Na het booten geeft gentoo's init aan, dat kdm gestart wordt, maar dat is niet het geval. rc-status geeft het als gestart aan, maar er gebeurt niets. Als ik als root inlog en daarna 'kdm' intik, start-ie wel gewoon.
Ik heb in rc.conf o.a. de volgende instellingen:
In /etc/X11/Sessions/ is een entry genaamd kde-3.3.2.
Zoals in deze howto gesuggereerd, heb ik xdm aan mijn default runlevel toegevoegd.
Heeft iemand nog suggesties wat ik kan checken, dat het wel goedgaat? Ik zelf vind het geen probleem om na't booten ff op de console in te loggen, maar mijn vriendin gebruikt deze computer ook redelijk vaak, en ik wil haar Linux experience niet aantasten door dit soort dingen, vooral niet aangezien het triviaal te fixen lijkt. Eigenlijk. Daarnaast vergeet je op deze manier makkelijk een kant-en-klaar ingelogde rootshell, wat mij ook nog dwarszit.
Ik heb in rc.conf o.a. de volgende instellingen:
code:
1
2
| DISPLAYMANAGER="kdm" XSESSION="kde-3.3.2" |
In /etc/X11/Sessions/ is een entry genaamd kde-3.3.2.
Zoals in deze howto gesuggereerd, heb ik xdm aan mijn default runlevel toegevoegd.
Heeft iemand nog suggesties wat ik kan checken, dat het wel goedgaat? Ik zelf vind het geen probleem om na't booten ff op de console in te loggen, maar mijn vriendin gebruikt deze computer ook redelijk vaak, en ik wil haar Linux experience niet aantasten door dit soort dingen, vooral niet aangezien het triviaal te fixen lijkt. Eigenlijk. Daarnaast vergeet je op deze manier makkelijk een kant-en-klaar ingelogde rootshell, wat mij ook nog dwarszit.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.