollback te doen naar Xorg 6.7? Alvast bedankt, want op de nieuwe drivers van ATI kunnen we denk ik ook wel wachten totdat we een ons wegen.
Er missen alleen twee dingen. De drivers voor mijn tv-kaart (PVR-150), daar is nog geen ondersteuning voor (maar die wordt zeer binnenkort uitgebracht op ivtv.noip.com) en geen 3D acceleratie voor mijn ATI kaart. Dit omdat Fedora Core 3 Xorg 6.8 gebruikt (hetgeen de huidige ATI drivers niet ondersteunt). Nu heb ik ok een Fedora forum gelezen dat een rollback naar Xorg 6.7 de oplossing is (logisch opzich, dat ondersteund de driver wel).
Ik kan hier geen touw aan vast knopen wat ik precies doen moet.Hello,
In order to get Your ATI accelerated I recommend to:
rpm -Uvh --allfiles --oldpackage --replacefiles --replacepkgs --repackage <Xorg.6.7>.rpm
or simply
rpm -Uvh --allfiles --force --repackage <Xorg.6.7>.rpm
where <Xorg.6.7>.rpm are all Xorg.6.7 from FC2 (updates).
The only thing I have resigned from was openmotif-devel-2.2.3-6.i386 (and of course xorg-x11-deprecated-libs-devel-6.8.1-12.i386)
Instalation/compilation of (fglrx-4.3.0-3.14.6.i386.rpm) the module goes smooth... acceleration ok. (My openGL stuff compiles and runs very well).
Weet iemand wat de beste manier is om een rollback te doen naar Xorg 6.7? Alvast bedankt, want op de nieuwe drivers van ATI kunnen we denk ik ook wel wachten totdat we een ons wegen.