[FC3] Hoe het beste van Xorg 6.8 naar Xorg 6.7

Pagina: 1
Acties:

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Na een tijdje Ubuntu gebruikt te hebben op mijn desktop pc ben ik toch weer overgestapt naar Fedora. Ben de hele dag bezig geweest en heb nu de voor mij perfecte install.

Er missen alleen twee dingen. De drivers voor mijn tv-kaart (PVR-150), daar is nog geen ondersteuning voor (maar die wordt zeer binnenkort uitgebracht op ivtv.noip.com) en geen 3D acceleratie voor mijn ATI kaart. Dit omdat Fedora Core 3 Xorg 6.8 gebruikt (hetgeen de huidige ATI drivers niet ondersteunt). Nu heb ik ok een Fedora forum gelezen dat een rollback naar Xorg 6.7 de oplossing is (logisch opzich, dat ondersteund de driver wel).
Hello,

In order to get Your ATI accelerated I recommend to:
rpm -Uvh --allfiles --oldpackage --replacefiles --replacepkgs --repackage <Xorg.6.7>.rpm
or simply
rpm -Uvh --allfiles --force --repackage <Xorg.6.7>.rpm

where <Xorg.6.7>.rpm are all Xorg.6.7 from FC2 (updates).

The only thing I have resigned from was openmotif-devel-2.2.3-6.i386 (and of course xorg-x11-deprecated-libs-devel-6.8.1-12.i386)

Instalation/compilation of (fglrx-4.3.0-3.14.6.i386.rpm) the module goes smooth... acceleration ok. (My openGL stuff compiles and runs very well).
Ik kan hier geen touw aan vast knopen wat ik precies doen moet. :/. Ik moet alles opnieuw installeren, maar moet dit per rpm of kan het met *.rpm. Ik heb vaker een keer iets dergelijks gedaan, en dat heeft mijn install flink vern**kt.

Weet iemand wat de beste manier is om een rollback te doen naar Xorg 6.7? Alvast bedankt, want op de nieuwe drivers van ATI kunnen we denk ik ook wel wachten totdat we een ons wegen.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Ik zal het met alle RPMs van Xorg doen.

Ik heb ook FC3 en heb alle Xorg RPMs verwijderd (rpm -e) en Xorg 6.7 RPMs gedownload en die geinstalleerd. (rpm -Uvh)
Maar de bovenstaande commando's zullen vast ook wel werken.
Dit is inderdaad noodzakelijk als je de ATI-driver wilt gebruiken.

Als het niet werkt kan je altijd in console opstarten en dan opnieuw proberen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
a casema user schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:40:
Ik zal het met alle RPMs van Xorg doen.

Ik heb ook FC3 en heb alle Xorg RPMs verwijderd (rpm -e) en Xorg 6.7 RPMs gedownload en die geinstalleerd. (rpm -Uvh)
Maar de bovenstaande commando's zullen vast ook wel werken.
Dit is inderdaad noodzakelijk als je de ATI-driver wilt gebruiken.

Als het niet werkt kan je altijd in console opstarten en dan opnieuw proberen.
Is er dan ook ergens een lijstje met welke RPM's ik moet hebben? En is dat dan niet dependancy hell?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
gewoon alle RPMs die beginnen met xorg,verder heb je niets nodig als het goed is.
ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/updates/2/i386/

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.