Toon posts:

Dell bios overklokken en ram

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze dell laptop bevalt me prima voor wat ik er mee doe, maar ik wil hem wel wat versnellen.
Graag jullie hulp voor het volgende
Ik heb bios versie A09 is het verstandig deze te updaten naar A014 of A016
De processor kan worden overgeklokt naar 266 MHz zitten hier merkbare voor of nadelen aan.
Ik wil graag het interne geheugen uitbreiden, maar configurator beidt geen oplossing.
Wie heeft voor mij een PC 66 64 MB ram of meer wat ik bij kan plaatsen.
Eventueel heb ik nog een Samsug PC 100 sodimm sdram 64 Mb in de aanbieding welke niet compatible is voor mijn laptop

Bijvoorbaat dank

Verwijderd

Waarschijnlijk is hem ram geheugen te upgraden door een klepje aan de onderkant van de laptop te openen en daar een bankje geheugen bij te prikken. (verkopen en kopen moet je op marktplaats doen ;) )

Het overklokken van een laptop lijkt me _niet_ verstandig. Dit omdat processors zowiezo al warm worden, en als je ze gaat oc'en ze dus nog warmer worden, wat natuurlijk niet goed is voor je processor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 19:29 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

:?

Bios "overklokken" (updaten) is eigenlijk altijd wel beter voor je pc. Maar veel sneller zal hij er niet van worden denk ik. Als je verteld op wat voor snelheid de processor nu draait, weet ik misschien ook wel te vertellen of overklokken naar 266 MHz wel zo raadzaam is. En ik heb helaas geen geheugen voor je in de aanbieding :? Daarvoor zul je toch echt naar een computerboer die wat ouder spul verkoopt.

Welkom op GoT trouwens. Maar ik zou je aanraden eens wat FAQs van GoT te lezen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Misschien ook even handig om erbij te zeggen wat 'deze laptop' voor type is ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Het zou me verbazen als jij een Dell pc/laptop hebt die je kunt overklokken. Volgens mij is dat niet mogelijk.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe moeten we in vredesnaam hier iets zinnigs over zeggen als je niet meldt wat voor laptop je hebt en wat z'n specs zijn :?

GoT Huisregels

Overclocken van OEM bakken kan vaak met CPUFSB, maar dan moet je de PLL van je moederbord vinden....

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.