Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Sorry dat ik het misschien een beetje bot breng, maar heb je al gezocht? Ik ken Debian weliswaar niet, maar ik denk dat je met de links op die pagina het probleem wel opgelost krijgt.
Alle links op de eerste pagina van jouw linkje zijn al 'visited'... Ja natuurlijk heb ik gezocht.. anders zou ik het hier niet vragen..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Wat gaat er fout als je het volgende probeert?
Als ik het zo lees installeer je op deze manier alles volgens je dpkg informatie aanwezig had moeten zijn. Vervolgens kun je met apt-get remove weer verwijderen wat je niet nodig hebt. Omslachtig misschien, maar nee heb je al, en ja kun je krijgen (en maak voor je verder gaat een backup, voor het geval je probleem nog groter wordt).
Eigenlijk had mijn vraag moeten zijn: Wat heb je gedaan, en wat lukte er toen niet? Welke output kreeg je?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| sel=""
for i in /var/lib/dpkg/info/*.list; do
if test -r `tail -1 $i`; then
n=${i##*/}
sel="$sel ${n%.list}"
fi
done
apt-get install $sel |
Als ik het zo lees installeer je op deze manier alles volgens je dpkg informatie aanwezig had moeten zijn. Vervolgens kun je met apt-get remove weer verwijderen wat je niet nodig hebt. Omslachtig misschien, maar nee heb je al, en ja kun je krijgen (en maak voor je verder gaat een backup, voor het geval je probleem nog groter wordt).
Eigenlijk had mijn vraag moeten zijn: Wat heb je gedaan, en wat lukte er toen niet? Welke output kreeg je?
Het punt is: er is een complete set aan dpkg configuratie (status en info) die niet klopt met de huidige install. Maar alles wat je vind op internet haalt z'n info uit deze files. Bovenstaand scriptje zegt dus ook gewoon dat alles goed is... Het *lijkt* erop dat alle packages goed geinstalleerd zijn, maar in feite zijn een heleboel packages uberhaupt niet geinstalleerd!
Heb heel even voor je geGoogled (is dat een woord
). Misschien heb je hier wat aan:
debian-package-database-rebuild
Succes
(Zoeken op google met keywords: +restore +debian +"/var/lib/dpkg")
Succes
Tnx, had ik al gezien.. is een houtje-touwtje oplossing..McCloud schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:06:
Heb heel even voor je geGoogled (is dat een woord). Misschien heb je hier wat aan:
Succes
We zijn er eigenlijk intussen uit: de snelste manier om dit perfect in orde te krijgen is opnieuw installeren.
Pagina: 1